1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. چین، کلید ورود پژو سیتروئن به بازارهای جهانی

چین، کلید ورود پژو سیتروئن به بازارهای جهانی

7 اردیبهشت 1396
  • 0

کارلوس تاوارز مدیرعامل گروه PSA شامل پژو، سیتروئن و DS عقیده دارد کلید نمایش قابلیت های جهانی این گروه بسته به موفقیت در بازار چین دارد.

به گزارش اخبار خودرو ، در حاشیه رونمایی از سیتروئن C5 ایرکراس در شانگهای کارلوس تاوارز، مدیرعامل گروه PSA در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «چین در حال حاضر بزرگترین بازار خودرو در جهان است و برای موفقیت جهانی بسیار مهم است که در این بازار موفق شوید. تاکنون این موضوع مدنظر ما نبوده و در این بازار مسیر درستی را در پیش نگرفته بودیم. به همین دلیل در سال گذشته با کاهش ۱۶ درصدی فروش در بازار چین و جنوب شرق آسیا روبرو شدیم. اما امسال در مواجه با جنگ قیمت ها سعی خواهیم کرد روش هایمان را تغییر دهیم تا قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا کند.»

چین، کلید ورود گروه PSA به بازارهای جهانی

وی افزود: «استراتژی ما در آینده کسب موفقیت در بازار چین است تا برای حضور در بازارهای جهانی قدرتمندتر شویم. در حال حاضر با اس یو وی های مدرن و رقابتی مانند پژو ۳۰۰۸ (با نام ۴۰۰۸ در بازار چین) و ۵۰۰۸، سیتروئن C5 ایرکراس و DS 7 کراسبک جایگاه خوبی برای رقابت در اختیار داریم. خبر خوب اینکه ما در حال بهبود اوضاع هستیم و باید بگویم اکنون زمان عمل فرا رسیده است.»

تاوارز با اشاره به موقعیت بهتر دو برند پژو و سیتروئن گفت: «در خصوص DS اصلی ترین مشکل ناشناخته بودن آن است. برندهای لوکس نیاز به زمان دارند. با این حال DS تنها برند ممتاز فرانسوی است که محصولات خود را صادر می‍کند و در سال گذشته به فروش خوبی دست پیدا کرد.»

چین، کلید ورود گروه PSA به بازارهای جهانی

وی در جواب پرسشی که چرا همچنان اروپا به عنوان محور فعالیت های PSA برای تبدیل شدن به برند مطرح جهانی قرار دارد پاسخ داد تناقضی بین این دو نمی‍بیند و ادامه داد: « اروپایی بودن کار اشتباهی نیست. بیشترین نقدینگی ما در اروپا است و ما را قادر می‍سازد سرمایه گذاری های وسیع تری انجام دهیم.»

سال گذشته PSA اعلام کرده بود قصد بازگشت به بازار آمریکا را دارد و از آن به عنوان فاکتور کلیدی در تبدیل شدن به خودروساز جهانی یاد کرده بود. در این مسیر روی سرویس اشتراک گذاری خودرو پژو حساب کرده است.

تاورز در این خصوص گفت: «ما در حال ذائقه سنجی مشتریان آمریکایی هستیم و سرویس اشتراک گذاری خودرو اقدامی با ریسک پایین تر نسبت به فروش خودرو در یک کشور می‍باشد.»

لازم به ذکر است قرارداد فروش اپل، به عنوان بازوی اروپایی جنرال موتورز تا پایان سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد.

منبع:دنیای خودرو



نظرات