1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. چری با تیگو۷ مفهوم جهانی شدن را اثبات نمود

چری با تیگو۷ مفهوم جهانی شدن را اثبات نمود

8 خرداد 1396
  • 6

تیگو۷ ، نمادی از تکامل یک برند نوپا- رقابت با کره ایی ها آغاز شد

شرکت خودروسازی چری را میتوان نمونه ایی موفق و سمبل حرکت خودروسازان مستقل چینی در حرکت به سمت جهانی شدن با رویکرد بهبود مستمر در تولید و طراحی محصولات جدید نامید.

 چری با تیگو۷ مفهوم جهانی شدن را اثبات نمود

نزدیک به 2 دهه پیش استارت فعالیت این خودروساز در شهر ووهو چین خورده شد و نخستین محصول تولیدی خودروی چری کویین بود و در طول این مدت پیشرفت این برند به لحاظ تنوع و کیفیت تولید شگرف انگیز بوده است.

کمپانی چری از سال 2014 و با معرفی خودروهای کانسپت آلفا و بتا که به تولید مدلهای تیگو5 و آریزو5 انجامید سبک و خط و مشی جدیدی را به وجود آورد، از سوی دیگر ارائه یک خودروی کانسپت جنجالی با نام TX که در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین رویدادهای خودرویی که با حضور غولهای بزرگ برگزار می گردد توانست شگفتی بزرگی ایجاد نماید و به عنوان بهترین خودروی کانسپت معرفی گردد تا این برند چینی در مقابل غولهای پر مدعا عرض اندام نماید و از آینده درخشان خود سخن بگوید.

این کانسپت با توجه به استقبال بالا در دستور کار تیم مهندسی و طراحی بین المللی چری که از میان با تجربه ترین مهندسان بین المللی با ملیت های گوناگون انتخاب شده بودند قرار گرفت تا به تولید نهایی برسد ، در اصل این اقدام استراتژی چری برای نشان دادن توان مهندسی و طراحی بین المللی خود بود و در نهایت این خودروی مفهومی با نام تیگو7 شکل گرفت و تولید گردید.

 چری با تیگو۷ مفهوم جهانی شدن را اثبات نمود

تیگو7 با خود سیستم های جدید و پیشرفته چری در تولید موتور و سیستم انتقال قدرت را همراه داشته است، قلب تپنده این خودرو با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر که توسط شرکت معروف و صاحب نام اتریشی AVL طراحی گردیده، همواره دارای بهره وری بالا و مصرف سوخت پایین می باشد که در بسیاری از تست های این خودرو ذکر گردبده، همچنین گیربکس خودرو از نوع دو کلاچه می باشد که توسط یک شرکت معتبر آلمانی بنام گتراگ و همچنین شاسی این خودرو نیز توسط شرکت بریتانیائی لوتوس طراحی شده است.

تیگو7 را میتوان نمونه ایی از حمله چینی ها به بازار خودروهای شاسی بلند نیمه لوکس نامید که مهمترین رقیب و صاحب این بخش بازار تا کنون کره ایی ها با دو مدل اسپورتیج و توسان از برندهای کیا و هیندای می باشند که با توجه به اختلاف قیمت بیش از 50 میلیون تومانی و طراحی و آپشن ها، و گارانتی مشابه میتواند رقابت سختی را با رقبای کره ایی آغاز نماید. گرچه باید تیگو7 را یک ساختار شکن چینی در ورود به بخش پر رقابت بازار نامید اما از سوی دیگر این روند پیشرفت ، جسارت و اعتماد را در مورد این خودروساز باید ستود و قطعا تقاضای بازار مهمترین ملاک قضاوت میباشد . قسمتی از بازار که اکنون در دست کره ایی ها است و کیفیت محصول و قیمت رقابتی می تواند ازعوامل فروش مناسب آن به شمار رود.

 چری با تیگو۷ مفهوم جهانی شدن را اثبات نمود

منبع : عصر خودرو



نظرات

  • Hamed Hamed (6 اردیبهشت 1397 ساعت 10:32)

    صرفنظر از جایگاه ایران و چین و غیر منطقی بودن قیمت خودروها در ایران در مقایسه با ماشینهای هم کلاس خودش به عنوان مالک باید بگم تیگو۷ از لحاظ کیفیت سواری و کابین در سطح بسیار بالایی قرار داره و اگر لوگوی یک برند چینی را نداشت میتونست قیمت دو برابری مثل توسان ۲۸۰ میلیونی یا اسپوزتیج ۳۱۵ میلیونی را تجربه کنه! افرادی که در مورد این ماشین نظر میدن اکثرا تجربه استفاده از خودرو را نداشته و فقط روی خصومت با چین یا تجربه روی ماشینهای لول پایین چین نظر میدن که صحیح نیست.

  • حسین حسین (8 آبان 1396 ساعت 01:42)

    کی میگه ماشینه چینی خوبه هرکی میگه داره خودشو دلداری میده انصافا آدم روش نمیشه بگه ماشینم چینیه!خیلی آشغالن حیفه پول بدی چینی بخری!برادریکم فکر کنی سرت کلاه نمیره.

  • کیومرث کیومرث (9 خرداد 1396 ساعت 09:31)

    ورود محصولات چینی به کشور بیشتر از آنکه نماد سخت کوشی چشم بادامی ها باشد، نشان از کمبود نبوغ و غیرت در خودروساز وطنی است. چرا که پس از نزدیک به نیم قرن شروع خودروسازی در کشور، غولهای پفکی خودروساز ما به مونتاژ محصولات درجه سه چینی افتخار میکنند.
    آری ، تیگو و دیگر محصولات چینی واقعا پیشرفت کرده اند اینگونه میشود که چینی ها با پول ملت ما و در خیابانهای شهرهایمان خودروهای خود را تست میکنند.

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (9 خرداد 1396 ساعت 07:35)

    تیگو ۷ نمادی از تنبلی و خواب آلودگی ما ایرانیها!

  • AYDIN AYDIN (9 خرداد 1396 ساعت 02:47)

    اگر واردات اسپورتیج و توسان بدست افراد معمولی باز ازاد بشه قیمتشون 150 میلیون میشه دوباره چون اتاق جدیدشون تغییر محسوسی از نظر قیمت نداشتن پس این چری هم با توجه ب تولید داخل زیر90 م باید باشه چقدر بدبخت شدیم ک چینی ها هم برای ما ناز میکنن

  • kasra kasra (8 خرداد 1396 ساعت 20:43)

    
    چری با تیگو۷ با قیمت 140 میلیون مفهوم شکست مطلق را اثبات خواهد کرد