1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انصراف شرکت خودروسازی سئات از سرمایه‌گذاری در ایران

انصراف شرکت خودروسازی سئات از سرمایه‌گذاری در ایران

29 مهر 1396
  • 0

شرکت خودروسازی سئات اسپانیا برخلاف تصمیم‌های اولیه، در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند. سئات که شعبه اسپانیایی شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان است، اعلام کرد در نظر دارد بیشتر در کشورهای اروپایی فعالیت کند.

 انصراف شرکت خودروسازی سئات از سرمایه‌گذاری در ایران

یک سخنگوی شرکت خودروسازی سئات (SEAT) روز چهار‌شنبه (26 مهر / 18 اکتبر) در مرکز این شرکت در مارتری در استان بارسلونای اسپانیا، در پاسخ به سوالی از سوی خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این تصمیم در پی تهدیدهای ترامپ و موضع‌گیری‌ سرسختانه او در مورد ایران گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی شرکت خودروسازی سئات در ادامه درباره علت تغییر نظر این شرکت گفت سئات باید فعالیت‌های خود را بیشتر روی کشورهای اروپایی متمرکز کند، زیرا در این کشورها پتانسیل پیشرفت بسیار است. او از جمله به کشورهای اروپایی فرانسه و ایتالیا اشاره کرد که سئات در نظر دارد در آنها فعالیت کند. این سخنگو اما در ادامه افزود که شرکت سئات همچنین در نظر دارد در آمریکای جنوبی و کشورهای شمال آفریقا نیز فعالیت داشته باشد.

شرکت سئات که بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی اسپانیا است، سال گذشته با تغییرات مختلف در ساختار خود سرانجام موفق شد بر مشکلات مالی این شرکت پیروز شود و سوددهی کند. چندی پیش شرکت فولکس واگن پس از 17 سال اعلام کرد قرار است به همراه یک نمایندگی ایرانی مدل‌های خود را در ایران عرضه کند.

یک سخنگوی فولکس واگن در ارتباط با مناقشه ایران و آمریکا بر سر برجام گفته است که این شرکت خودروسازی به دقت نتایج این تنش را زیر نظر دارد.

منبع


نظرات