1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بوگاتی هم شاسی بلند میسازد؟

بوگاتی هم شاسی بلند میسازد؟

25 بهمن 1395
  • 0

اگر یک یا دو دهه‌ی پیش به ما می‌گفتید که خودروسازان تولید محدود با کراس اوورهای بسیار لوکس و گران‌بها وارد بازار شاسی بلندها می‌شوند، شاید با تمسخر ما روبرو می‌شدید! اما حالا ما به این حقیقت واقف شده‌ایم چراکه کمپانی‌هایی نظیر رولزرویس، بنتلی، استون مارتین، مزراتی و لامبورگینی در حال ارائه‌ی جذاب‌ترین و گران‌ترین کراس اوورها هستند. خب نفر بعدی کیست؟!

بوگاتی به جرگه شاسی‌بلندسازان می‌پیوندد؟

اگر بخواهیم صادق باشیم احتمالاً بوگاتی کمپانی بعدی در این بازی نیست. هرچند بوگاتی قبلاً با کانسپت Galibier ایده‌ی یک سدان چهار درب را به ما نشان داده اما تنها خودروهایی که در 25 سال قبل توسط بوگاتی تولید شده‌اند دو درب، دونفره و پیشرانه وسط بوده‌اند و هرکدام 4 توربوشارژر، تعداد سیلندرهای دورقمی، خروجی پیشرانه‌ی بسیار زیاد و حتی برچسب قیمتی بالا داشته‌اند.

بوگاتی به جرگه شاسی‌بلندسازان می‌پیوندد؟

البته اگر بوگاتی وارد بازی شاسی‌بلند سازی شود شاید نتیجه‌ی کار بسیار جذاب از کار دربیاید. خب برای اینکه ایده‌ای بهتر از شاسی‌بلند بوگاتی داشته باشیم نگاهی می‌اندازیم به رندری که در تصویر می‌بینید. Peisert Design نام این خودرو را بوگاتی Megalon گذاشته است. این خودرو بر پایه‌ی بنتلی بنتایگا به تصویر کشیده شده اما واضح است که طراحی آن از شیرون الهام گرفته است؛ و البته Jan Peisert به ما گفته که پیشرانه‌ی خودرو در بخش عقب جای گرفته است.

اما این اولین بار نیست که بوگاتی علاوه بر خودروهای اسپورت دو درب خود دست روی مدل‌های دیگری هم می‌گذارد. در زمان اتوره، کمپانی در همه‌ی بخش‌ها از قطار گرفته تا هواپیما دست داشت. اتوره سپس کارخانه‌ی سازنده‌ی سریع‌ترین کامیون‌های دنیا را ترک کرد تا رقیب بنتلی را تولید کند؛ اما بوگاتی هم‌اکنون جلوه‌ای بسیار متفاوت دارد چراکه به تولید خودرویی میلیون دلاری با قدرتی بالای هزار اسب بخار می‌پردازد و البته بنتلی را نیز روبروی خود نمی‌بیند!

بوگاتی به جرگه شاسی‌بلندسازان می‌پیوندد؟

منبع:پدال



نظرات