1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. BMW کلاس ۲ و ۴ به ایران می آید

BMW کلاس ۲ و ۴ به ایران می آید

24 آذر 1392
  • 1

بهرام قیصر.زاده، مدیرعامل جدید شرکت پرشیا خودرو نماینده ی انحصاری BMW آلمان در ایران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان این مطلب، دلیل تفاوت قیمت پنج درصدی قیمت خودروهایی که توسط نمایندگی عرضه می‌شود نسبت به خودروهای موجود در نمایشگاه‌های سطح شهر را به خاطر داشتن بیمه ی بدنه و گارانتی پنج ساله ی خودروهای پرشیا خودرو دانست.

وی با توجه به اینکه واردات خودروهای ب‌‌ام‌و کلاس دو و چهار را در برنامه داریم، گفت: از لحاظ سال ساخت امسال پنج مدل جدید که همگی ۲۰۱۴ می باشد وارد شده‌ و این مدل‌ها ۵۲۰، ۵۲۸، ۶۴۰ گرن کوپه، ۵۳۵ جی‌تی و ۷۶۰li دوازده سیلندر است.

مدیر عامل پرشیا خودرو در واکنش به این پرسش که در میان مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ گران‌ترین و ارزان‌ترین ب‌‌.ام‌.وهای موجود در بازار ایران کدام است، بیان کرد: ارزان‌ترین خودرویی که توسط نمایندگی عرضه می‌شود همان ۵۲۰ مدل ۲۰۱۴ است که بین ۲۸۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.

به گفته ی قیصر زاده، ارزان‌ترین ب‌‌.ام‌.و موجود در نمایشگاه‌های سطح شهر نیز X1 است که مدل ۲۰۱۳ آن ۱۸۵ میلیون تومان می‌ارزد، اما؛ گران‌ترین ب‌‌.ام‌.و موجود در بازار موسوم به سند جانبازی M6 است که حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

وی در ادامه ی این گفت و گو از دو خبر خوب برای تمام دارندگان خودروهای ب‌‌.ام‌.و سخن گفت و افزود: از این پس به تمام دارندگان خودروهای ب‌‌.ام‌.و در کشور حتی آنهایی که خودرویشان را از نمایندگی نخریده‌اند سرویس و خدمات پس از فروش خواهیم داد در حالی که خریداران خودرو از نمایندگی مشمول امتیاز بالاتری نظیر گارانتی و بیمه ی بدنه نیز می‌شوند.

مدیر عامل پرشیا خودرو ادامه داد: خبر دوم اینکه ما قصد داریم بازار ثانویه ی خرید و فروش خودروهای دست دوم و کارکرده ب‌‌.ام‌.و را نیز در تهران راه‌اندازی کنیم و شرکت آمادگی دارد تا خودروهای دست دوم را از مشتریان خریداری کند و پس از تأیید اصالت و کارشناسی فنی، قیمت‌گذاری نماید و دوباره آن را پس از تعمیر و نوسازی یکسال گارانتی کرده و به دیگر مشتریان و علاقه‌‌مندان عرضه کند.

قیصر زاده همچنین با اعلام اینکه پرشیا خودرو هیچ تعمیرگاه و نمایندگی فروشی در شهرستان‌ها ندارد، یادآور شد: قصد داریم تا ظرف یکسال آینده نمایندگی‌ها را در شهرستان‌ها فعال کنیم تا آنها هم بتوانند مانند نمایندگی مرکزی مطابق استانداردهای روز دنیا به مشتریان سرویس بدهند.

مدیر عامل پرشیا خودرو از برنامه این شرکت برای ارائه ی خدمات به تمام دارندگان ب.ام.و در سراسر کشور خبر داد و در هشداری گفت: خودروهای ب‌‌ام‌و از لحاظ سیستم الکترونیکی بسیار حساس است و با توجه به زیاد شدن قطعات تقلبی و غیراصل در بازار صلاح نیست که مالکان این خودروها به هر تعمیرگاهی مراجعه کنند.

قیصر زاده در پایان با بیان اینکه نمایندگی برای اولین بار به غیر از پکیج M توانسته سری M واقعی یا همان M با موتور و گیربکس تیونینگ شده را نیز به بازار ایران بیاورد، خاطر نشان کرد: همان‌گونه که می‌دانید هزینه ی تولید و ساخت موتور و گیربکس‌های مورد استفاده در سری‌های M دو برابر هزینه ساخت موتور و گیربکس‌های معمولی است.

بنابراین گزارش، از حدود ۷۰ سال پیش که خودروهای ب‌‌.ام‌.و برای اولین بار وارد ایران شد، تاکنون این شرکت آلمانی نماینده‌های زیادی در کشور داشته به طوری که نام‌هایی از فلاحتی و وهاب‌زاده تا نوریانی و سرمایه‌گذاری ری را می‌‌توان در تاریخچه ی این شرکت دید.

خاطر نشان می شود: پس از مزایده‌ای که بهار امسال برگزار شد بخش خصوصی توانست ۱۰۰درصد سهام شرکت پرشیا خودرو را خریداری کند و از شهریورماه امسال در شرکت مستقر شود. ترکیب سهامداران فعلی شرکت پرشیا خودرو را افراد حقیقی با سرمایه کاملاً خصوصی تشکیل می‌دهند و این افراد پیش از این در صنعت خودرو در زمینه ی تولید و صادرات قطعات فعالیت داشته‌اند.



نظرات

  • چرا سایت اینترنتی رسمی بی ام و در ایران نیست؟ چرا سایت اینترنتی رسمی بی ام و در ایران نیست؟ (12 فروردین 1393 ساعت 20:26)

    چرا سایت اینترنتی رسمی بی ام و در ایران نیست؟