1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. واکنش‌های گسترده مدیران صنعت خودرو به اظهارات ترامپ:جنگ نمیخواهیم

واکنش‌های گسترده مدیران صنعت خودرو به اظهارات ترامپ:جنگ نمیخواهیم

24 دی 1395
  • 1

واکنش‌های گسترده سران صنعت خودرو در سراسر جهان، از دیترویت میشیگان در آمریکا گرفته تا ایتالیا، آلمان و کره جنوبی به اظهارات دونالد ترامپ در روزهای گذشته بازتاب گسترده ای در رسانه‌های سراسر جهان داشته است.

به گزارش اخبار خودرو ، جنجنال توییتری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که هنوز در این مقام پا به کاخ سفید نگذاشته همچنان نقل محافل خودروسازی و بحث اصلی امسال در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی است.

خودرو سازان جنگ نمیخواهند

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود و همچنین پس از انتخابات، اغلب از طریق توییت‌هایی از اینکه خودروسازان امکانات تولید خود را از ایالات متحده به مکزیک منتقل می کنند، انتقاد کرده است.

وی تهدید کرده است که تعرفه‌ای ۳۵ درصدی بر خودروهای تولید شده در مکزیک که به ایالات متحده صادر شوند، وضع خواهد کرد. این تعرفه می‌تواند اثری ویرانگر در صنعت خودروی آمریکا بر جا بگذارد، چون هر سه غول خودروسازی آمریکا در مکزیک خودرو تولید می‌کنند.

خانم دبی دینگل نماینده کنگره (اکنون دموکرات و پیشتر جمهوریخواه) گفته است:‌ «من نگران این نیستم که دونالد ترامپ به این صنعت (خودرو) فکر نمی‌کند.

من یک‌خرده در مورد تاثیر بعضی از توییت‌هایش نگرانم.» وی در مصاحبه با خبرگزاری محلی mlive.com در میشیگان به نقل از مدیران شرکت‌های خودروسازی که با او صحبت کرده‌اند، گفت که آنها دنبال راهی هستند که بتوانند با دولت ترامپ در مورد سیاست‌های مربوط به اشتغال و تجارت همکاری کنند.

به گفته خانم دینگل «آنها می‌خواهند بفهمند چطور می‌توانند با ترامپ کار کنند. نمی‌خواهند (با او) وارد جنگ شوند.» در دو روز گذشته تعدادی از مدیران صنعت خودرو در نمایشگاه آمریکای شمالی به گفته‌های اخیر ترامپ واکنش نشان دادند.

به گزارش اسوشتیدپرس، سرجیو مارشیونه مدیر عامل شرکت فیات کرایسلر گفت اگر قوانین تغییر کند، شرکت او خود را با آنها وفق خواهد داد.

مارشیونه گفت در صورتی که تعرفه‌ها خیلی سنگین باشد این امکان وجود دارد که FCA مجبور به عقب نشینی از مکزیک شود. همچنین FCA برنامه‌های خود برای پیدا کردن یک شریک به‌منظور تولید خودروهای کوچک را تا زمانی که تعرفه‌ها تعیین شود، به تأخیر خواهد انداخت.

او گفت: «فکر می‌کنم همه ما نیاز وضوح بیشتر داریم.». اما مارشیونه همچنین گفت FCA احساس می‌کند بسیار لازم است تولید SUV و کامیون این شرکت در خاک ایالات متحده باقی بماند. تولید این نوع خودرو به شرکت کمک کرد در طول رکود خود را سر پا نگه‌دارد.

مارشیونه که ایتالیایی است، گفت: «ما به این کشور (آمریکا) خیلی مدیون هستیم». شرکت او در روز یکشنبه اعلام کرد که یک میلیارد دلار در دو کارخانه در ایالات متحده سرمایه گذاری و ۲۰۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد کرد. ترامپ نیز در توییتر به او تبریک گفت.

در همین حال هربرت دیس، عضو هیئت مدیره فولکس‌واگن گفت آن شرکت برنامه‌های تولید خود را در واکنش به ترامپ تغییر نخواهد داد. وی گفت: «مکزیک یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ماست.»

اما او در عین حال تاکید کرد که فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ایالات متحده انجام داده است که این امر باید از نگرانی‌هایی که ترامپ ابراز کرده است، بکاهد.

از جمله سرمایه‌گذاری‌های فولکس‌واگن در آمریکای شمالی می‌توان به افتتاح کارخانه‌ای در ایالت تنسی در سال ۲۰۱۱ اشاره کرد. بیل فورد مدیر اجرایی شرکت فورد موتور گفت که چندین بار با ترامپ در مورد تجارت و سیاست‌های مالیاتی و دستکاری نرخ ارز صحبت کرده است.

«من او را بسیار آگاه و دارای برخوردی احترام‌آمیز با مواضع ما یافتم.» اما وقتی از بیل فورد در این مورد سوال شد که آیا ترامپ در برنامه های تولید فورد تاثیر گذاشته است یا نه، از جواب صریح طفره رفت. فورد علاوه بر لغو برنامه احداث یک کارخانه در مکزیک، به تازگی تصمیم گرفته است برنامه انتقال خط تولید لینکلن MKC SUV از کنتاکی به مکزیک را متوقف کند.

بیل فورد گفت: «ما این تصمیم را گرفتیم و همیشه تصمیم تجاری مناسب را برای فورد می‌گیریم.» در همین حال جیم لنتز مدیر عامل واحد آمریکای شمالی شرکت تویوتا هشدار داد که اخذ مالیات درمرز مکزیک و آمریکاقیمت را بالا می‌برد، فروش را پایین می‌آورد و سرانجام سبب قطع خطوط تولید و تعطیلی کارخانه‌ها خواهد شد.

مدیر عامل جنرال موتورز، خانم مری بارا نیز گفته است که هیچ برنامه‌ای برای انتقال خطوط تولید در واکنش به اظهارات ترامپ ندارد و اسکات کیو، مدیر آمریکای شرکت آئودی نیز گفته است که تاکنون با ترامپ یا همکاران او هیچ صحبتی نکرده است.

خودرو سازان جنگ نمیخواهند

منبع:روزنامه دنیای خودرو



نظرات

  • آرش آرش (25 دی 1395 ساعت 08:42)

    مسئولین این یکیو یاد بگیرن واقعاً!! نه هر کی میخواد مذاکره کنه یه پولی بده ماشیناشو بریزه تو ایران