1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی از 17 خودروی جدید در سال 2018 رونمایی می کند

آئودی از 17 خودروی جدید در سال 2018 رونمایی می کند

13 بهمن 1396
  • 0

با توجه به این‌که قبلا آئودی اعلام کرده بود که در سال 2018، هر سه هفته یک خودروی جدید را رونمایی خواهد کرد، می‌توان دریافت که تعدد تولید مدل‌های جدید این خودروساز در کارخانه اینگل‌اشتاد زیاد است. آئودی قصد دارد که در سال جاری میلادی، 17 خودروی جدید را به بازار عرضه کند که نسل جدید آئودی A6 و اولین مدل آئودی Q8 نیز مشمول این 17 خودرو می‌شوند. همچنین در 11 ماه باقی مانده از سال 2018، این شرکت از خودروهای آئودی A1 اسپرت‌بک، SQ2 و Q3 نیز رونمایی می‌کند.

 آئودی از 17 خودروی جدید در سال 2018 رونمایی می کند

آئودی A1 که کوچکترین محصول آئودی است، تا به امروز تنها دارای مدل سه در بوده و حال آئودی قصد دارد مدل پنج در اسپرت‌بک این خودرو را نیز به خط تولید خود اضافه کند تا افرادی که علاقه به داشتن خودروی هاچ‌بک چهار در دارند، باز هم آئودی A1 را انتخاب کنند و سهم این خودرو از بازار، افزایش یابد. این خودرو نیز همانند برادر خود یعنی فولکس‌واگن پولو، دارای پلتفرم MQB است و انتظار می‌رود که از نظر ابعادی نسبت به مدل سه در خود، کمی بزرگ‌تر باشد. همچنین خط تولید آئودی A1 از بروکسل بلژیک به شهر مارتورل اسپانیا منتقل خواهد شد.

 آئودی از 17 خودروی جدید در سال 2018 رونمایی می کند

نام آئودی SQ2 نیز بیانگر مشخصات آن است و هدف آئودی از تولید این خودرو، عرضه یک نسخه اسپرت و قدرتمند از کراس‌اوور کوچک Q2 بوده است. پیش‌بینی می شود که این خودرو به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ آئودی S3 اسپرت‌بک و سدان مجهز باشد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 300 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 380 نیوتن‌متر است. این خودرو نیز همانند سایر محصولات آئودی، به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت Quattro است.

بی‌شک یکی دیگر از این 17 خودروی جدید، آئودی Q3 تغییر شکل یافته است که بر روی همان پلتفرم MQB قرار دارد که یک کراس‌اوور کوچک با طراحی شیک خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که آئودی نسخه فیس لیفت این خودرو را با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های چهار سیلندر توربوشارژ به بازار عرضه کند، همچنین مدل پایه این خودرو پیش‌بینی می‌شود که با پیشرانه سه سیلندر در کنار یک سیستم هیبریدی به بازار عرضه شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که خودروی RS Q3 که در واقع نسخه قدرتمند این کراس‌اوور است، با یک پیشرانه پنج سیلندر به بازار عرضه شود.

 آئودی از 17 خودروی جدید در سال 2018 رونمایی می کند

در ادامه در این سال آئودی قصد دارد تا کراس‌اوور تمام الکتریکی E-Tron را به بازار عرضه کند و احتمال می‌رود که در همین سال، مدل RS کراس‌اوور Q5 نیز به بازار عرضه شود. دیگر مدلی که این شرکت قصد دارد به بازار عرضه کند، آئودی RS5 اسپرت‌بک است که آئودی بیان کرده در کنار آن یک مدل RS عجیب را نیز رونمایی خواهد کرد. همچنین این شرکت لوکس‌ساز آلمانی در حال بررسی است تا مدل پایه سوپراسپرت R8 را به پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر توربوشارژ مجهز کند که با آئودی RS5 و RS4 مشترک است. با همه این برنامه‌ها، آئودی برنامه بسیار فشرده‌ای در سال جاری دارد و پیش‌بینی می شود که در نمایشگاه خودروی ژنو، یک یا چند محصول از این 17 محصول را رونمایی کند.



نظرات