1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 10 آرم‌ و نشان‌ جذاب خودروها

10 آرم‌ و نشان‌ جذاب خودروها

11 بهمن 1395
  • 1

چند وقت پیش لیستی از جذاب‌ترین لوگوهای خودروسازان را تهیه کردیم که همان‌طور که از عنوان مشخص است شامل جذاب‌ترین لوگوهایی می‌شد که امروزه می‌توان در صنعت خودروسازی مشاهده کرد؛ اما در ادامهٔ تحقیق در این زمینه مشخص شد که می‌توان مطلب دیگری مشابه مطلب قبلی را نیز به رشتهٔ تحریر درآورد چراکه در حال حاضر برخی خودروها نیز نشان‌های ویژهٔ مخصوص به خود را دارند بنابراین این بار بجای لوگوی خودروسازان به آرم‌ها و نشان‌های خاص برخی از خودروها می‌پردازیم. بدین ترتیب در ادامهٔ این مطلب برخی از نمادها و نشان‌های خودروهای خاص در حال تولید را معرفی خواهیم کرد که به نظر ما جالب‌ترین و جذاب‌ترین آرم‌ها هستند.

10- نیسان تایتان

لیست را با یک پیک‌آپ تراک یعنی نیسان تایتان آغاز می‌کنیم. در این وانت سخت‌کوش یک آرم جدید ارائه شده که شبیه به حرف T است اما این همه‌چیز نیست زیرا این نماد، جلوی کلاه یک جنگجوی اسپارتی را به ذهن می‌آورد که بسیار جذاب است.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

9- آلفارومئو جولیا Quadrifoglio

آلفارومئو جولیا در دنیایی کاملاً متفاوت با نیسان تایتان قرار دارد چراکه این بجای یک تراک با ساختار بدنه روی شاسی، یک سدان اسپرت اروپایی است. البته این دو خودرو در دو مورد یعنی برخورداری از چهارچرخ و پیشرانهٔ درون‌سوز باهم اشتراک دارند اما غیرازاین، یک وجه اشتراک دیگر هم میان جولیا و تایتان وجود دارد و آن برخورداری از یک آرم زیبا است. بالاترین نسخهٔ جولیا که Quadrifoglio نام دارد، بر روی گلگیرهای جلوی خود دارای یک نشان چهار برگ شبدر است. این نشان بیانگر میراث غنی آلفارومئو در مسابقات اتومبیلرانی و یکی از راننده‌های آن است که در طول مسابقه‌ای در دههٔ 20 میلادی درگذشت.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

8- نیسان GT-R

در ادامهٔ بازهم به نیسان می‌رسیم اما این بار قاتل این برند ژاپنی یعنی سوپراسپرت GT-R را در نظر داریم. البته آرم خاص این خودرو هرچند تنها از سه حرف انگلیسی تشکیل شده است اما این‌ها حروف موردعلاقهٔ ما هستند که شامل G و T کرومی می‌شود که حرف R در ابعادی بسیار بزرگ‌تر و با رنگ قرمز در زیر آن‌ها قرار گرفته است. ترکیبی اسپرت و سرگرم‌کننده و درعین‌حال خوش‌سلیقه به‌علاوهٔ گرافیکی جالب موجب شد که ما آرم GT-R را در این لیست قرار دهیم.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

7- شورلت ایمپالا

پس از دو خودروهای عملکرد بالای قبلی، حالا در شمارهٔ 7 زمان استراحت است. شورلت ایمپالا را به‌سختی می‌توان خودروی سریعی تلقی کرد اما همیشه سرعت مهم نیست. این یک سدان جذاب، آرام و راحت به‌علاوهٔ یک لوگوی منحصربه‌فرد است. این لوگو، یک بُز کوهی در حال پرش کرومی است که دورتادور آن‌را هم حلقه‌ای کرومی فراگرفته و بر چابکی ایمپالا دلالت دارد.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

6- دوج چلنجر هلکت

دوج چلنجر هلکت به‌خودی‌خود که کوپهٔ 707 اسب بخاری فوق‌العاده جذاب است. این خودرو به لطف پیشرانهٔ V8 همی سوپرشارژ خود، قهرمان بلامنازع دوج است که خیابان‌ها را به آتش می‌کشد؛ اما غیرازاین، چلنجر هلکت از یک نماد بسیار جذاب نیز سود می‌برد. این نماد، یک گربهٔ جنگلی وحشی است که به نظر می‌رسد آمادهٔ حمله باشد. البته مطمئناً می‌توان نسخهٔ سدان هلکت را نیز در دوج چارجر خریداری کرد اما در این صورت این نشان جذاب را نخواهید داشت.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

5- فورد رپتور

برای یک پیک‌آپ دیگر آماده‌اید؟ اگر جواب شما منفی است احتمالاً وقتی بدانید انتخاب بعدی ما فورد رپتور است نظرتان تغییر خواهد کرد. این وانت با تعلیقی بلند، پیشرانهٔ V6 اکوبوست عملکرد بالا و لاستیک‌های غول‌پیکر، برای پیمودن مسیرهای بسیار سخت و دشوار و آفرود سرعت‌بالا طراحی شده است و این دقیقاً همان‌جاهایی است که رپتور می‌درخشد. مکان‌هایی مانند بیابان‌های کالیفرنیا و مکزیک. طبیعتاً چنین خودرویی سزاوار داشتن نشانی جذاب است و این دقیقاً همان کاری است که طراحی فورد انجام داده‌اند.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

4- تویوتا GT86

تویوتا GT86 که پیش‌ازاین با نام سایون FR-S عرضه می‌شد، یک کوپهٔ اسپرت دیفرانسیل عقب بسیار جذاب است حتی اگر قدرت پایینی داشته باشد. عدد 86 در نام این خودرو نیز ادای احترامی به خودروهای عملکرد بالای دهه‌های گذشتهٔ تویوتا است. هنگامی‌که این کوپهٔ اسپرت تحت برند سایون عرضه می‌شد، بر روی گلگیرهای جلوی خود آرمی شبیه به پیشرانه‌های تخت یا باکسر داشت که به موتور تخت GT86 اشاره دارد. همچنین در میان این آرم نیز عدد 86 دیده می‌شد؛ البته این آرم در نسخه‌های جدید GT86 حذف شده است ولی هنوز هم رقم 86 در جاهای دیگر خودرو مانند غربیلک فرمان یافت می‌شود.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

3- فورد موستانگ

فورد موستانگ یکی از نمادین‌ترین خودروهای دنیا است که برای بیش از 50 سال به‌عنوان خودرویی شیک و اسپرت علاقه‌مندان بی‌شماری در سراسر جهان داشته است؛ اما گذشته از تاریخچه‌ای غنی، یک لوگوی عالی نیز از روز اول همراه موستانگ بوده است. این آرم به زیبایی طراحی شده و درست مثل کوکاکولا یا برج ایفل فوراً قابل‌تشخیص است.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

2- دوج وایپر

شاید بتوان یکی از آرم‌هایی که بیشترین الهام را از لوگوی اسب در حال دویدن موستانگ گرفته است را لوگوی دوج وایپر دانست. البته مطمئناً این نشان در طول دو نیم دههٔ گذشته چند بار تغییر کرده است اما بااین‌وجود درست مثل خودرویی که روی آن قرار دارد، همچنان هستهٔ جذاب خود را حفظ کرده است. این آرم که یک افعی خشمگین را نشان می‌دهد، کاملاً با نام وایپر همخوانی داشته و با 815 نیوتن متر گشتاور خود که از دل یک نیروگاه عظیم 8.4 لیتری V10 بیرون می‌آید، رعب وحشت را در دل رانندگان می‌اندازد. هرچند تولید وایپر چندی پیش متوقف شد اما به نظر می‌رسد امسال بتوانیم شاهد معرفی نسل جدید این جنگندهٔ دیترویتی باشیم.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

1- شورلت کوروت

درنهایت جایزهٔ جذاب‌ترین نشان خودرو به شورلت کوروت تعلق می‌گیرد. این خودرویی قدرتمند و خاطره‌انگیز است که چندین دهه افتخار را پشت سر خود دارد. خودرویی که در سراسر جهان با سوپراسپرت‌های گران‌قیمت‌تر از خود به رقابت پرداخته و بدون شک لوگوی متشکل از پرچم شطرنجی که بر پیشانی کوروت می‌درخشد، نقش پررنگی در این موفقیت‌ها داشته است.

جذاب‌ترین آرم‌ها و نشان‌های خودروها

منبع:پدال



نظرات

  • محمد محمد (18 اسفند 1400 ساعت 18:47)

    چرا دوج دیمن نبود؟؟؟????????اون لگوی شیطان شکلش خیلی ترسناک و خشن و باحاله