1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قایق لوکس استون‌ مارتین، تحویل اولین مشتری شد

قایق لوکس استون‌ مارتین، تحویل اولین مشتری شد

1 شهریور 1396
  • 0

پس از رونمایی قایق تفریحی لوکس استون‌مارتین AM37 در شهر میلان، حالا اولین سفارش از این قایق لوکس تحویل داده شد.

 قایق لوکس استون‌ مارتین، تحویل اولین مشتری شد

اولین سفارش از قایق تفریحی لوکس استون مارتین AM37، به خریدار تحویل داده شد. با دیدنِ رنگ زیبای آبی کم‌رنگ و کابین شخصی‌سازی‌ شده این قایق، نتیجه‌ی ورود یکی از محبوب‌ترین برند‌های خودروساز به صنعت وسایل نقلیه دریایی روشن می‌شود.

در قایق‌های تفریحی لوکس مانند AM37، مهم‌ترین موضوع، شخصی‌سازی قایق است. مالک این قایق هم به‌صورت تمام و کمال به این موضوع پرداخته است. مدیران استون مارتین اعلام کرده‌اند که هدف طراحی این قایق، پیاده‌سازی مشخصات خودروی ونتیج AMR در یک قایق بوده است؛ پس باید انتظار داشته باشیم کابین قایق با چوب سیاه زغالی و سقف کابین با چرم خاکستری تزئین شده باشد که البته هر ۲ مورد به‌صورت سفارشی ساخته شده‌اند.

 قایق لوکس استون‌ مارتین، تحویل اولین مشتری شد

بخش ویژه‌ی سفارشی‌سازی استون مارتین (دپارتمان Q)، در ساخت رنگ و موارد استفاده‌شده در این قایق همچون رنگ آبی بدنه و رنگ آبی/کرم و نوارهای کرومِ مبل و صندلی، همکاری کرده است. محفظه‌ی پیشرانه نیز با عایق صدا پوشانده شده است تا قوانین سفت‌وسخت دریاچه‌های سوئیس را در هم نشکند. در داخل کابین یک مبل راحتی تاشو، یک میز طرح چوب و یک یخچالِ نوشیدنی فیبر کربن زیبا به رنگ آبی قرار داده شده است.

AM37 در دو نسخه عرضه می‌شود. یک مدل با پیشرانه دیزلی به قدرت ۳۷۰ اسب‌ بخار و یک مدل با پیشرانه بنزینی به قدرت ۴۳۰ اسب بخار و با حداکثر سرعت ۴۵ گره‌ دریایی (۸۳ کیلومتر در ساعت). البته می‌توان پیشرانه بنزینی را با قدرت ۵۲۰ اسب بخار سفارش داد که حداکثر سرعت AM37 را به ۵۰ گره دریایی (۹۳ کیلومتر در ساعت) می‌رساند. استون مارتین این قایق را با همکاری شرکت قایق‌سازی کوئینت‌سنس (Quintessence Yachts) ساخته است تا وزن کم به همراه سواری راحت، تضمین شود.

 قایق لوکس استون‌ مارتین، تحویل اولین مشتری شد

قایق‌های تفریحی استون مارتین مملو از فناوری‌های مدرن هستند و تمام جزئیات فنی مربوط به کنترل قایق، از طریق یک صفحه نمایش لمسی ۱۵ اینچی مدیریت می‌شود. خبری از دکمه‌ها و اهرم‌های فراوان نیست و همه چیز از لنگر الکتریکی تا تخته‌ی شیرجه، از طریق صفحه نمایش کنترل می‌شود.

قیمت پایه‌ی AM37 از یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۲۰ پوند (یک میلیون و ۶۴۰ هزار دلار) شروع می‌شود؛ اما قیمتِ این مدل شخصی‌سازی شده، احتمالا بیشتر از این رقم است.



نظرات