1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تولید شاسی‌بلند آلپینا برای مقابله با مرسدس-مایباخ

تولید شاسی‌بلند آلپینا برای مقابله با مرسدس-مایباخ

13 آذر 1395
  • 0

چندی پیش فهمیدیم که آلپینا نام‌های تجاری‌ای را به ثبت رسانیده که احتمالاً حکایت از مدل‌های آینده‌ی ب‌ام‌و X7 خواهد داشت. نام‌هایی مانند XD7 از این جمله بوده‌اند. هرچند ما هیچ اطلاعات رسمی را درباره‌ی تولید چنین خودرویی از تیونر مشهور ب‌ام‌و دریافت نکرده‌ایم. ما می‌دانیم که ب‌ام‌و در حال کار روی شاسی‌بلند X7 است تا در طیف شاسی بلندهای این شرکت به عنوان یک پرچم‌دار مطرح باشد؛ اما نمی‌دانیم که نسخه‌ی ساخت آلپینا نیز در آینده وجود خواهد داشت یا خیر.

 احتمال تولید شاسی‌بلند آلپینا برای مقابله با مرسدس-مایباخ

هرچند به نظر می‌رسد که مرسدس-مایباخ شاید آلپینا و ب‌ام‌و را مجبور به توسعه‌ی چنین شاسی‌بلند لوکسی بکند.

مدیر فروش جهانی مرسدس Matthias Luhrs اخیراً به تاپ گیر گفته که مرسدس بنز و مایباخ همه‌ی گزینه‌ها از جمله یک شاسی‌بلند را در نظر دارند:

شاسی‌بلند مایباخ یکی از مدل‌های مدنظر است. البته هنوز تصمیمی دراین‌باره گرفته نشده است.

احتمالاً مرسدس-مایباخ تولید چنین مدلی را شروع خواهد چراکه در حال حاضر شاسی‌بلند بسیار لوکس زیادی در بازار حضور ندارد.

 احتمال تولید شاسی‌بلند آلپینا برای مقابله با مرسدس-مایباخ

تمامی رقبای اصلی مایباخ در حال حاضر یا دارای یک شاسی‌بلند هستند و یا روی توسعه‌ی آن کار می‌کنند. بنتلی هم‌اکنون بنتایگا را به بازار فرستاده و رولزرویس در حال کار روی مدل خاص خود است و حتی لامبورگینی نیز به توسعه‌ی مدل اوروس مشغول است؛ بنابراین تنها جای خالی مرسدس-مایباخ در این میهمانی به چشم می‌خورد.

 احتمال تولید شاسی‌بلند آلپینا برای مقابله با مرسدس-مایباخ

اگر این موضوع رخ دهد که احتمالاً نیز چنین خواهد بود ب‌ام‌و نیز قطع به یقین وارد معرکه خواهد شد. درحالی‌که این شرکت باواریایی شاسی‌بلند رولزرویس را برای رقابت با مایباخ در چنته دارد اما این حقیقت که هم‌اکنون خود مایباخ در میدان نیست و با مرسدس-مایباخ طرف هستیم شاید ب‌ام‌و را مجبور به تولید یک رقیب کند. یک راه آسان برای انجام چنین کاری اجازه دادن به آلپینا برای توسعه‌ی نسخه‌های خاص‌تر از X7 می‌تواند باشد.

 احتمال تولید شاسی‌بلند آلپینا برای مقابله با مرسدس-مایباخ

آلپینا در حال حاضر مدل B7 را که نسخه‌ای لوکس‌تر از سری 7 جدید است را تولید کرده و کمیاب بودن این مدل بر اشرافیت آن افزوده است. شاید آلپینا در سطح برندی چون مایباخ نباشد اما قطعاً قادر به توسعه و ساخت شاسی‌بلندی باکیفیت در حد و اندازه‌های مایباخ است. به علاوه اگر در نهایت آلپینا چراغ سبز تولید چنین مدلی را دریافت نماید می‌تواند از کمک‌های ب‌ام‌و نیز بهره ببرد.

 احتمال تولید شاسی‌بلند آلپینا برای مقابله با مرسدس-مایباخ

بنابراین مرسدس-مایباخ با توسعه‌ی شاسی‌بلند لوکس بر پایه‌ی مدلی چون GLS کلاس می‌تواند آلپینا و ب‌ام‌و را به ساخت رقیبی جدید با نام XD7 و پیشرانه‌ی دیزلی هیولا ترغیب کند.

منبع:پدال



نظرات