درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
با اون اپشنا شده 400 میلیون یا بدون اونا؟اگه بدون اونا این قیمته با اون اپشنا چند میشه قیمتش
تو این رنج قیمت بی ام دبیلیو زد 4 ... 28 ای خیلی سرتره ...الان میگم چرا ... با موتور 4 سیلندر 1997 سی سی 245 اسب نیرو در دور 5000 تولید میکنه که 8 اسب بیشتر از الفا هست ولی الفا 237 اسب رو تو 6000 دور تولید میکنه که 1000 دور دیرتر از زد 4 هست این در حالیه که الفا از جعبه دنده ی پیشرفته تر دو کلاچه استفاده میکنه حالا خودت حساب کن اگه جعبه دنده زد 4 به روز شه چی میشه !! همچنین مصرف سوخت الفا تو شهر 9/8 لیتر در 100 کیلومتر ولی زد 4 با بدنه سنگینتر 6/8 لیتر تو ی 100 کیلومتر مصرفشه !! نبود اپشنهایی مثل سنسور پارک به صورت استاندارد روی این چنین ماشینی بسیار عجیبه و شما رو مجبور میکنه برایش پول بیشتری پرداخت کنید ولی زد 4 تا دلت بخا اماکانات رفاهی داره !! طراحی داخلیش خیلی از زد 4 زشت تره و اصلا برازنده یک ماشین موتور وسط نیست .... از لحاظ زیبایی بیرونی هم هر دو ماشین در یه سطح قرار دارن .... ولی زد 4 ....50 میلیون ارزانتر از الفا هست و همه اینها رو ... رو هم بزاری فقط یه چیز رو میشنوی .... داره فریاد میزنه که این قیمت اصلا نمیارزه
با سلام خدمت دوست عزیز من مانند شما و خیلی از دوستان عاشق خودرو های المانی و معتقد هستم المانی ها به دنیا اومدن تا اتومبیل بسازن هیچ شکی هم نیست که تو جهان اتومبیل حرف اول و میزنند اما این به این معنا نیست که در هر مقایسه ای المانی ها همیشه برنده ان همیشه استثنا هم وجود داره در مقایسه این دو اتومبیل دوست عزیز کمی یه طرفه قضاوت کردین اولا گران بودن این اتومبیل نسبت به امکاناتی که میده دلیل عمده اون در طراحی وساختار بدنه و شاسی میباشد این اتومبیل از شاسی منو کوک بهره میبره ضمن اینکه در ساخت بدنه واسکلت ان از الومینیم و فیبر کربن استفاده شده که هردر موادی گران قیمت و بسیار سبک وزن هستن چنین ساختاری در اتومبیل های سوپر اسپرت و بسیار گران قیمت استفاده میشود اتومبیل نظر بوگاتی ویرون مکلارن mp4 12 c و .. نیز از همین شاسی منو کوک استفاده میکنند و خودتون میدونید قیمت این اتومبیل ها چقدر بالاست حالا چنین ساختاری در 4c استفاده شده که همین عامل منجر به وزنی کمتر از 1تن شده حالا درسته z4 چند اسب بخار بیشتر نسبت به 4c دارد اما شما به این اشاره نکردین که الفا خدود 500 کیلوگیرم سبک تر از z4 میباشد و شتابی د ر حدود 4ثانیه دارد در حالی که z4 6 ثانیه می باشد این اتومبیل ساخته شده برای هیجان و لذت رانندگی نه استفاده روزمره و مسافرت رفتن برای همین تیم سازنده تمرکز خود را برروی فنی خودرو گذاشتند تا امکانات
اول از همه از شما تشکر میکنم بابت پاسخ دادن در ادامه منم باید به چند نکته اشاره کنم خط به خط حرفهای شما درسته اما بنده نگفتم کی برندس و کی بازنده فقط گفتم که الفا این قیمت نمیارزه حالا به هر دلیلی که میخاد باشه چه به دلیل استفاده از شاسی چه استفاده از کارگر با دستمزد بالا !! همچنین خوبه خودتون میگین الفا 4 سی 500 کیلوگرم سبکتر از زد 4 هست برای همین مصرف بالاتر سوختش نسبت به زد 4 اصلا توجیهی نداره راجب سرعتشم .... 0-96 الفا 4/5 ثانیه هست ولی زد 4 سرعتش 0-100 دقت کنید ...0تا100 نه تا 0 تا 96 ....با 500 کیلو اضافه وزن 6/5 ثانیه هست و این در حالیه که الفا از گیربکس بسیار پیشرفته تر دو کلاچه استفاده میکنه !! و این خودش تو شتاب گیری تاثیر خیلی زیادی داره پس زد 4 با 500 کیلو اضافه وزن و گیربکس قدیمی شاهکار کرده !! پس از این لحاظ مشکلی نیست ....مورد اخر هم اینه که علاقه بنده به خودروهای المانی شخصیه و ان را اصلا در مقایسه هام دخیل نمیکنم ....موفق باشید
باز هم سلام دوست عزیز حرفهای شما نیز کاملا درست میباشد که از نظر موتور z4 کمی پیشرفته تر نسبت به الفا میباشد و با حجم موتور یکسان مصرف سوخت پاینتر و قدرت بیشتری دارد چون به هرحال z4 یک بی ام و و شکی هم وجود ندارد اما شما مطلب اولتون به خوبی های z4 نسبت به الفا گفتید من هم در مورد خوبی های الفا نسبت به z4 صحبت کردم و همچنین خواستم دلیل گران بودن این اتومبیل را نیز بیان کنم که به نظر بنده با توجه به ساختار بدنه و شاسی کاملا توجیه پذیره البته در مورد قیمت منظور قیمت جهانی این اتومبیل هست چون به هرصورت الفا نیز مانند تمام خودرو های موجود در ایران قیمتی غیر منطقی دارد
خیلی هم زیباست افرین الفا یادبگیرن شرکتای خودمون
ماشین خوبیه..نمیشه یکی بگه من اگه ۴۰۰ میلیون داشتم فلان ماشین رو میخریدم...
من با نظر مرسدس اس موافقم اما حیفه که این ریخت بیست رو به خاطر یه پلاک به هم بزنیم
واقعا با ابهت و زیبا . من 2 روز پیش این ماشین را در پلیس راه آباده شیراز از دور دیدم. عالی.
قشنگه
طراحی مثلث جلوش منو دیوووونه ی خودش کرده.
مثل تو برنامه کودک میمونه
زیبا و البته چالاک
آلفا باید برای جای پلاک فکری بکنه
زیباست