1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس‌واگن گلف GTI تیونینگ شده توسط Clubsport

فولکس‌واگن گلف GTI تیونینگ شده توسط Clubsport

13 شهریور 1395
  • 0

نسخهٔ ویژهٔ فولکس‌واگن گلف بانام Clubsport S که مجهز به موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربو با 306 اسب بخار قدرت است، با رکورد خارق‌العادهٔ خود توانست به سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ‌رینگ تبدیل گردد. حال ABT، تیونر معتمد فولکس‌واگن، پکیج تقویتی را برای نسخهٔ ضعیف‌تر این خودرو یعنی GTI Clubsport ارائه کرده و قدرت آن‌را حتی به بیشتر از قدرت Clubsprt S رسانده است.

  تیونینگ فولکس‌واگن گلف GTI Clubsport توسط ABT

نسخهٔ استاندارد گلف GTI قدرتی معادل 265 اسب بخار دارد اما به لطف ایجاد تغییراتی در موتور، ABT توانسته است این رقم را به 335 اسب بخار افزایش دهد که قدرتی نزدیک به قدرت فورد فوکوس RS جدید است. به همراه این افزایش توان، گشتاور خودرو نیز از 350 نیوتن متر به 430 نیوتن متر افزایش پیداکرده است.

  تیونینگ فولکس‌واگن گلف GTI Clubsport توسط ABT

هرچند هنوز هیچ اطلاعاتی از عملکرد این هاچ‌بک قدرتمند ارائه نشده است اما به دلیل اینکه این قدرت عظیم فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، مطمئناً در آغاز حرکت شاهد هرز گردی بسیار زیاد چرخ‌های جلو خواهیم بود بنابراین انتظار نداریم که گلف GTI Clubsport ABT بتواند به سطح شتاب فورد فوکوس RS یا مرسدس بنز A45 AMG دست پیدا کند. حتی قدرت گلف ABT از قوی‌ترین نسخهٔ کارخانه‌ای گلف یعنی گلف R با 300 اسب بخار هم بیشتر است درحالی‌که در گلف R قدرت موتور توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion فولکس‌واگن به هر چهارچرخ انتقال میابد.

  تیونینگ فولکس‌واگن گلف GTI Clubsport توسط ABT

در کنار ایجاد تغییرات در موتور، ABT سیستم تعلیق گلف را متناسب با افزایش توان ارتقاء داده و تنظیم کرده است. علاوه بر این، ترمزها نیز ارتقاءیافته و حال در جلو مجهز به کالیپرهای شش پیستونه شده‌اند درحالی‌که لاستیک‌ها با نمونه‌های غیر لغزنده تعویض شده و رینگ‌های آلیاژی بسیار سبک‌وزن 18 یا 20 اینچی نیز برای گلف ABT قابل سفارش هستند. همچنین در آیندهٔ نزدیک این تیونر آلمانی تعدادی افزودنی‌های جزئی و ظریف ظاهری را برای این هاچ‌بک داغ ارائه خواهد کرد.

  تیونینگ فولکس‌واگن گلف GTI Clubsport توسط ABT

منبع:پدال



نظرات