1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی 8 خودرو برتر میتسوبیشی در سالگرد 100 سالگی این کمپانی

معرفی 8 خودرو برتر میتسوبیشی در سالگرد 100 سالگی این کمپانی

15 بهمن 1396
  • 0

در سال 2017 میتسوبیشی تولد 100 سالگی این شرکت را جشن گرفت. ما نیز به همین مناسبت قصد داریم برخی از خودروهای کلاسیک این شرکت را بررسی کنیم.

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

صنعت خودروسازی میراث و تاریخ عمیقی دارد و شرکت ها یکی پس از دیگری در حال جشن گرفتن سالگرد هستند تا بتوانند مدل های جدید خود را در بازار بفروشند. این قضیه در مورد خودروسازان سطح بالا بیشتر صدق می کند. اما تعداد کمی هستند که برای 100 سال خودرو تولید کرده باشند و میتسوبیشی امسال جزو این گروه خاص است.

با این که این خودروساز ژاپنی تولید خودرو را از سال 1917 با Model-A شروع کرد، خریداران بریتانیایی تا 1974 و حضور Colt Car Company به خودروهای میتسوبیشی دسترسی نداشتند. این شرکت بعدها برند خود را با نام میتسوبیشی در جهان معرفی کرد و در دهه های بعدی مدل های موفقی ارائه کرد. امسال کارشناسان موفق شدند که 8 مدل از بهترین محصولات شرکت را در جشن تولد مخصوص این شرکت امتحان کنند.

یکی از اولین خودروهایی که به بریتانیا رسید Colt Lancer بود و به راحتی می توان فهمید که چرا رانندگان، جذب این مدل نامتعارف شدند. از بیرون کوچک به نظر می رسد اما در داخل فضای زیادی دارد و حتی امروزه نیز به سادگی می توان با آن رانندگی کرد.

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

این خودرو 2 در با وجود فرمان بزرگ و باریک و گیربکس دستی خوب، بسیار سرگرم کننده است. لنسر یک مدل پرفورمنس نیست، اما موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر بنزینی آن به اندازه کافی قدرت دارد. در زمان خود، با 92 اسب بخار قدرت به عنوان یک خودرو خوب به شمار می رفت و می توانست با یک خودرو مدرن شهری رقابت کند.

این خودرو از بسیاری جهات شبیه به گالانت 4 در است که در دهه 70 میلادی بسیار محبوب بود. گالانت از لنسر نرم تر است و کابین آن نیز به نظر لوکس تر می آید. با روکش صندلی های سفید و روکش درهای چرمی، شما حس می کنید که داخل یک تاکسی ژاپنی نشسته اید و کیلومتر شمار کوچک و مرتب به علاوه فضای داخلی زیاد جزو ویژگی های جذاب این خودرو هستند. مانند لنسر، با استانداردهای امروز قابل مقایسه نیست اما یک خودرو کلاسیک کاریزماتیک به حساب می آید.

مدل بعدی جیپ CJ-3B Type 27 است. این خودرو یک نسخه از مدل امریکایی ویلیس است که تحت لیسانس در سال 1979 ساخته شد و به طور رسمی به بریتانیا وارد شد. این خودرو به تازگی بازسازی شده است و یک نمونه بسیار عالی است: رنگکاری و مهندسی بسیار دقیق است و سواری نرم و راحتی دارد.

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

گیربکس دستی 4 سرعته خیلی جالب نیست، اما دقیق است. موتور 2.6 لیتری 4 سیلندر بنزینی گشتاور بالا و واکنش سریعی دارد. دو صندلی در جلو و دو صندلی تاشو در عقب موجود است و به لطف سیستم چهارچرخ متحرک و گیربکس دور پایین، این مدل توانایی های زیادی در خارج جاده دارد.

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

با این که مدل های دهه 70 میتسوبیشی بسیار سرگرم کننده بودند، این برند بیشتر با خودروهای پرفورمنس شناخته می شود و مدل Starion Widebody یک نمونه عالی از این دست به شمار می رود. موتور 4 سیلندر توربوشارژ این خودرو با شتاب صفر تا 100 7.1 ثانیه ای، سریع ترین موتور 2 لیتری موجود در بازار آن دوره است. در آن زمان یک خودرو بسیار سریع به شمار می رفت و حتی امروزه نیز Starion حس یک خودرو پرسرعت را دارد. با 178 اسب بخار قدرت و وزن 1220 کیلوگرم، این کوپه 2در بسیار جذاب است و با وجود توربوشارژ، شتاب مناسبی دارد.

فرمان کمی کند است، به این معنی که ممکن است در پیچ ها به زحمت بیفتید، اما شاسی حس خوبی دارد و بسیار چابک است.

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

با نگاه به یک کوپه 2+2 دیگر یعنی مدل 3000GT شگفت زده می شویم. این خودروها با اختلاف چند سال عرضه شدند، اما 3000GT بسیار متمایز است. با وجود آیتم هایی مانند پخشکننده کاست سن واقعی این خودرو را نشان می‌دهند، اما کابین آن سبک تر و راحت تر از Starion است و به خوبی ساخته شده است.

3000GT رقبایی مانند نیسان 300ZX و تویوتا سوپرا را در مقابل خود داشت و به منظور حضور در بازار امریکا طراحی شد. مهندسی هوشمندانه آن با وجود آیرودینامیک خوب و سیستم چهارچرخ متحرک نمایان است و 3000GT را به یک مدل پیشرفته تبدیل کرد که تا امروز همچنان منطقی به نظر می رسد.

موتور 3 لیتری twin-turbo 6 سیلندر دلیل دیگری است که 3000GT را از Starion متمایز می کند. با این که مدل های دهه 80 سریع بودند، 3000GT با معیارهای امروزی نیز یک خودرو پرسرعت به شمار می آید. گشتاور عظیم آن (407 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه) به این معنی است که عملکرد آن در سرعت های بالا بی نظیر است. موتور 6 سیلندر خوب است و با وجود صدای اندک در هنگام فشردن پدال گاز، یک موتور بی صدا است. همچنین 3000GT در سرعت های بالا نیز بی صدا است که آن را به یک خودرو ایده آل تبدیل می کند. گیربکس سنگین آن عملکرد قابل قبولی دارد، اما وزن خودرو در موارد دیگر – مانند پدال گاز - کاملاً احساس می شود و شما را به زحمت می اندازد.

3000GT یک خودرو سنگین است و چابکی لازم را ندارد، با این حال همچنان سرگرم کننده است. سیستم چهارچرخ متحرک و موتور 6 سیلندر این خودرو 2 در، بیشتر شبیه یک SUV است. اما میتسوبیشی این سبک را ارائه کرد. مدل Shogun Sport دارای موتور 3 لیتری 6 سیلندر 168 اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته است و به سختی می توان آن را یک پرفورمنس دانست. با این حال Shogun یک خودرو نرم، راحت و دوست داشتنی است.

با داشتن تنها 4 سرعت، این گیربکس قدیمی به نظر می رسد. اما موتور قدرتمند و صندلی های نرم، سواری خوبی به شما ارائه می دهند. این روزها نمی توانید یک موتور 6 سیلندر بنزینی را در یک SUV ببینید و به همین دلیل این مدل بسیار جالب است. با این که میتسوبیشی مدرن با SUV هایش شناخته می شود، این برند با خودروهای رالی سری لنسر اوولوشن در دهه 90 محبوبیت بسیاری کسب کرد.

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

دو مدل پر طرفدار شرکت سری میتسوبیشی لنسر Evo VI و Evo IX بودند و می خواهیم به هر دوی آن ها بپردازیم. در این جا نسخه Tommi Makinen Evo VI را مورد بررسی قرار می دهیم. این خودرو به افتخار قهرمان فنلاندی 4 دوره مسابقات رالی ساخته شد و تنها 250 دستگاه از آن در بریتانیا به فروش رفت.

این مدل دارای صندلی های جدید و رینگ های جذاب است که آن را از Evo VI معمولی متمایز می کند. همچنین مجهز به توربو جدید، سیستم اگزوز جدید و سیستم تعلیق تقویت شده است که سواری آن را ارتقا می دهد. به راحتی می توان فهمید که چرا به عنوان یکی از سمبل های مسابقات اتومبیل رانی شناخته می شود، چرا که هنوز یکی جذاب ترین خودروهای چهارچرخ متحرک دنیا است.

فرمان دقیق و تیز آن فوق العاده است و با سیستم تعلیق در هنگام عبور از پیچ ها حس می کنید که Makinen هستید. همچنین سیستم چهاچرخ متحرک امکان بیرون آمدن از پیچ را به راحتی فراهم می کند. Evo VI حس سبکی دارد، بسیار سریع واکنش نشان می دهد و در دنیای دیجیتال امروز به نظر آنالوگ می رسد. این خودرو یک حس اتصال دارد که فقط در تعداد کمی از خودروهای مدرن دیده می شود.

با 276 اسب بخار قدرت و سیستم چهارچرخ متحرک، Makinen در عرض 4.4 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. موتور این خودرو بسیار هیجان انگیزتر از نمونه های امروز است، شتاب خوشایندی دارد و در عین حال گیربکس دستی آن فوق العاده است. مانند 3000GT سنگین است، اما عملکرد دقیق تری دارد.

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

لنسر Evo IX MR FQ-360 ارتباط مستقیمی با مدل قبل دارد. موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ 366 اسب بخاری، سیستم چهارچرخ متحرک و شاسی عالی از ویژگی های این خودرو هستند. این مدل سریع تر از Evo VI است و در عرض 4.1 ثانیه صفر تا 100 کیلومتر را طی می کند.

واکنش های سریع، سیستم تعویض دنده عالی و عملکرد فوق العاده به این معنی است که رانندگی با Evo IX بسیار سرگرم کننده است و هاچبک های جذاب چهارچرخ متحرک امروزی را پشت سر می گذارد. فکر می کنیم که این مدل حسن ختام خوبی برای معرفی محصولات میتسوبیشی در یک قرن اخیر است.

میتسوبیشی مورد علاقه شما کدام است؟

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر

8 خودرو برتر میتسوبیشی در قرن اخیر



نظرات