1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لندروور دیسکاوری 5 با تکنولوژیهای پیشرفته

لندروور دیسکاوری 5 با تکنولوژیهای پیشرفته

19 شهریور 1393
  • 6

مدل جدید لندروور با نام دیسکاوری 5 حداقل ۱۸ ماه تا ورود به بازار فاصله دارد و در همین حال، یکی از بزرگترین تغییرات در مفهوم مدل‌های لندروور را در تاریخ این کمپانی به همراه خواهد داشت. دیسکاوری 5 نه تنها قابلیت‌های بالاتری در خارج از جاده دارد، بلکه از لحاظ تکنولوژی نیز حرکتی رو به جلو داشته است.

لندرور دیسکاوری

شروع زندگی مدل دیسکاوری به عنوان یک نمونه اقتصادی و مقرون به صرفه از «رنجروور» بود. دلیل طراحی این خودرو، مقابله با رشد روزافزون آفرودهای ژاپنی بود که رفته‌رفته در حال تصرف بازار بریتانیا در سال‌های پایانی دهه ۱۹۸۰ میلادی بودند. این مدل، با اینکه از لحاظ قابل‌اعتماد بودن و یا کیفیت ساخت در سطح بسیار بالای قرار نداشت، ولی به سرعت به عنوان یک خودروی خانوادگی و یک وسیله نقلیه کاری در بازار محبوبیت پیدا کرد. این موضوع، محبوبیت نامحسوس برند لندروور را نیز نشان می‌داد؛ چیزی که انتظار آن نمی‌رفت. شاید همین امر و پرستیژ برند لندروور باعث شد تا ب‌ام‌و در سال ۱۹۹۴ گروه روور را که شامل لندروور نیز می‌شد، خریداری کند.

لندرور دیسکاوری-نمای عقب

احیای دوباره مدل دیسکاوری در سال ۲۰۰۴ که این بار تحت مالکیت فورد صورت می‌گرفت، آن را تبدیل یک خودرو کامل جاده و خارج از جاده کرد. شاسی سنگین ولی مستحکم T5 و قابلیت‌های بی‌نظیر آفرود نظر بسیاری از مالکان قدیمی لندروور را به خود جلب کرد. دیسکاوری 3 با ظاهری تهاجمی و وحشی نظر متخصصان هنر طراحی را به خود جلب نمود و طراحی ساده داخل کابین‌اش آن را تبدیل به حرکتی مدرن در بین خودروهای سنتی لندروور کرد. امّا درعین‌حال، در میان جامعه و بازار، چندان مورد توجه قرار نگرفت. در همین حال، یک کمپین گسترده در مقابل شاسی‌بلندهای بزرگ شکل گرفت و وقتی مشتریان زن از لیست خریداران دیسکاوری کنار رفتند، آمار فروش به شکل قابل‌توجهی فروکش کرد.

لندرور دیسکاوری-نمای جلو

دیسکاوری 4 در مقابله با این حرکت، از یک کابین لوکس به سبک رنجروور استفاده کرد و طراحی نرم‌تری برای بدنه درنظر گرفت. این مدل، علی‌رغم داشتن ویژگی‌های مدرن دیسکاوری در یک خودروی ۷ سرنشینه با قابلیت آفرود مناسب، نتوانست در بازار جهانی جایگاهی برای خود پیدا کند. در همین حال، طرفداران متعصب لندروور می‌خواستند که دیسکاوری طبیعت زمخت و فضای بزرگ خود را حفظ کند. دیسکاوری، حتی در روزهای اوجش نیز نتوانست بیشتر از رقیبی مانند ب‌ام‌و X5 به فروش برسد. با این که X5 یک نوع بسیار متفاوت از شاسی‌بلند است، ولی هردوی این خودروها در یک بخش از بازار جهانی برای خانواده‌های شهری رقابت می‌کنند؛ جایی که به‌مراتب گسترده از بخشی است که در آن مشتریان خودروها فقط برای مصارف خارج از جاده نیاز دارند.

لندرور دیسکاوری-نمای عقب

دیسکاوری 4 به انتهای عمر خود می‌رسد و ب‌ام‌و X5 یک مدل جدید به شمار می‌رود. در همین حال، آمار فروش کنونی، وضعیت بازار را برای ورود دیسکاوری 5 روشن می‌کنند. در ۵ ماه سال جاری میلادی، لندروور ۱۷۹۲۰ دستگاه دیسکاوری به فروش رسانده که نسبت به آمار ۱۸۸۰۴ دستگاه در سال ۲۰۱۳، کاهش نشان می‌دهد. در مقابل، ب‌ام‌و ۵۵۱۳۶ دستگاه از X5 بین ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۱۴ به فروش رسانده که نسبت به آمار ۴۳ هزار دستگاه در دوره مشابه در سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

لندرور دیسکاوری-نمای کلی

اختلاف بین فروش بین مدل قبلی X5 در سال پایانی‌اش با دیسکاوری ۴ در ۱۸ ماه پایان عمرش، چیزی بیش از ۲۴ هزار دستگاه یا حدود ۲۰۰ درصد است. لندروور برای رسیدن به رقیبش کار بسیار سختی دارد. در همین حال، دیسکاوری جدید از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بهره خواهد برد. سیستم تعلیق: لندروور پیشگام استفاده از سیستم تعلیق از پیش تنظیم شده و تنظیمات موتور و ESP برای استفاده در مسیرهای مختلف شده است. تکنولوژی جدید می‌تواند با استفاده از تکنولوژی جدید سطح جاده را «بخواند» و با توجه سیستم تعلیق و گیربکس را تنظیم کند.

لندرور دیسکاوری-سیستم تعلیق

طراحی: در طراحی سعی شده تا ظاهر دیسکاوری حفظ شود و در همین حال از جریان سطوح بهینه در بدنه و طرح‌های چهارگوش کمتر در پنجره‌ها استفاده شود. در نتیجه دینامیک طراحی افزایش پیدا کرده و با وجود فضای بزرگ در داخل و ظرفیت حمل وسایل زیاد، از لحاظ کیفیت ظاهری به X5 رقیب نزدیک‌تر شده است.

لندرور دیسکاوری-نمای سمت راست

ساختار: - دیسکاوری 5 بر اساس همان ساختار آلومینیومی که در رنجروور و رنجروور اسپرت استفاده شده، ساخته می‌شود و در کارخانه سولیهول (Solihull) ساخته خواهد شد

لندرور دیسکاوری-نمای اسکلت

پروژکتورهای لیزری: پروژکتورهای نور لیزری می‌توانند نمایشگر کاملی از عرض اتومبیل در جاده برای راننده باشند که این موضوع می‌تواند در راه‌های باریک و البته در ترافیک‌های شهری بسیار کارآمد باشد.

لندرور دیسکاوری-نمای چراغ لیزر

پیشرانه: یک سیستم هیبرید صرفه‌جو با یک موتور جدید ۲ لیتری انجنیوم و یک موتور الکتریکی پیشرانه دیسکاوری 5 را تشکیل می‌دهند که با یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک همراه خواهند بود. این پیشرانه می‌تواند هم در شهر و هم در خارج از آن استفاده شود. در نواحی شهری، دیسکاوری هیبرید می‌تواند مسافتی را در حدود ۱۶ مایل به صورت کاملاً الکتریکی طی کند. در خارج از جاده، استفاده از موتور الکتریکی برای جلوگیری از لغزش چرخ‌ها ایده‌آل خواهد بود.

لندرور دیسکاوری-نمای موتور

کاپوت مجازی: در تکنولوژی کاپوت مجازی شفاف، تصویری از مسیر جاده در زیر کاپوت برای راننده نمایش داده می‌شود. موضوعی که نه تنها برای خارج از جاده مفید است، بلکه برای نواحی شهری نیز کاربرد دارد.

لندرور دیسکاوری-کاپوت مجازی

طراحی کابین: استراتژیست‌های لندروور تصمیم گرفته‌اند که وضعیت داخل کابین را به طرف آینده سوق دهند. آنها برای این کار از یک نمایشگر بزرگ لمسی در وسط و یک نمایشگر رو به بالای لیزری (HUD) برای نمایش واضح‌تر اطلاعات بهره برده‌اند.

لندرور دیسکاوری-نمای داخل

رانندگی از راه دور: ویژگی «رانندگی از راه دور» باعث می‌شود که رانندگان در جایی که به علت کمبود جا امکان پیاده‌شدن به آسانی وجود ندارد، خود و سرنشینان از خودرو پیاده شده و آن را در جای مناسب پارک کنند.

لندرور دیسکاوری-ریموت کنترل

منبع www.pedal.ir/


نظرات

  • سرطان تیونینگ سرطان تیونینگ (2 آبان 1393 ساعت 17:43)

    جت غولیه کنارش

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 آبان 1393 ساعت 20:56)

    انجینش چقدر بزرگه!!!

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 18:22)

    اینکه لندروور دیسکاوری در طراحی بدنه اصالت خودشو حفظ کرده جای تحسین داره.

  • یوونتوس یوونتوس (4 مهر 1393 ساعت 18:46)

    کاپوت مجازیش خیلی جالب بود.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 مهر 1393 ساعت 19:24)

    مفهوم ESP : مخفف برنامه پایداری الکترونیک Electronic Stability Program است حس کننده هایی هستند که هنگامی که احساس می شود خودرو دارد از کنترل خارج می شود به هر یک از چرخها ترمزی را اعمال می کنند تا از چرخیدن خودرو ممانعت شود این کار اگر چه بطور کامل از چرخش خودرو جلوگیری نمی کند ولی کمک می کند که خودرو از کنترل خارج نشود.

  • ادزیو ادزیو (19 شهریور 1393 ساعت 16:31)

    عشقست لند روور