1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 3 خودرو پر تیراژ چینی در ایران

3 خودرو پر تیراژ چینی در ایران

21 خرداد 1395
  • 1

آمار تولید خودرو ظرف دو ماه نخست امسال بیانگر آن است که سه خودرو چینی «برلیانس»، «تیگو5» و «ام‌وی‌ام110اس» پرتیراژترین خودروهای کشور ظرف دو ماه نخست امسال بوده‌اند.

mvm 110 s

این گزارش حاکی از آن است که برلیانس در دو شرکت سایپا و پارس خودرو به تولید رسیده و طی دو ماه نخست امسال نزدیک به سه هزار خودرو از آن در کشور به تولید رسیده است.

بر اساس این گزارش، شرکت مدیران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای چینی در کشور، فروردین و اردی‌بهشت خود را با تولید 1941 دستگاه، تیگو5 و 1912دستگاه، ام‌وی‌ام110اس، آغاز کرده و توانسته حدود چهار هزار دستگاه از این خودروها را به تولید برساند.

مدیران‌خودرو که از شرکت‌های مسقر در مجموعه کارخانجات صنایع خودروسازی کرمان است، توانسته در دو ماه نخست امسال 7 هزار و 600 دستگاه انواع خودرو چینی را به تولید رسانده و رشدی معادل 30.3 درصدی را از آن خود کند.

این آمار بیانگر آن است که نخستین سری از محصولات کراس اوور اچ سی دانگ‌فنگ نیز در اردی‌بهشت ماه به تولید رسیده و با توجه به پیش فروش این خودرو از سوی ایران خودرو، 18 دستگاه از آن آماده ورود به بازار شود.

ایران‌خودرو همچنین 301 دستگاه خودرو هایما اس را ظرف دو ماه گذشته تولید کرده تا بتواند در سالجاری پاسخگوی کسانی که نسبت به ثبت نام این خودرو اقدام کرده اند، باشد.

منبع: Carnet



نظرات

  • مرکزی مرکزی (21 خرداد 1395 ساعت 16:52)

    خودرو چینی اصلا ارزش خرید نداره ایرانخودرو خودمونا ترجیح میدم چون چندین دهه هس که تولید خودرو داره و بزرگترین خودرو ساز در خاورمیانه هستش ولی چین بیشتر از یک دهه نیس که وارد صنعت خودرو شده. خود چینی ها هم ماشین چینی سوار نمیشن این ماشینا را تولید میکنن تا ما ایرانیها تست کنیم و عیب و ایرادش در بیاد در واقع موش ازمایشگاهی شدیم براشون اگر مسئولین یکم توجه به صنعت خودرو میکردن الان باید بود خیلی بیشتر از این حرفا ایرانخودرو پیشرفت کرده باشه. باز هم با این حال با خرید خودرو ایرانی ترجیح میدم باعث پیشرفت مملکت خودم بشم چون از نظر ایمنی هم تفاوت چندانی بین چینی ها با خودرو های داخل نیس.