1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سه خودروی نسبتا محبوب بازار در محدوده 200 میلیون تومان

سه خودروی نسبتا محبوب بازار در محدوده 200 میلیون تومان

26 فروردین 1396
  • 2

خواه نا‌خواه، وقتی یک خودروی صفر‌ کیلومتر را از بازار آزاد تهیه می‌کنید، بعد از فقط چند هزار کیلومتر رانندگی و گذشت زمان، با افت قیمت خودرو طرف هستید که می‌تواند از چند‌صد هزار تومان تا چند ده میلیون تومان باشد.

بدیهی است که افت قیمت چند ۱۰۰ هزار تومان برای خودروهای ارزان‌بازار است و افت قیمت چند ده میلیون تومانی برای خودروهای کم‌کارکرد بالای ۳۰۰ میلیون تومان.

شاید با خودتان بگویید وقتی خودرویی را از نمایندگی می‌خرید، این اتفاق نمی‌افتد و شاید با کارکرد بیش از ۱۰ هزار کیلومتر هم، خودرویتان را با سود در بازار آزاد بفروشید. ولی باید اشاره کرد این موضوع زمانی صادق است که شما خودرویتان را به شکل ثبت‌نامی از نمایندگی بخرید اما زمانی که خودروی مورد‌نظرتان را از بازار آزاد تهیه می‌کنید، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

در گزارش امروز به این مساله می‌پردازیم که کدام خودروها در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان کمترین افت قیمت را دارند. نخستین خودرویی که می‌توان به آن اشاره کرد، رنو تلیسمان E3 مدل ۲۰۱۷ است.

شما می‌توانید این خودرو را در بازار آزاد به‌صورت صفر کیلومتر و با قیمتی بین ۲۰۴ تا ۲۰۹ میلیون تومان با توجه به رنگ آن تهیه کنید. اگر قیمت این خودرو را در بازار آزاد به‌صورت متوسط ۲۰۶ میلیون تومان در نظر بگیریم، بعد از کارکرد حدود ۱۰ هزار کیلومتر می‌توانید آن را با قیمتی حدود ۱۹۸ تا ۲۰۱ میلیون تومان بفروشید.

سه خودروی محبوب با قابلیت نقدشوندگی مناسب در بازار

این روزها نسخه‌های دو هزار کیلومتر کارکرده رنو تلیسمان E3 مدل ۲۰۱۷، در بازار آزاد حدود ۲۰۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. البته چند روز پیش، نسخه‌ای از مدل‌های کارکرده، با بهای ۲۰۳ میلیون تومان هم معامله شد.

لذا می‌توان رنو تلیسمان را به‌عنوان یک سدان نیمه‌لوکس در رده قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان معرفی کرد که به نسبت رقبا افت قیمت کمتری دارد.

بعد از تلیسمان، می‌توان میتسوبیشی اوتلندر را به‌عنوان یک کراس‌اوور باکیفیت در این بازار معرفی کرد که افت قیمت معقولی دارد. میتسوبیشی اوتلندر در بازار آزاد اختلاف قیمت چندانی با بهای رسمی شرکت آرین‌موتور ندارد و حدود یک‌میلیون تومان بیشتر از قیمت شرکت داد‌و‌ستد می‌شود.

سه خودروی محبوب با قابلیت نقدشوندگی مناسب در بازار

ولی نکته قابل‌توجه این است که اوتلندر در بازار آزاد، با نسخه‌های کارکرده، افت قیمت به مراتب کمتری نسبت به رقبای خود دارد و خودرویی به صرفه‌تر از نگاه بازاریان به حساب می‌آید. به‌عنوان مثال وقتی شما هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۷ را با قیمت ۲۳۸ تا ۲۴۸میلیون تومان (در نسخه فول کامل) در بازار خریداری می‌کنید، بعد از حدود ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد باید با قیمتی بین ۲۲۲ تا ۲۳۰ میلیون تومان بفروشید.

در برخی معاملات گزارش‌شده، نسخه فول ۲۰۱۷ با اتوپارک، رادار خطی و نقطه‌کور و فاصله، دنده پشت فرمان و گارانتی پایه که در نسخه صفر کیلومتر مالک آن ۲۴۸میلیون تومان پرداخت کرده بود، چندی پیش با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر و با قیمتی کمتر از ۲۲۸ میلیون تومان به فروش رسید.

ولی میتسوبیشی اوتلندر تیپ۳ با مدل ۲۰۱۷، قیمتی حدود ۲۰۹ میلیون تومان در بازار دارد و نسخه تیپ۵ آن، با قیمت ۲۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. نسخه تیپ۳ این خودرو با کارکرد حدود ۷ هزار کیلومتر و با بهای ۲۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود و نسخه‌های ۲۰۱۶ آن با کارکرد بیش از ۱۰ هزار کیلومتر، قیمتی کمتر از ۱۹۴ میلیون تومان را در بازار تجربه نکرده‌اند‌. ‌

تویوتا راو۴ هم به‌عنوان خودرویی شناخته می‌شود که در برخی مواقع، نوسان قیمت زیادی را تجربه می‌کند. همین مساله باعث شده است مالکان نسخه‌های کارکرده آن که حدود یک‌سال با آن رانندگی کرده‌اند، افت قیمت زیادی را احساس نکنند. امروز می‌توانید تویوتا راو۴ مدل ۲۰۱۷ را در نسخه‌های صفر کیلومتر با قیمتی حدود ۲۴۰ تا ۲۶۵ میلیون تومان تهیه کنید.

سه خودروی محبوب با قابلیت نقدشوندگی مناسب در بازار

ولی عمده تویوتا راو۴های موجود در بازار از نسخه فول با در صندوق برقی هستند و به امکاناتی چون رادار خطی، نقطه‌کور و فاصله مجهز نیستند. لذا می‌توان قیمت متوسط این خودرو را در بازار آزاد حدود ۲۵۰ میلیون تومان تعیین کرد که بعد از کارکرد ۶ تا ۱۰ هزار کیلومتر، با قیمتی بین ۲۳۷ تا ۲۴۴ میلیون تومان معامله می‌شود و با توجه به قیمت نسخه صفر، نسبت به رقبای کره‌ای منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

لذا با توجه به این گزارش می‌توان به نتیجه جالبی رسید. اگر می‌خواهید یک خودروی صفر خریداری کنید و بودجه‌ای حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان را در نظر گرفته‌اید، می‌توانید سراغ تلیسمان، اوتلندر و راو۴ بروید.

زیرا این خودروها نه‌تنها گزینه‌هایی با کیفیت، جذاب و به‌صرفه به حساب می‌آیند، بلکه محبوبیت خوبی در بازار آزاد دارند و در صورت نیاز به فروش آن‌ها بعد از چند هزار کیلومتر رانندگی، می‌توانید با افت قیمت کمتری نسبت به خودروهای رقیب آن‌ها را به پول نقد نزدیک کنید.

منبع : دنیای خودرو



نظرات

  • خریدار خریدار (27 فروردین 1396 ساعت 09:37)

    ولی بین این سه خودروی ذکر شده از همه راو4 بیشتر در بورس هست و زودتر بفروش می رسد. اما اوت لندر و تلیسمان دیرتر و یا کمتر در بازار بورس قرار دارند.

  • Arman Arman (26 فروردین 1396 ساعت 18:53)

    میتسوبیشی اوتلندر رو من یه نمونشو دارم خیلی خیلی خیلی ماشین فوق العاده اییه