1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اتوبوس خاص رییس‌جمهور آمریکا+تصاویر

اتوبوس خاص رییس‌جمهور آمریکا+تصاویر

18 خرداد 1395
  • 6

این اتوبوس به شدت از لحاظ امنیتی مجهز است به طور مثال لاستیک های آن در صورت پنچر کماکان قابلیت این را دارند که به حرکت خود ادامه دهند، بدنه آن در مقابل انفجار و گلوله کاملا مقاوم هستند و شیشه های آن به شکل سنگینی مقاوم شده اند.

ماشین رییس جمهور آمریکا

هیچ کدام از رییس جمهور آمریکا مشکلی برای سفر و جابجایی ندارند، از Air Force One (هواپیمای مخصوص برای سفر های هوایی) و Marine One (برای سفر های دریایی) گرفته تا Cadillac One. در چند سال اخیر یک وسیله ی نقلیه ی دیگر هم به این مجموعه اضافه شده است این وسیله Ground Force One نام دارد و یک اتوبوس کاملا مجهز است که در زیر ویژگی های آن را بررسی می کنیم.

این اتوبوس ۱۴ متر طول دارد و به طور کامل توسط سرویس اطلاعاتی آمریکا ساخته شده است.

اتوبوس Ground Force One همانند برادر جاده ای خود Cadillac One به رنگ سیاه کروم هستند.

در حال حاضر دو عدد از این اتوبوس در خدمت تیم حفاظتی رییس جمهور است که یکی از آنها به عنوان بدل استفاده می شود. این دو اتوبوس در کمپانی Hemphill Brothers Coach در تنسی ساخته شده اند که هر کدام ۱.۱ میلیون دلار خرج داشته اند، البته ارزش این هزینه را داشته اند.

قبل از ساخته شدن Ground Force One سرویس امنیتی هر بار که به یک اتوبوس نیاز بود یکی را اجاره می کرد و سپس شروع به تجهیز آن با انواع و اقسام تجهیزات امنیتی می کرد.

این اتوبوس به شدت از لحاظ امنیتی مجهز است به طور مثال لاستیک های آن در صورت پنچر کماکان قابلیت این را دارند که به حرکت خود ادامه دهند، بدنه آن در مقابل انفجار و گلوله کاملا مقاوم هستند و شیشه های آن به شکل سنگینی مقاوم شده اند.

Ground Force One دارای سیستم ضد حریق، مخزن های اکسیژن برای تولید هوای قابل تنفس در زمان حملات شیمیایی و واحد های خونی از رییس جمهور برای زمانی او مجروح شده است.

در کنار تجهیزات امنیتی اتوبوس دارای سیستم های لازم اداری شامل خطوط تلفن، تلویزیون، رادیو و اینترنت می باشد.

همانند Cadillac One فقط و فقط تعدادبسیار کم و کاملا انتخاب شده از بین نیروهای سرویس امنیتی آمریکا اجازه دارند پشت فرمان آن بشینند.

این اتوبوس بهترین وسیله برای سفرهای رییس جمهور به مناطق و راه های دورافتاده تر مثل اوهایو و پنسیلوانیا است که اتفاقا باراک اوباما برای سفرهای کمپین خود در سال ۲۰۱۲ به این دو منطقه از Ground Force One استفاده کرده بود.

به علت آنکه تمام شیشه های این اتوبوس کاملا دودی هستند رییس جمهور برای دست تکان دادن برای مردم مجبور است از شیشه ی راننده این کار را بکند.

به علت ممنوعیت عکس برداری از درون این اتوبوس نمای داخلی آن مشخص نیست که به چه شکل است ولی یکی از کارکنان کاخ سفید نمای داخلی آن را با مبلمان راحتی توصیف کرده است.

این اتوبوس حمل و نقل را بسیار راحت تر کرده به طوری که رییس جمهور از Air Force One سریعا به Ground Force One وارد می شود و به مسیر حرکتی خود ادامه می دهد.

ماشین رییس جمهور آمریکا

ماشین رییس جمهور آمریکا

منبع: پرشین خودرو



نظرات

  • احسان احسان (22 خرداد 1395 ساعت 11:50)

    متن خبر ترجمه است عزیز برادر؛ زیاد سخت نگیر ممکنه یک ترجمه ی 100 درصد روان نباشه.
    ممنون از مطالب خوب سایت... :-)

  • kasi kasi (20 خرداد 1395 ساعت 14:21)

    شیشه های آن به شکل سنگینی مقاوم شده اند؟ این یعنی چی آخه؟

  • طالب طالب (20 خرداد 1395 ساعت 13:35)

    رئیس جمهور ما نیز با یک خودرو معولی از شرکت مپنا بازدید کرد دلواپسان حرفهایی زدند .نگو و نپرس

  • غلامرضاشیرعلی غلامرضاشیرعلی (19 خرداد 1395 ساعت 03:52)

    واقعأ حرف نداره البته بایدهم چنین وسیله ای سواربشه بلاخره ریس جمهور یک کشوربزرگ به اسم USA

  • قاسم قاسم (18 خرداد 1395 ساعت 23:58)

    باریکلا به بارک

  • حسین حسین (18 خرداد 1395 ساعت 18:27)

    ظالم