1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا ریو 2018،زیبا اما ضعیف تر

کیا ریو 2018،زیبا اما ضعیف تر

19 اردیبهشت 1396
  • 1

بعد از نمایش کوتاه مدل 5در آن در نمایشگاه اتومبیل پاریس 2016، Rio 2018 امریکای شمالی بالاخره در نیویورک با دو مدل هاچ بک و سدان رونمایی شد. در کشورهای دیگر، Rio با "نسخه های بنزینی و دیزلی" ارائه خواهد شد که شامل موتور 3 سیلندر 1 لیتری T-GDI (Turbocharged Gasoline Direct Injection) می باشد، اما مدل امریکای شمالی با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. نکته جالب این است که خروجی اعلام شده این اتومبیل، گشتاور 161 نیوتن متر و 130 اسب بخار قدرت است، که 8 اسب بخار از نسل قبل ضعیف تر می باشد، اما Kia وعده واکنش پذیری بهتر و قابلیت های رانندگی بهتر در سرعت پایین داده است که آن را برای شهر مناسب تر می سازد.

 Kia Rio 2018 زیباتر اما کمی ضعیف تر

 Kia Rio 2018 زیباتر اما کمی ضعیف تر

بله، Mazda ثابت کرده است که قربانی کردن کمی از قدرت موتور برای قابلیت رانندگی بهتر و بازدهی بالاتر جواب می دهد. پس این ایده برای Kia هم کار می کند، اما قبل از این که مطمئن شویم باید صبر کنیم تا جزئیات و میزان مصرف سوخت آن – و همین طور تست رانندگی در جاده – مشخص شود....

ریوی جدید مجهز به سیستم تعویض دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک است وانتقال قدرت از طریق چرخ های جلو صورت می گیرد. با نگاه به زیر چرخ ها، یک سیستم تعلیق جدید مشاهده می شود که به صورت کلی تغییری نکرده است، سیستم مک فرسون در جلو و اکسل صلب در عقب ، اما با شکلی متفاوت که سازنده ادعا کرده که راحتی و هندلینگ را ارتقا می دهد.

 Kia Rio 2018 زیباتر اما کمی ضعیف تر

 Kia Rio 2018 زیباتر اما کمی ضعیف تر

در هر دو مدل شاهد افزایش تقریبا 1.5 سانتی متری طول و - کمتر از نصف آن - افزایش فاصله بین دو محور چرخ هستیم، اما به نظر می رسد حالت صاف ریو باعث استفاده بهتر از فضا شده است. به همین دلیل، کابین و فضای داخلیRio کمی بهتر شده. فضای بار مدل سدان 0.3 متر مکعب و مدل 5در، 0.5 متر مکعب افزایش داشته و سازنده مدعی دارا بودن بزرگ ترین کابین مسافر در میان رقبا با حجم 2.54 متر مکعب برای مدل سدان و 2.56 متر مکعب برای مدل هاچ بک را دارد.

 Kia Rio 2018 زیباتر اما کمی ضعیف تر

درون کابین، داشبورد مجهز به صفحه نمایش انتخابی 7 اینچی UVO 3 به همراه Android Auto و Apple CarPlay و دیگر فناوری های جدید و قابلیت های اتصالی را مشاهده میکنید. Rio همچنین ادعا می کند که این اولین خودرو کلاس B شرکت، با قابلیت سیستم ترمز خودکار را به همراه تشخیص عابر ارائه می کند. فکر می کردیم که این افتخار نصیب Scion iA (با نام Toyota Yaris iA شناخته می شود) است، اما با توجه به نبود قابلیت تشخیص عابر پیاده در مدل رقیب، این ادعا منطقی به نظر می رسد.

فروش جهانی Kia Rio 2018 جادارتر و جذاب تر در یک چهارم ابتدایی 2017 شروع خواهد شد و کمی بعد در بازار امریکا در دسترس خواهد بود....

 Kia Rio 2018 زیباتر اما کمی ضعیف تر

 Kia Rio 2018 زیباتر اما کمی ضعیف تر

 Kia Rio 2018 زیباتر اما کمی ضعیف تر



نظرات

  • محسن محسن محسن محسن (8 مرداد 1396 ساعت 13:26)

    موتورهای 1/6 لبتری کیا و هیوندا همه 124 اسب بخار قدرت داشتند پس قدرت کم نشده است .