1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کمری هیبریدی جدید با مصرف سوخت 4.7 لیتری

کمری هیبریدی جدید با مصرف سوخت 4.7 لیتری

8 بهمن 1395
  • 2

نسل جدید تویوتا کمری به تازگی در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شده است. این خودروی میان سایز خانوادگی، به مدتی طولانی این سگمنت را در بازار در سلطه خود داشته و پرفروش‌ترین خودروی این کلاس نیز محسوب می‌شود. با این حال نسل فعلی این خودرو به واسطه طراحی محافظه‌کارانه و کسل کننده مورد انتقاد قرار داشت. حالا با معرفی نسل جدید به عنوان مدل 2018 با چهره‌ای اسپرت و تهاجمی، این امید وجود دارد تا کمری باز هم بازار خودروهای سدان را تکان دهد.

کمری هیبریدی جدید با مصرف سوخت 4.7 لیتری

در نسل جدید کمری به بهبود طراحی، بهبود تجربه سواری و کارآمدی بیشتر توجه شده است. معماری این خودرو روی پلتفرم جدید و جهانی TNGA بنا شده که دینامیک بهتر و پویاتر و همچنین وزن کمتری را به همراه دارد. موتورهای 4 و شش سیلندر بهینه شده نیز همچنان در درون سینه آن می‌تپند. در این میان نسخه هیبریدی هم دستخوش ارتقا شده است. سیستم پیشرانه این خودرو از به طور کامل بازطراحی شده و از نسل جدید تویوتا پریوس اقتباس یافته است. تویوتا این ارتقا را برای احیای کمری هیبریدی جدی گرفته زیرا این نسخه در کل تنها 5 درصد از فروش مدل‌های کمری را به خود اختصاص داده است و نیاز به یک بازپروری دران احساس می‌شد.

کمری هیبریدی جدید با مصرف سوخت 4.7 لیتری

کمری هیبریدی جدید با مصرف سوخت 4.7 لیتری

نسل دوم سیستم هیبریدی THS با فناوری باتری‌های لیتیوم یون موجب صرفه جویی در وزن نیز شده است. بهره‌وری و اقتصاد مصرف سوخت این مدل به شدت ارتقا یافته است. در یک سو موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و در سویی موتور الکتریکی قرار دارند. باتری‌ها نیز در زیر صندلی‌های عقب جاسازی شده‌اند. تغییر تنظیمات موتور 4 سیلندر باعث شده تا قدرت آن کاهش یابد اما در عوض راندمان حرارتی آن می‌تواند از 40 درصد نیز بالاتر رود.

کمری هیبریدی جدید با مصرف سوخت 4.7 لیتری

مدل‌های فعلی کمری هیبریدی در شهر مصرف سوختی 5.6 لیتری و در جاده 6.2 لیتری دارند. به طور میانگین نیز مصرف سوخت این مدل‌ها 5.88 لیتر است. در مدل 2018 با 20 درصد افزایش راندمان به مصرف سوخت 4.7 لیتری در مسیرهای ترکیبی می‌توان دست یافت.

بنابراین کمری جدید به عنوان یک مدل پیشرو در میان خودروهای هم کلاس خود مطرح خواهد شد. نکته دیگر قیمت مقرون به صرفه کمری هیبریدی است. این خودرو در سه تریم SE، LE و XLE با قیمت پایه 27655 دلار وارد بازار می‌شود.

کمری هیبریدی جدید با مصرف سوخت 4.7 لیتری

منبع:caranddriver



نظرات

  • مجتبی مجتبی (9 بهمن 1395 ساعت 20:49)

    سوختم براش

  • mehrdad mehrdad (8 بهمن 1395 ساعت 10:45)

    در یک کلام، فوق العادست!