1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا بر سر کمری 2018 قمار می کند

تویوتا بر سر کمری 2018 قمار می کند

16 آذر 1395
  • 0

دلایل زیادی وجود دارد که سدان میان رده تویوتا کمری یکی از بهترین و پرفروش ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو محسوب می شود؛اما تویوتا اخیراً دست به کار پر خطری زده که ممکن است به اعتبار برند آن خدشه وارد کند.

قمار بزرگ تویوتا بر سر کمری مدل 2018

دلایل زیادی وجود دارد که سدان میان رده تویوتا کمری یکی از بهترین و پر فروش ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو محسوب می شود که این اتفاق خوشایند فقط به واسطه طراحی زیبای این خودرو نیست.چرا که خریداران این مدل اذعان می کنند که علت اصلی خرید آنها، قابل اعتماد بودن، مصرف سوخت بهینه،ایمنی بالا،راحتی این خودرو است.

استایل بحث برانگیز تویوتا کمری برای یک دهه است که مورد بحث منتقدین قرار دارد اما از گوشه و کنار خبر می رسد که تویوتا قصد دارد، با رونمایی از طراحی جدیدی که برای کمری ۲۰۱۸ در نظر گرفته ، علاقه مندان و طرفداران خود را سورپرایز کند. اما با توجه به اتفاقات اخیر، برخی این اقدام تویوتا را قمار بزرگ این شرکت و فقط برای عقب نماندن از رقبا بر شمرده اند که ممکن است به وجهه برند آسیب وارد کند.

صحبت از این است که تویوتا از کمری ۲۰۱۸ در نمایشگاه ماشین دتروید که در ژانویه سال ۲۰۱۷ برگزار می شود رونمایی خواهد کرد و در آنجا به رقابت با رقبای اصلی خود یعنی فورد فیوژن،مزدا ۶، هوندا آکورد، شورلت مالیبو،نیسان آلتیما، هیوندا سوناتا بپردازد.

تویتا به تازگی محصولات جدیدی روانه بازار کرده است که با استقبال گرم خریداران مواجه شده است. برای مثال مدل پیروس جدید تویوتا بسیار چشمگیر است اما زیبایی چندانی ندارد این در حالی است که مدل C-HR که در سال آینده به بازار عرضه می شود بسیار زیباتر به نظر می رسد.

با توجه به این شرایط متناقض، هنوز اقبال عمومی به مدل کمری ۲۰۱۸ مشخص نیست اما با وجود تکاپوی رقبای تویوتا حتما به این نکته می رسید که چرا تویوتا دست به این کار پرریسک و چالشی زده است.

جدای از بحث ظاهر و طراحی بیرونی مدل جدید کمری، این خودرو بر روی همان پلتفرمی سوار خواهد شد که پریوس از آن استفاده می کند که می توان از ان به عنوان یک خبر خوب یاد کرد چرا که شاسی پریوس یکی از بهترین شاسی های موجود در بازار محسوب می شود؛ همچنین کمری ۲۰۱۸ از یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر و یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر استفاده می کند. البته گمانه زنی هایی نیز وجود دارد که ممکن است کمری ۲۰۱۸ از یک موتور ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر برای رقابت با فورد فیوژن اسپورت استفاده کند.

منبع:کلیک



نظرات