درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
حسین عزیز اول از همه خیلی ممنون که دیدگاه خودتون رو مطرح کردین.
بعد خدمتتون عرض کنم که فرمایش شما کاملا درسته. دقیقا مدیریت ژاپنی بر همین اصل استواره.
منتها این جا منظور از کیفیت پایین، نسبت به چیزی که از تویوتا انتظار می ره بوده. متاسفانه ظهور خودروهای زرق و برق دار باعث شده که کارخونه های ژاپنی بازار قدیمشون رو نداشته باشن و چون شرکت های تازه وارد دیگه نتونستن به مهندسی ژاپنی برسن، سعی کردن با کیفیت ظاهری دل مشتریان رو به دست بیارن.
به عنوان یک طرفدار سرسخت خودرو ژاپنی باید این نکته رو هم اضافه کنم که خودم شخصاً افت کیفیت رو در محصولات تویوتا دیدم به طوری که کیفیت کابین مدل2013 نسبت به 2007 کاهش پیدا کرده(در یک مدل خاص که دیدم). البته یکی دیگه از دلایلش هم افزایش قیمت و کاهش فراوانی مواد اولیه است.
آقای دانشفر عزیز بر چه اساسی توی قسمت نکات منفی فرمودید کیفیت پایین کابین؟
توی اکثر دانشگاه های دنیا برای دروس کنترل کیفیت روش مدیریت تویوتا رو درس میدن و همه ی اساتید کیفیت دنیا میگن تویوتا بهترین و باکیفیت ترین متریال هارو برای تمام قسمت های ماشینش درنظر میگیره