1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا کمری SE 2018

تویوتا کمری SE 2018

6 مهر 1396
  • 2

تویوتا با تولید کمری جدید واقعاً ما را تحت تاثیر قرار داده است. پس از 16 سال استفاده از پلتفرم K تویوتا، کمری 2018 از معماری جدید تویوتا (Toyota New Global Architecture) بهره می برد که در پریوس هاچبک و کراس اوور ساب کامپکت C-HR نیز به کار رفته است و در نسل های آینده آوالون، کورولا و هایلندر نیز استفاده خواهد شد.

تویوتا کمری SE 2018

نکات مثبت: شاسی مستحکم، سواری راحت، مصرف سوخت فوق العاده
نکات منفی: جزئیات طراحی، کیفیت پایین کابین، کمبود امکانات اطلاعات-سرگرمی

کمری جدید نسبت به نسل قبلی خود پهن تر و کوتاه تر شده است و شاهد 30% بهبود در چرخش (تغییر شکل مقطع جسم در اثر وارد آمدن گشتاور) هستیم. با این که مدل قبلی به سختی از دست اندازها عبور می کرد، نسل 8 این سدان به آرامی از پس مسیرهای سخت بر می آید. قابل توجه است که این خودرو بدون ضعف در تقسیم وزن و چسبندگی جانبی این کار را انجام می دهد.

تویوتا کمری SE 2018

کمری SE 2018 در آزمایش شتاب جانبی با تایرهای هانکوک عملکرد خوبی داشت. به لطف شاسی و فرمان برقی که دارای واکنش مناسبی است، کمری راننده را تشویق به استفاده از توانایی های شتاب جانبی می کند.

موتور

تمامی نسخه های کمری – مانند مدل پایه L، مدل متوسط LE و SE و مدل های فول آپشن XLE و XSE – به صورت استاندارد دارای موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی با سیستم تعویض دنده اتوماتیک می باشند. با قدرت 203 اسب بخار و گشتاور 249 نیوتن متر (206 اسب بخار و گشتاور 252 نیوتن متر در مدل XSE)، کمری جدید 25 اسب بخار قدرت و 18 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل قبلی ارائه می کند.

همچنین کمری 4 سیلندر جدید بسیار اقتصادی تر از نسل قبل است. مصرف سوخت آن در شهر 8.4 لیتر و در بزرگراه 6.3 لیتر و در حالت ترکیبی 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. همچنین در حالت رانندگی با سرعت 120 کیلومتر در بزرگراه، شاهد مصرف سوخت خارق العاده 5.2 لیتر در 100 کیلومتر بودیم که از کمری هیبرید کمی بهتر است.

تویوتا کمری SE 2018

البته عملکرد مدل جدید خیلی با مدل قبلی فاصله ندارد. صفر تا 100 کیلومتر را در 7.9 ثانیه طی می کند که فقط 0.1 ثانیه سریع تر از قبل است. در عین حال با سیستم تعویض دنده جدید 6 ثانیه طول می کشد تا از سرعت 80 تا به 100 کیلومتر در ساعت برسد که نسبت به قبل 0.4 ثانیه کندتر است. همچنین در مقایسه با مزدا 6 1.2 ثانیه عقب است.

مانند قبل، یک نسخه هیبرید و یک نسخه دارای موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر برای کمری SE 2018 ارائه می شود. مدل اول 208 اسب بخار قدرت دارد و صفر تا 100 را در 7.9 ثانیه و 80 تا 100 کیلومتر را در 5.1 ثانیه می پیماید. مدل 6 سیلندر هنوز امتحان نشده است، اما انتظار می رود که با قدرت 301 اسب بخار بتواند صفر تا 100 کیلومتر را در کمتر از 6 ثانیه طی کند.

سواری

با این که شخصیت مدل 2018 آن را به یک همراه خوب تبدیل کرده است، اما هنوز یک کمری است. با وجود افزایش فاصله محور چرخ ها به میزان 1.9 اینچ، فضای سرنشینان کوچکتر شده و جای پای عقب 0.9 اینچ کاهش یافته است. ممکن است سرنشینان درشت اندام کمی تغییرات را احساس کنند، اما فضای کلی همچنان مناسب است. صندلی های عقب راحت هستند و به صورت 60/40 تقسیم بندی شده اند (غیر از مدل L). البته باید ذکر کرد که سرنشینان عقب نمی توانند به صورت کاملاً افقی در خودرو قرار بگیرند.

تویوتا کمری SE 2018

در قسمت جلو کابین، داشبورد مجهز، کنترلرهای در دسترس و مواد مرغوب قرار دارند. تلاش برای کاهش قیمت با استفاده از پلاستیک سخت – مخصوصاً در کنسول وسط و درها – به چشم می خورد. هنگام بستن درها صدای ناامیدکننده ای به گوش می رسد که از یک خودرو 26 هزار دلاری (حدود 103 میلیون تومان) دور از انتظار است. مورد دیگری که باید مورد سرزنش قرار بگیرد استفاده از تنها یک درگاه USB (مدل های XLE و XSE با قیمت حدود30 هزار دلار دارای 3 درگاه می باشند) همچنین نبود اتصال با اپل کارپلی و اندروید اتو می باشد که در هیچ یک از محصولات تویوتا دیده نمی شود.

امکانات و قیمت

مانند مدل های L و LE با ارزش حدود 24 هزار دلار، مدل SE نیز به صورت استاندارد دارای چراغ های جلو و عقب LED، صفحه نمایش 7 اینچی، کنترلرهای روی فرمان، کروز کنترل انطباق پذیر، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کمک به رانندگی در خط، نوربالای اتوماتیک و ترمز اضطراری اتوماتیک می باشد.

SE دارای سیستم کنترل دما اتوماتیک، صندلی های دارای روکش چرم مصنوعی به همراه امکان تنظیم برای راننده و فرمان چرمی به همراه دنده پشت فرمان می باشد. از دیگر تجهیزات آن می توان به تزئینات اختصاصی داشبورد، رینگ های 18 اینچی، تزئینات بیرونی شامل سپر عقب و دریچه های هوا در پایین چراغ های عقب و الگوی دوخت متفاوت صندلی ها اشاره کرد. شایان ذکر است که کابین مدل های XLE و XSE کیفیت بهتری دارند.

تویوتا کمری SE 2018

این خودروی 28 هزار دلاری دارای امکانات اضافه مانند سانروف (900 دلار) و پکیج راحتی (1225 دلار) می باشد که شامل استارت دکمه ای، آینه عقب مجهز به تیره کننده نور و سنسور نقطه کور می شود. سیستم نویگیشن و سیستم کنترل دما دوگانه نیز به همراه امکانات پکیج راحتی در پکیج 3380 دلاری موجود هستند.

با این که خریداران سدان های خانوادگی که به تعامل رانندگی اهمیت می دهند بهتر است به هوندا آکورد و یا مزدا 6 فکر کنند، انتخاب تویوتا کمری 2018 دیگر به معنی چشم پوشیدن از متغیرهای رانندگی نیست.



نظرات

  • فرید دانشفر فرید دانشفر (10 مهر 1396 ساعت 16:06)

    حسین عزیز اول از همه خیلی ممنون که دیدگاه خودتون رو مطرح کردین.
    بعد خدمتتون عرض کنم که فرمایش شما کاملا درسته. دقیقا مدیریت ژاپنی بر همین اصل استواره.
    منتها این جا منظور از کیفیت پایین، نسبت به چیزی که از تویوتا انتظار می ره بوده. متاسفانه ظهور خودروهای زرق و برق دار باعث شده که کارخونه های ژاپنی بازار قدیمشون رو نداشته باشن و چون شرکت های تازه وارد دیگه نتونستن به مهندسی ژاپنی برسن، سعی کردن با کیفیت ظاهری دل مشتریان رو به دست بیارن.
    به عنوان یک طرفدار سرسخت خودرو ژاپنی باید این نکته رو هم اضافه کنم که خودم شخصاً افت کیفیت رو در محصولات تویوتا دیدم به طوری که کیفیت کابین مدل2013 نسبت به 2007 کاهش پیدا کرده(در یک مدل خاص که دیدم). البته یکی دیگه از دلایلش هم افزایش قیمت و کاهش فراوانی مواد اولیه است.

  • حسین حسین (6 مهر 1396 ساعت 14:46)

    آقای دانشفر عزیز بر چه اساسی توی قسمت نکات منفی فرمودید کیفیت پایین کابین؟
    توی اکثر دانشگاه های دنیا برای دروس کنترل کیفیت روش مدیریت تویوتا رو درس میدن و همه ی اساتید کیفیت دنیا میگن تویوتا بهترین و باکیفیت ترین متریال هارو برای تمام قسمت های ماشینش درنظر میگیره