1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هر آنچه در مورد تویوتا سوپرای جدید میدانیم

هر آنچه در مورد تویوتا سوپرای جدید میدانیم

26 شهریور 1395
  • 0

مدت زمان بسیار بسیار زیادی است که نسل جدید تویوتا سوپرا در دست طراحی و توسعه می‌باشد، ولی ما در نهایت موفق شدیم به کمک عکاسان جاسوسی نگاهی به نمونهٔ اولیهٔ این خودرو بیندازیم. عکاس‌ها این بار کاملاً دست پر آمده‌اند و حتی توانسته‌اند تصاویری نیز از داخل کابین این خودروی دوست داشتنی تهیه نمایند

 تویوتا سوپرای جدید

پس از پایان عمر نسل چهارم تویوتا سوپرا در سال ۲۰۰۲، حدوداً ۱۰ سال زمان کشید تا مهندسان تویوتا خبر از پروژهٔ طراحی نسل جدید این خودرو با نام کد A۸۰ در سال ۲۰۱۲ بدهند. همزمان با اعلام این خبر مشخص شد که مهندسان تویوتا با همکاری گروه خودروسازی ب‌ام‌و قصد طراحی دو خودروی اسپرت را دارند.

 تویوتا سوپرای جدید

جزئیات خیلی زیادی در آن زمان منتشر نشد، ولی از آن هنگام تاکنون ما متوجه شده‌ایم که تویوتا سوپرا جدید به نوعی با جانشین ب‌ام‌و Z۴ مرتبط می‌باشد که احتمالاً Z۵ نامیده خواهد شد. هر دو مدل نیز در کارخانهٔ مگنا اشتیر در نزدیکی شهر گراتز قرار است ساخته شوند.

 تویوتا سوپرای جدید

این تصاویر جاسوسی از سوپرا جدید و همان طور Z۵، تأیید می‌کند که این دو خودرو نه تنها ظاهری کاملاً متفاوت خواهند داشت، بلکه از دو طراحی مختلف بدنه نیز برخوردار خواهند بود، به گونه‌ای که تویوتا یک مدل کوپه است، و ب‌ام‌و قرار است یک رودستر سقف پارچه‌ای باشد (بر خلاف نسل فعلی Z۴ که از یک سقف جمع شوندهٔ سنگین‌تر و گران قیمت‌تر بهره می‌برد).

 تویوتا سوپرای جدید

با در نظر گرفتن این نکته که نمونهٔ اولیه‌ای که در تصاویر می‌بینید از طراحی ظاهری در قسمت‌های جلو و عقب و پنل هایی در بدنه استفاده کرده که در نسخهٔ تولیدی نخواهیم دید، تویوتا سوپرا جدید بیشتر خودرویی شبیه تویوتا ۸۶ می‌باشد تا کانسپت FT-۱ این کمپانی که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، خودرویی مفهومی که در آن زمان خیلی‌ها اعتقاد داشتند که تأثیر بسیار زیادی روی کوپهٔ جدید تویوتا خواهد گذاشت. با این اوصاف، این خودرو با کاپوت درازتر و و قسمت عقب کوتاه خود در مقایسه با مدل اسپرت دیفرانسیل عقب فعلی تویوتا ظاهری بسیار تهاجمی‌تر دارد.

 تویوتا سوپرای جدید

ما هنوز مطمئن نیستیم که چه میزان از طراحی بدنه در مدل تولیدی دست نخورده باقی خواهد ماند. در حالی که صفحه کیلومتر و طراحی کلی داشبورد بسیار شبیه به سبک تویوتا می‌باشد، کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع در بالای کنسول مرکزی و همچنین فرمان خودرو بیشتر حس و حال یک مدل ب‌ام‌و را به ما می‌دهد.

 تویوتا سوپرای جدید

در حالی که تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و Z۵ جدید در خارج از کابین لباس‌هایی متفاوت از هم به تن خواهند کرد، بخش‌های زیادی از طراحی داخلی آن‌ها مشابه یکدیگر خواهد بود، از آن جمله می‌توان به استفاده از پلتفرمی جدید که از متدهای کاهش وزن ب‌ام‌و بهره می‌برد، معماری الکترونیکی، سیستم تعلیق عقب چند میله‌ای و احتمالاً حتی گیربکس، البته با تنظیمات متفاوت برای هر مدل اشاره کرد.

 تویوتا سوپرای جدید

منابع مختلفی اطلاعات متفاوتی می‌دهند، برخی می گویند این دو خودرو ممکن است موتورهای بنزینی همراه با سیستم دیفرانسیل عقب مشابه خواهند داشت، برخی نیز این موضوع را تکذیب می‌کنند. برخی منابع اعلام کرده‌اند که ب‌ام‌و یک موتور چهار سیلندر و یک موتور خطی شش سیلندر تورو برای هر دو خودرو در دست طراحی دارد، و تویوتا نیز قصد دارد بالاترین مدل سوپرا را با موتورهای الکتریکی خود به یک مدل هیبریدی تبدیل نماید، بعضی از منابع خبری دیگر نیز ادعا می‌کنند که خودروساز ژاپنی از یک موتور شش سیلندر V شکل جدید با دو توربوشارژ که نیرویی معادل ۴۰۰ اسب تولید می‌کند در کنار موتورهای چهار سیلندر توربوی دیگر خود برای سوپرا استفاده خواهد کرد. تویوتا و ب‌ام‌و تا این لحظه هنوز واکنشی نشان نداده‌اند، ولی باید اشاره کنیم که از صحبت‌هایی که تاکنون مقامات دو کمپانی کرده‌اند می‌تواند این گونه برداشت کرد، همکاری آن‌ها در بخش طراحی و توسعهٔ موتور شامل سیستم‌های هیبریدی و موتورهای دیزلی نیز خواهد بود.

 تویوتا سوپرای جدید

طبق اخبار موثق ب‌ام‌و مدل جدید Z۵ را در نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد کرد و تویوتا نیز پس از آن در سال ۲۰۱۸ فروش سوپرای جدید را آغاز می‌کند.

منبع:پدال



نظرات