1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از جگوار F-type SVR

رونمایی از جگوار F-type SVR

29 خرداد 1395
  • 0

گربه جسور انگلیسی، اکنون سریع‌تر از همیشه و بسیار عصبانی به نظر می‌رسد. جگوار با معرفی نسخه باشکوه و رده بالای SVR برای خانواده اف تایپ، خود را وارد بازی خطرناکی با رقیب اشتوتگارتی خود یعنی پورشه نموده است.

جگوار F-type SVR

همان گونه که انتظار می‌رفت، جگوار از قلب آلومینیومی 8 سیلندر 5.0 لیتری مجهز به سوپرشارژر و اینتر کولر و با تزریق مستقیم سوخت در این خودرو استفاده کرده است. چنین ترکیبی باعث شده تا 575 اسب بخار قدرت از این پیشرانه حاصل شود که 25 واحد بیش از نسخه R است. بعلاوه گشتاور نیز از 501 به 516 پوند فوت رسیده است.

بدین ترتیب در مقایسه با مدل R شتاب نسخه SVR از 3.9 ثانیه به 3.5 ثانیه رسیده است. نهایت سرعت نسخه کوپه هم به 322 کیلومتر بر ساعت می‌رسد در حالی که نسخه کانورتیبل تا 314 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

این بدان معناست که شتاب خودرو به خوبی با پورشه 911 GTS برابری می‌کند. در حالی که قیمت آن تنها 5000 دلار بیشتر است. طبیعی است که با این خودرو نمی‌توانید به مصاف پورشه 911 توربوی 540 اسبی با شتاب 2.9 ثانیه‌ای و سرعت 330 کیلومتر بر ساعت بروید. با این حال قیمت SVR کوپه از 126945 و برای نسخه کانورتیبل نیز از 129795 دلار شروع می‌شود که بین 33 تا 62 هزار دلار از خودروهای متناظر پورشه آن پایین‌تر است.

جگوار روی این خودرو یک اگزوز تیتانیومی گذاشته و ترمزهای کربن سرامیکی نیز به صورت آپشن ارائه می‌شوند. تیرم فیبر کربن نیز به کاهش وزن 50 کیلوگرمی انجامیده است. جگوار همچنین وعده افزایش سریع‌تر دنده‌های گیربکس 8 سرعته خودکار را داده است. نیروی موتور با کمک این گیربکس ساخت ZF به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. چرخ‌های که با اندازه 20 اینچی و از نوع آلیاژ آلومینیومی بوده در گرداگرد آنها را تایرهای PZero پیرلی فراگرفته است.

جگوار همچنین آرایه وسیعی از قسمت‌های آئرودینامیکی و تزئینات جدید و زیبا را برای بدنه درنظر گرفته که باعث تهاجمی‌تر شده چهره این خودرو و بهبود ضریب درگ شده است. باله عقب بزرگ قابل تنظیم یکی از مهم‌ترین این اجزا است که باعث چسبندگی یا نیروی داون فروس در سرعت‌های بالا می‌شود.

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

جگوار F-type SVR

منبع: caranddriver



نظرات