1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی Q7 جدید، با 4 چرخ هوشمند

آئودی Q7 جدید، با 4 چرخ هوشمند

24 آبان 1395
  • 0

کمپانی آئودی از شاسی‌بلند لوکس خود رونمایی کرد که چرخ‌های عقب آن در سرعت بالا «هم‌جهت» و در سرعت پایین «خلاف‌جهت» چرخ‌های جلو می‌چرخند.

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

کمپانی آئودی، برای سال 2017، نمونه جدیدی از شاسی‌بلندهای خود را ارائه کرده است. آئودی Q7 علی‌رغم صندلیهای 3 ردیفه با گنجایش 7 سرنشین و وزنی بالغ بر 2240 کیلوگرم، به مدد سیستمهای پیشرفته خود از قابلیت مانور کم‌نظیری برخوردار است.

بهره‌گیری از موتور سوپرشارژر 6 سیلندر V شکل با حجم 3 لیتر در این خودرو، خروجی 440 اسب بخار با گشتاور 333 نیوتون متر را به ارمغان می‌آورد. گیربکس تخصصی 8 سرعته این اتومبیل نیز به یاری موتور قدرتمند آن آمده تا موجب شود این خودرو سنگین وزن برای رسیدن به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت تنها به 5.7 ثانیه زمان نیاز داشته باشد.

راز هندلینگ استثنایی

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

سیستم فرمان این مدل، از چهار چرخ خودرو بهره می‌گیرد که موجب شده Q7 برای گردش به دایره‌ای تنها به قطر 12.4 متر نیاز داشته باشد؛ این میزان کمتر از مدلهای مشابه مانند ب‌ام‌و X5 است. در سرعتهای بالا چرخهای عقب به طرف راستای چرخهای جلو تغییر جهت می‌دهند. به همین دلیل سرعت و تیزی فرمان نسبت به یک سیستم فرمان دو چرخ معمولی، کاملاً ملموس است و هندلینگ بهتری را ایجاد می‌کند.

در عین حال، در سرعتهای پایین‌، چرخهای عقب خلاف جهت چرخهای جلو چرخش می‌کنند؛ به این وسیله، ابعاد دایره گردش به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. در نتیجه، گذر از پیچهای تندی که در سر راهتان قرار دارند، آسان‌تر از قبل خواهند بود.

به این ترتیب Q7 بدون هیچ مشکلی از پیچها عبور می‌کند و خودرویی بسیار چابک است.

یکی دیگر از دلایل هندلینگ خاص Q7 آپشن «سیستم تعلیق گازی» است. همچنین کاهش 215 کیلوگرمی وزن این مدل در قابلیت گردش مناسب Q7 جدید، بسیار مؤثر بوده است.

موتور قدرتمند

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

علاوه بر موارد فوق، نقش نسخه جدید موتور سوپرشارژر 3 لیتری V6 آئودی را نمی‌توان نادیده گرفت. این موتور با قدرتی به میزان 333 اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر 441 نیوتن‌متر در بازه 2900 تا 5300 دور بر دقیقه، این خودرو 2.2 تنی را در 5.7 ثانیه به سرعت 96.6 کیلومتر بر ساعت می‌رساند؛ همین عملکرد خوب موتور تا رسیدن به مرز 210 کیلومتر بر ساعت ادامه دارد. در همین حال، سیستم سوپرشارژر در زمان مناسب خود را از میل‌لنگ جدا می‌کند تا در مصرف سوخت خودرو صرفه‌جویی شود. گو اینکه شاید گیربکس 8 سرعته تیپ‌ترونیک Q7 در شتاب این خودرو از موتور نیز تأثیرگذارتر باشد.

سیستم هوشمند ایمنی

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

اگر یک عابر پیاده یا یک راننده حواس‌پرت ناگهان سر راه شما ظاهر شود، سیستمهای هوشمند ایمنی این خودرو فعال می‌شوند و در نهایت می‌توانند این کراس‌اور 7 سرنشینه را کاملاً متوقف کنند. بسته به سرعت خودرو اگر حسگرهای راداری Q7 شکل یک وسیله نقلیه یا یک انسان را در جلوی خودرو تشخیص دهند، یک هشدار اولیه برای راننده نمایش داده می‌شود و در گام بعدی، یک پالس به سیستم ترمز ارسال می‌گردد. پس از آن، کمربندهای ایمنی به‌صورت خودکار، تنگ‌تر می‌شوند و شیشه‌ پنجره‌ها نیز اگر پایین باشند، به بالا حرکت می‌کنند. ترمز اضطراری اعمال می‌شود. همه اینها در حالتی خوشبینانه، در مدت‌زمانی صورت می‌گیرند که یک راننده برای جلوگیری از یک برخورد احتیاج دارد. البته آئودی کاربرد این تکنولوژی ایمنی را در یک هوای صاف و در روشنایی روز نشان داده است. ممکن است این سیستم در این شرایط کنترل‌شده کارآیی داشته باشد، ولی مطمئناً‌ کسی در دنیای واقعی همه‌چیز را به عهده این سیستم واگذار نمی‌کند.

کمک راننده Q7

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

در این خودرو یک سیستم هوشمند رانندگی بین خطوط نیز در وجود دارد. این سیستم وقتی با کروز کنترل انطباقی راداری در Q7 هماهنگ شود، می‌تواند سیستم کنترل خوبی برای راننده به ارمغان بیاورد. این سیستم وقتی احساس کند که دستهای راننده برای چند لحظه از روی فرمان آزاد شده، هشدار را به صدا درمی‌آورد.

کابین

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

 شاسی‌بلند نسل جدید آئودی، با 4 چرخ هوشمند

آئودی با طراحی یک کابین خوب یک بار دیگر یکی از نقاط قوتش را به رخ کشید. ارتفاع پایین داشبورد و طراحی دلنشین داخلی، اشراف و دید بسیار خوب نسبت به محیط اطراف را ایجاد کرده است. در کابین Q7 هیچ جزئی پیدا نمی‌کنید که اضافی یا ارزان‌قیمت باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی آئودی MMI همچنان به عنوان ساده‌ترین سیستم برای استفاده در هنگام رانندگی، باقی‌ مانده است. راهبری نقشه‌های گوگل، ویژگی جدید «کابین دیجیتال» آئودی، معرفی «اپل‌کار‌پلی»، سیستم صوتی پیشرفته 3D با 23 اسپیکر و توان 1900 وات،و همچنین یک سیستم روشنایی داخلی LED با امکان ایجاد نورپردازی با 900 ترکیب رنگی مختلف از آپشنهای داخلی Q7 است.

قیمت آئودی Q7 مدل 2017 بین 55 تا 65 هزار دلار ــ به نسبت آپشنها ــ تخمین زده می‌شود.

منبع:تسنیم



نظرات