1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن پولو 2017 را بیشتر بشناسید

فولکس واگن پولو 2017 را بیشتر بشناسید

30 خرداد 1396
  • 0

فولکس واگن پولو جدید به بازار آمد و بیش از هر زمان دیگری بزرگتر و شیک تر است.
فولکس واگن به طور رسمی از عرضه مدل جدید و نسل ششم پولو خبر داد. مدل جدید دارای طراحی پخته تر، اندازه بزرگتر و نسخه های جدید موتور می باشد. با شروع فروش، پولو به جنگ رقبایی مانند فورد فیستا و سئات ایبیزا خواهد رفت.

مشخصات فولکس واگن پولو 2017

8 سال از زمانی که نسل کنونی پولو به بازار آمد می گذرد، بنابراین تغییرات بزرگی در به روزرسانی قسمت بیرونی آن مشاهده می کنیم. این مدل جدید بر پایه پلتفرم کوچک جدید فولکس واگن به نام MQBA0 قرار می گیرد که با ایبیزا جدید و مدل های آینده آئودی A1 و اشکودا فابیا مشترک خواهد بود.

این سوپرمینی تازه وارد در همه بخش ها به غیر از ارتفاع بزرگتر شده است. با طول بیش از 4 متر، اکنون 81 میلی متر کشیده تر از قبل شده و فقط کمی از گلف Mk4 دهه 90 کوچکتر است. همچنین 69 میلی متر پهن تر است و 94 میلی متر به فاصله بین چرخ ها اضافه شده است که گفته می شود که فضای سرنشین را به طرز قابل ملاحظه ای بازتر کرده است؛ قابل ذکر است که فضای سرنشین از 280 لیتر به 351 لیتر افزایش یافته است. گذشته از این، به خاطر کاهش فروش مدل 3در، این بار فقط به صورت 5 در عرضه خواهد شد.

مدیر طراحی فولکس واگن Klaus Bischoff پولو جدید را این گونه توصیف می کند: "طراحی جذاب، جمع و جور، اسپرت تر، صاف تر و منحصر به فرد در محصولات برند فولکس واگن." ظاهر جلوی عضلانی آن دارای دی لایت های C شکل LED به صورت استاندارد است، در حالی که در قسمت عقب، لبه های مربع شکل بیش از قبل به چشم می خورد. مدل های اسپرت تر R-Line دارای کشنده های هوای جذاب تر، پخش کننده هوای عقب و اسپویلر روی سقف می باشند. انتخاب های رنگ بیشتر شده اند و رینگ های آلیاژی جدید هم به قابلیت های سفارشی سازی می افزایند.

در کنار رشد فضای کابین، فولکس واگن ادعا می کند که کیفیت و تکنولوژی در پولو به مرحله جدیدی رسیده اند. گفته می شود که طراحی آن "برای دنیای دیجیتال" در نظر گرفته شده است و در همین راستا در بالای داشبورد یک صفحه نمایش جدید با اندازه هایی از 6.5 تا 8 اینچ تعبیه شده است. همچنین سیستم Active Info Display را می بینیم که نسبت به مدل گلف Mk7.5 به روزرسانی شده و کنترل های فرمان در آن بازطراحی شده است.

مشخصات فولکس واگن پولو 2017

نورپردازی فضا (که انتظار می رود در اتومبیل های سطح بالا مشاهده شود) و سطوح نرم باعث ارتقا کیفیت شده اند. در مدل های فول آپشن طراحی داشبورد متفاوت است و امکان انتخاب از بین 13 رنگ برای آن وجود دارد. علاوه بر این 11 آپشن رنگ هم برای روکش صندلی ها ارائه می شود.

نسخه های مخصوص بریتانیا و همچنین قیمت آن تا کنون اعلام نشده است، اما می دانیم که احتمالاً شاهد افزایش قیمت 500 پوندی نسبت به مدل موجود خواهیم بود. در آلمان قیمت مدل پایه از حدود 13 هزار پوند (حدود62 میلیون تومان) شروع می شود و با رینگ های آلیاژی 14 اینچی، محدود کننده سرعت، سیستم ترمز اضطراری به همراه تشخیص عابر پیاده و سنسور جلو عرضه خواهد شد. سایر امکانات در مدل های سطح بالا شامل کروز کنترل انطباق پذیر، چراغ جلوهای تمام LED، کمک فنرهای انطباق پذیر، سقف پانوراما و سنسور نقطه کور خواهد بود.

مشخصات فولکس واگن پولو 2017

نسخه های موتور شامل موتور 1 لیتری بنزینی 65 اسب بخاری، دو نسخه 1 لیتری توربو با 95 و 114 اسب بخار قدرت و یک نسخه 1.5 لیتری توربو با خروجی 148 اسب بخار می باشد که مجهز به سیستم غیرفعال کننده سیلندر برای کاهش مصرف سوخت می باشد. علاوه بر این ها، دو نسخه 1.6 لیتری دیزل، با 80 و 95 اسب بخار قدرت هم موجود خواهند بود. فولکس واگن همچنین از مدل پولو GTI هم رونمایی کرده است که دارای موتور 2 لیتری توربو بنزینی TSI با قدرت 197 اسب بخار می باشد.

گیربکس های دستی 5 و 6 سرعته به علاوه یک نسخه 7 سرعته DSG (گیربکس دو کلاچه مخصوص فولکس واگن) اتوماتیک هم با توجه به موتور اتومبیل ارائه خواهد شد. تمامی نسخه های پولو با سیستم استاپ-استارت و سیستم احیاکننده ترمز (در این سیستم انرژی جنبشی ترمز ذخیره شده و دوباره استفاده خواهد شد) عرضه خواهند شد. انتظار می رود که فروش آن در بریتانیا از ماه اکتبر شروع و تحویل از ماه ژانویه آغاز شود.

مشخصات فولکس واگن پولو 2017

مشخصات فولکس واگن پولو 2017



نظرات