1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

19 فروردین 1396
  • 1

در کنار سوپراسپرت های جذابی که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد یک سوپرمینی دوست داشتنی نیز به چشم میخورد. منظورمان دقیقا تویوتا یاریس GRMNاست. هاچ بک کوچکی برپایه اتومبیل تیم تویوتا در مسابقات WRC که رقابت شدیدی با فولکس پولو GTi و فورد فیستا ST دارد. اما این تنها یاریس عرضه شده در سوییس نبود، بلکه تویوتا فیس لیفت جدیدی از نسخه عادی یاریس را نیز به نمایش گذاشته است.

 بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

نمای جلو مورد بازطراحی قرار گرفته و شاهد زوایای تیزتر، سپر اسپرت تر هستیم و چراغ های عقب نیز بزرگتر شده است. این تغییرات چهره یاریس را نسبت به دیگر رقبا تهاجمی تر کرده و علاوه بر آن در طراحی داخلی نیز به لطف فناوری های جدید و بسته های ایمنی بیشتر شاهد افزایش جذابیت هستیم.

در کنار تغییرات طراحی، پیشرانه های جدیدی نیز به یاریس اضافه خواهد شد. یاریس GRMN با موتور ۱٫۸ لیتری در ژنو حاضر شده بود که البته پیشرانه مذکور خاص همین نسخه پرقدرت بوده و در مدل های استاندارد بکار گرفته نخواهد شد. اما به جای موتور ۱٫۳ لیتری قبلی شاهد یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری جدید خواهیم بود. این موتور علاوه بر قدرت بیشتر، بازدهی بهتری نیز داشته و موجب سریع تر شدن یاریس خواهند شد.

 بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

اینکه بگوییم یاریس جدید بطور کلی با مدل قبلی خود متفاوت است اغراق میباشد اما ویژگی های ظاهری جدید جذابیت های بیشتری را به این سوپرمینی ژاپنی افزوده است.

در جلو بطورکلی همان جلوپنجره آشنا را میبینیم اما عرض آن در بالا اندکی بیشتر شده و فرم جلوپنجره قبلی که تا چراغ ها ادامه داشت را حذف کرده است. طرح لانه زنبوری آن نیز جدید میباشد.

طراحی چراغ های جلو اندکی تغییر یافته و فرم دماغه بالای سپر که آرم تویوتا بر روی آن قرار دارد کمی حجیم تر از قبل شده است.این قسمت اکنون همرنگ بدنه شده و از قطعات پلاستیکی مشکی رنگ خبری نیست. تغییر چیدمان داخلی چراغ های جلو و اضافه شدن یک نوار LED جدید از دیگر ویژگی یاریس ۲۰۱۷ است.

 بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

به نمای کناری می‌رویم جایی که تغییر چندانی نسبت به مدل سال قبل نکرده و فقط در طراحی رکاب های جانبی شاهد فرم جدیدی هستیم. با این حال سقف و ستون های مشکی رنگ از این نما کاملا مشخص بوده و این دو رنگ بودن بدنه یاریس جذابیت های آن را افزایش می‌دهد.

در نمای عقب چراغ های کاملا جدید و به مراتب بزرگتر، یاریس را پهن تر از چیزی که هست نمایش می‌دهد. بزرگتر شدن فرم چراغ عقب موجب شده تا تغییراتی در درب صندوق نیز رخ دهد و طرحی شبیه به جلوپنجره بر روی آن مشاهده می‌شود.

سپر نیز با استفاده از خطوطی عضلانی تر ظاهری اسپرت پیدا کرده است. تویوتا برای یاریس ۲۰۱۷ سه طرح مختلف برای رینگ چرخ ها نیز در نظر گرفته است. طرح ۱۵ اینچی نقره ای رنگ به عنوان مدل پایه، ۱۵ اینچی چند پره آلیاژی مدل بالاتر و ۱۶ اینچی با سطح ماشین کاری شده برای مدل هیبریدی. در نهایت اضافه شدن دو رنگ دیگر با نام های قرمز توکیو و آبی هیدرو تعداد انتخاب های برای رنگ بدنه یاریس را به ۱۰ مورد می‌رساند.

 بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

مانند طراحی بیرونی، داخل یاریس نیز تغییرات عمده ای به خود نمی‌بیند اما چند اضافه شدن چند مورد از قبیل تودوزی و رنگ های جدید، سیستم ارتباطی و سرگرمی جدید و در نهایت کنسول وسط جدید موجب شده کابین یاریس مدرن تر شود.

 بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

بین دو نشانگر آنالوگ پشت فرمان یک نمایشگر TFT 4.2 اینچی مشاهده می‌شود که در مدل پایه به عنوان آپشن و در مدل های بالاتر بصورت استاندارد نصب می‌شود.

در فرمان تغییراتی از قبیل اضافه شدن دکمه های کنترلی بیشتر به هر دو طرف و قطعات مشکی رنگ براق را شاهد هستیم و نمایشگر روی داشبورد اطلاعات بیشتری را در اختیار می‌گذارد. برای تیپ فول یاریس کابینی دو رنگ در نظر گرفته شده که در آن رنگ داشبورد و پنل درب ها منطبق بر رنگ بدنه خواهد بود.

اما بی شک تغییرات فنی یاریس پررنگ تر از تغییرات ظاهری آن خواهد بود. موتور ۱٫۵ که لیتری جایگزین موتور ۱٫۳ لیتری و محبوب تویوتا یاریس شده مطابق با آخرین استانداردهای یورو ۶ بوده و مصرف سوخت و آلایندگی آن ۱۲ درصد نسبت به موتور قبلی بهتر است.

این پیشرانه با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ فوت پوند گشتاور شتاب صفر تا صد این هاچ بک کوچک را ۰٫۸ ثانیه بهبود داده و به ۱۱ ثانیه رسانده است که برای خودرویی در این کلاس آماری بدی نیست.

 بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

سازنده هنوز در خصوص مصرف سوخت موتور اطلاعاتی منتشر نکرده و صرفا به افزایش بازدهی گرمایی و ضریب تراکم اشاره نموده است. انتقال قدرت به چرخ های جلو از طریق گیربکس ۶ دنده دستی یا گیربکس CVT اتوماتیک صورت خواهد گرفت.

به جز این موتور یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری نیز قابل سفارش خواهد بود که با گیربکس ۵ دنده دستی جفت خواهد شد. برای نسخه هیبریدی که به موتور ۱٫۵ لیتری مجهز است نیز فقط گیربکس CVT قابل سفارش است. و همانطور که قبلا ذکر شد نسخه GRMN به عنوان اولین مدل پرقدرت و اسپرت یاریس عرضه خواهد شد.

 بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

تویوتا بطور محسوس ایمنی یاریس را ارتقا داده است. سیستم های پیشگیری از برخورد، ترمز خودکار اضطراری و هشدار حرکت بین خطوط از جمله امکانات ایمنی است که در تمام نسخه ها نصب شده اند. برای نسخه های بالاتر سیستم شناسایی علائم جاده ای نیز وجود دارد. ضمن اینکه کمربند ایمنی عقب و ایربگ های جانبی مورد بازنگری قرار گرفته اند.

 بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

قیمت پایه تویوتا یاریس با موتور ۱ لیتری حدود ۱۵۵۰۰ دلار خواهد بود که با اضافه شدن پیشرانه هیبریدی تا ۲۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت. در صورت سفارش پیشرانه ۱٫۵ لیتری باید رقمی معادل ۱۵۷۰۰ دلار پرداخت و گرانقیمت ترین یاریس مدل ۱٫۵ لیتری هیبریدی خواهد بود که خرید آن ۲۲۶۰۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

 بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۷

نسل فعلی تویوتا یاریس در میانه عمر خود دستخوش تغییرات مطلوبی گردیده که قابلیت های آن را برای رقابت با فولکس پولو، فورد فیستا و هوندا جاز افزایش می‌دهد. و البته قطعا اضافه شدن نسخه اسپرت GRMN جوانان طرفدار هیجان را بیش از پیش به سمت یاریس خواهد کشاند.

منبع : دنیای خودرو



نظرات

  • فرهاد مسعودی هفتاد فرهاد مسعودی هفتاد (19 فروردین 1396 ساعت 22:11)

    عالی