1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی تویوتا فوررانر 4X4 TRD

بررسی تویوتا فوررانر 4X4 TRD

9 خرداد 1395
  • 0

تویوتا 4 رانر به عنوان یکی از بهترین خودروهای دو دیفرانسیل بازار با ابعاد بزرگ و جادار و قابلیت‌های آفرود مناسب به شمار می‌رود. این خودروی SUV برای استفاده خانواده با چهره‌ای متمدن شده می‌باشد. در عین حال که قیمتی رقابتی و مناسب‌تر نسبت به برادران بزرگ و لوکس خود نظیر لندکروزر و پرادو دارد در عین حال قابلیت‌های آن جایی کم نمی‌گذارد.

تویوتا فوررانر 4X4 TRD

اگر به دنبال یک خودروی همه جا روی اقتصادی باشید باید به سراغ نسخه دو دیفرانسیل و با نشان ویژه TRD باشید. مدل 2016 این خودرو ارتقاهایی چشمگیر دریافت نکرده ولی سیستم ناوبری و اتصالات به گوشی‌های هوشمند آن به روز رسانی شده است. میزان اندکی نیز به ظرفیت یدک کشی آن افزوده گشته است.

TRD PRO مدلی ویژه خارج از جاده و مسیرهای بسیار ناهموار است و به طور طبیعی با سیستم 4WD و کمک فنرهای Bilstein و تایرهای مخصوص 17 اینچی Nitto، سینی جلو و عرشه کشویی عقب ارائه می‌شود.

فاصله زیاد کف خودرو با زمین علاوه بر افزایش قابلیت‌های آن در مسیرهای پر دست انداز، باعث افزایش ارتفاع سواری و دید بهتر و تسلط رانندگی می‌شود.

از نظر تجهیزات کمبودی در فوررانر احساس نمی‌شود. از گرم کن صندلی‌ها گرفته تا گرم کن شیشه جلو، صندلی‌های با قابلیت تنظیم پشتی ردیف دوم، تجهیزات رفاهی و ایمنی و غیره از این جمله‌اند. داخل کابین از فضای بسیار زیاد برای جای پای سرنشینان و فضا برای لوازم و عرشه متحرک عقب متحیر می‌شویم. متأسفانه در نسخه TRD PRO ردیف سوم صندلی‌ها حذف گردیده‌اند. اما نکته مثبت این است که فضای بار افزایش چشمگیری داشته است.

در بخش پیشرانه، فوررانر TRD PRO مجهز به موتور شش سیلندر V شکل به حجم 4.0 لیتر و با تنفس طبیعی است که قدرت خروجی آن به 270 اسب بخار و گشتاور آن به 278 پوند فوت می‌رسد. اعدادی که جای هیچ هیجانی باقی نمی‌گذارد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 5 سرعته خودکار استفاده می‌شود. بعلاوه یک قفل دیفرانسیل عقب و قابلیت‌های قابل انتخاب آفرود، کنترل کشش و حرکت در سراشیبی نیز برایان منظور شده است. موتور در شیب‌های تند از کشش بسیار خوبی برخوردار است. هرچند این گیربکس در برابر مدل‌های با تعداد دنده بالاتر حرفی برای گفتن ندارد اما عملکرد آن نرم و روان و سریع است. در سفرهای طولانی نیز یک سواری منطقی البته با کمی سروصدا ولی نرم و روان را تجربه خواهید نمود.

طبیعی است که این موتور نسبتاً قدیمی مصرف سوخت جالبی نداشته باشد اما با مصرف 13.8 لیتر در شهر و 11.2 لیتر در بزرگراه و مصرف ترکیبی 13 لیتر در هر صد کیلومتر به عنوان یک شاسی بلند بزرگ جثه 4X4 قابل قبول به نظر می‌رسد.

قدرت مانور فوررانر حتی درون شهر نیز برای استفاده روزمره مناسب است بعلاوه می‌توان در آخر هفته به همراه خانواده از شهر بیرون زده و وارد طبیعت شد. بنابراین برای کسانی که به دنبال یک SUV اندازه فول برای آفرود هستند و در عین حال استفاده روزمره را نیز در نظر دارند، فوررانر یکی از بهترین پیشنهادها محسوب می‌شود.

تویوتا فوررانر 4X4 TRD

تویوتا فوررانر 4X4 TRD

تویوتا فوررانر 4X4 TRD

تویوتا فوررانر 4X4 TRD

تویوتا فوررانر 4X4 TRD

تویوتا فوررانر 4X4 TRD

منبع: automoblog



نظرات