1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی و جزئیات کامل فولکس پاسات 2015

معرفی و جزئیات کامل فولکس پاسات 2015

17 تیر 1393
  • 0

نسل هشتم فولکس واگن پاسات پا به عرصه وجود گذاشته است. اما اسپورتی تر و مجلل تر از همیشه به نظر می رسد. دیدگاه فولکس این است که پاسات لااقل دو پله بالاتر از رقبایش در سگمنت یا کلاس D قرار گیرد.

پاسات جدید که با کد D8 و روی پلتفرم جدید مدولار MQB فولکس ساخته می شود، بزرگترین خودروییست که تاکنون روی این معماری ساخته شده است. با طول 4767، عرض 1832، ارتفاع 1456 و فاصله بین دو محور 2791 میلی متر، عریض تر، کوتاه تر و کم ارتفاع تر از نسل فعلی پاسات خواهد بود. اما نکته مهم افزودن 79 میلیمتر به فاصله بین دو محور است که فضای داخلی را ارتقا داده است. علاوه بر افزایش فضای سر و پای سرنشینان، 21 لیتر به فضای بار مدل سدان و 47 لیتر به فضای بار مدل استیشن افزوده شده و اکنون صندوق بار این دو مدل به ترتیب 586 و 650 لیتر گنجایش دارند. خوشبختانه به لطف استفاده از مواد سبک تر و ساختار جدید، وزن خودرو تا 85 کیلوگرم کاسته شده است.

طراحی پاسات جدید بیشتر به سلیقه آمریکایی ها می ماند. یک نوار متالیک بالای چراغها و جلوپنجره را فراگرفته و نوارهای افقی روی جلو پنجره و چراغهای جلوی ذوزنقه ای با تکنولوژی LED ، سبکی با ابهت و شکیل و البته نئوکلاسیک را رقم زده اند. سه نوع LED برای چراغهای جلو در نظر گرفته و جانشین لامپ های هالوژن شده اند. پروژکتور کامل با نور کمکی پویا با استفاده از دوربین برای کنترل پرتوهای نور بالا عمل می کند و همچنین چراغهای روزتاب U شکل نیز با 32 لامپ LED عمل می کنند.

طراحی خودرو به گونه ای است که آن را خوابیده تر و عریض تر نشان می دهد. سقف منحنی و شیب دار به شکل گیری چنین تصوری کمک بیشتری می کند. خطوط کناری بدنه که دستگیره های جانبی هم روی آنها قرار دارد ممکن است الگوهای ب ام و را به ذهن متبادر کند. حتی برش ستون C هم کاملا مشابه سری 3 می باشد. با این وجود در نمای جانبی فولکس، آینه ها را از روی پنجره ها برداشته و روی درها قرار داده است.

نمای عقب خودرو تحت شعاع چراغهای کوچک و فرم ساده درب صندوق قرار می گیرند. اگزوزهای ذوزنقه ای شکل دوگانه برای موتورهای بزرگتر، ظاهری به مراتب متشخص تر به خودرو بخشیده اند. در مجموع می توان ترکیب انتهایی خودرو را با الگوهای آشنای مدلCC و گلف R تکامل یافته دانست.

ویژگیهای کابین نیز همانند بیرون خودرو شامل یک نوار سرتاسری است. درون داشبورد مشابه جلوپنجره با نوارهای افقی که در بعضی قسمتها با دریچه های تهویه نیز ادغام شده اند، می باشد. بقیه کابین تقریبا مشابه مدل گلف MK7 می باشد که مدرن، صاف و ساده و شیک می باشد. در روبروی راننده، نشانگرهای داشبورد دیجیتالی برای اولین بار در فولکس واگن مشاهده می شوند که برگرفته از آئودی TT جدید است. این صفحه نمایش 12.3 اینچی علاوه بر اطلاعات سرعت و دور موتور، برای نمایش اطلاعات سیستم ناوبری و نقشه و دسترسی به تلفن همراه و سیستم سرگرمی به کار می رود. همچنین یک پروژکتور نمایشگر سربالا برای نمایش اطلاعات روبروی راننده و روی شیشه جلوی خودرو به صورت سه بعدی نیز با این سیستم یکپارچه گردیده است.

در کنسول وسط می توانید آخرین نسل از سیستم سرگرمی فولکس را بیابید. این سیستم با صفحه نمایش بزرگتر و با رزولوشن بالاتر و نمایش سریعتر و روانتر اطلاعات، با گوشی های هوشمند نیز همراه می شود. سیستم سرگرمی سرنشینان عقب نیز به صورت اختیاری قابل سفارش است.

در مجموع نه پیشرانه مختلف برای پاست جدید در نظر گرفته شده است که همگی 4 سیلندر با تزریق مستقیم سوخت و مجهز به توربوشارژر می باشند. میزان CO2 تولیدی 20 درصد کاهش یافته است. پنج موتور بنزینی TSI می توانند محدوده قدرتی بین 132 تا 280 اسب بخار را تولید نمایند. در حالی که سه موتور دیزلی TDI هم بین 150 تا 240 اسب بخار خروجی دارند. موتور برجسته دیزلی 2.0 لیتری این مدل با 240 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور مجهز به توربوشارژر دوقلو و اینتر کولر است. سیستم 4Motion برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ همراه با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک DSG با کلاچ دوگانه هم روی این مدل به صورت استاندارد نصب می گردند که باعث می شوند این مدل دیزلی به سرعت 240 کیلومتر بر ساعت دست یابد در حالیکه مصرف سوخت آن تنها 5.3 لیتر در صد کیلومتر می باشد.

آخرین نوع از قوای محرکه برای پاسات، یک پیشرانه پلاگین هیبریدی است. این پیشرانه از ترکیب یک موتور 156 اسبی 1.4 لیتری TSI و یک موتور الکتریکی 109 اسبی خلق می گردد که خروجی مفید 211 اسب بخار دارد. شتاب صفر تا صد این مدل کمتر از 8 ثانیه و نهایت سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است. با موتور برقی و نیروی باتری ها می توان به تنهایی تا 50 کیلومتر مسافت را طی کرد. در حالی که با استفاده از باک بنزین و باتری در مجموع برد 1000 کیلومتری را می توان به دست آورد. مصرف سوخت و آلایندگی این مدل مشابه گلف GTE است یعنی 1.5 لیتر سوخت در صد کیلومتر و 35 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر.

ویژگی های جدید دیگری نیز برای پاسات 2015 در نظر گرفته شده اند. از جمله سیستم رادار با قابلیت 360 درجه و تشخیص موانع، نسل جدید سیستم دستیار پارک که به صورت نیمه اتوماتیک، خودرو را فرمان داده و پارک می کند، یک سیستم درب عقب آسان بازشو برای مدل استیشن، سیستم رانندگی خودکار در ترافیک با کمک کروز کنترل تطبیقی شامل فرمان دهی، ترمز و گاز خودکار در سرعتهای زیر 60 کیلومتر بر ساعت بدون نیاز به دخالت راننده، هشدار دهنده های ایمنی برای جلوگیری از برخورد و تصادف و ترمز خودکار الکترونیکی را می توان نام برد.

فولکس پاسات B8 از سه ماهه پایانی سال در اروپا عرضه می شود. قیمت شروع این خودرو 25 875 یویو برای سدان و 25950 یورو برای استیشن می باشد. در صورت ورود به کشور ما نیز قیمت آن فراتر از 200 میلیونی است که برای نسل قبلی آن در ایران در نظر گرفته شده است.

منبع paultan.org


نظرات