1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی سوبارو WRX STI

بررسی سوبارو WRX STI

28 خرداد 1393
  • 0

برای سواری با یک سوباروی WRX STI مدل 2015 و لذت بردن از قابلیت‌های شگفت آن بیش از این نمی‌توانیم صبر کنیم. خودرویی که بی شک یکی از بهترین سدانهای زیر 40 هزار ذلار در بخش عملکرد و سواری می‌باشد. WRX درواقع یک خودروی آماده برای رالی می‌باشد. عبارت STI نیز Subaru Tecnica International و در واقع بازوی موتوراسپرت و تقویتی این خودروساز ژاپنی می‌باشد. بنابراین با توجه به سوابق سوبارو در رالی و نتایج آن، می‌توان سطح انتظارات از این خودرو را بالاتر برد.

بررسی سوبارو WRX STI

سوبارو WRX STI در سال 2015 چه در داخل و چه خارج اتاق کاملاً بروز شده و از نو طراحی شده است. پلتفرم جدید از طول یک اینچ بیشتر، فضای داخلی بهتر و امکاناتت بیشتر بهره می‌برد. شاسی قوی تر، اتصالات محکم‌تر و فرمان تند و تیزتر از ویژگیهای مدل جدید می‌باشند.

مدل جدید WRX STI در ابتدا تنها با تیراژ 1000 دستگاه و طی زمانی محدود وارد بازار آمریکا می‌شود. این نسخه ویژه تمایزاتی با مدل STI پایه دارد. از جمله رنگ آبی مرواریدی بدنه، رینگ‌های 18 اینچی BBS طلایی و امکاناتی نظیر ورود بدون کلید، دکمه استارت و گیربکس شش سرعته دستی که در مجموع قیمتی معادل 37395 دلار خواهد داشت.

بررسی سوبارو WRX STI

علاوه بر این، تجهیزات پایه شامل غربیلک فرمان ضخیم‌تر با کنترل‌های سیستم صوتی و بلوتوث روی آن، روکش چرم به صورت استاندارد، روکش لوازم از جنس آلکانترا، صفحه نمایش اطلاعات لمسی 4.3 اینچی، فضای سرنشین و جای پای بیشتر، مواد نرم‌تر و مرغوب‌تر داشبورد و روکش درها، سیستم استاندارد تهویه دو ناحیه‌ای برای جلو و عقب، گرم‌کن صندلی‌ها، رادیوی ماهواره‌ای، چراغ‌های LED و دوربین دید عقب را نیز دریافت خواهید نمود.

با ورد به کابین روی صندلی‌های بسیار راحت آن قرار خواهید گرفت. حتی پس از یک روز کامل رانندگی، خستگی یا گرفتگی عضلات مشاهده نشد. ترکیب شاسی و موتور به نحو مطلوبی صورت گرفته و سواری محکم و پایداری را ارائه می‌کند. با اینکه این سدان برای جاده‌ها طراحی شده اما در خارج جاده و کوهستان نیز به خوبی جواب خود را پس داده است.

بررسی سوبارو WRX STI

موتور 2.5 لیتری توربوشارژر بوکسور این خودرو 305 اسب بخار نیرو تولید می‌نماید. بنابراین تغییری نسبت به سابق مشاهده نمی‌شود اما با وجود شاسی سنگین‌تر و ترمزهای برمبوی بزرگ‌تر، هندلینگی فوق‌العاده و چابک را به نمایش می‌گذارد. STI 2015 با کمک فن آوری کنترل دیفرانسیل مرکزی، بهترین حالت انتقال نیرو به هر چهار چرخ را با همکاری سیستم‌های SI-DRIVE، کنترل انتقال قدرت و کنترل دینامیک VDC انتخاب می‌کند.

در مجموع STI برای علاقه‌مندان به عملکرد واقعی طراحی شده است. کسانی که در تعطیلات آخر هفته از خودروی خود در هر مسیری استفاده می‌کنند و به دنبال لذت واقعی می‌گردند. خودرویی منحصر به فرد که ویژگی‌هایی دارد که به ندرت قادر به امتحان آن‌ها هستید.

بررسی سوبارو WRX STI

منبع automoblog.net


نظرات