1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی تویوتا آوالون 2014

بررسی تویوتا آوالون 2014

17 خرداد 1393
  • 1

بررسی تویوتا آوالون 2014

اولین نگاه به سدان آوالون به صورت واضحی حکایت از یک خودروی بزرگ و لیموزین مانند نیمه لوکس دارد. این خودرو در سال 2013 فیس لیفت شده و طراحی آن بروز رسانی شده است. البته نباید انتظار زیادی از سبک طراحی آن داشته باشید. طراحی این خودرو نه در حد رقبای آلمانی و نه در حد برادر بزرگتر آن یعنی لکسس نمی باشد. با این وجود، احتمالا هدف تویوتا، خریداران مسن تر و محافظه‌کارتر بوده است. سقف شیب دار، همانند خودروهای کوپه، ما را بیاد آئودی A7 می اندازد.

نمونه مورد آزمایش، 39650 دلار قیمت داشت که رقم کمی نیست. برای سال 2014، تجهیزاتی چون دوربین دید عقب در مدل پایه XLE و صفحه نمایش 7 اینچی لمسی سیستم صوتی JBL همراه با ناوبری و مجموعه نرم افزارهای Entune ، کروز کنترل رادار، دوربین پشتیبان، چراغهای اتوماتیک، سیستم پیشگیری از برخورد و نمایش نقاط کور به صورت اختیاری به چشم می خورند. با ورود به فضای کابین پرمیوم این خودرو با محیطی دلپذیر و مجلل روبرو خواهید شد. این سدان، گل سرسبد محصولات تویوتاست. بنابراین روکش چرم مرغوبی که با دست دوخته شده، صندلیهای گرم و سرد شونده جلو و عقب به صورت استاندارد روی آن قرار گرفته اند.

بررسی تویوتا آوالون 2014

فضای پای سرنشینان عقب بسیار خوب است و دو بزرگسال قوی هیکل را نیز در خود جای می دهد. صندلی راننده در 10 وضعیت و حالت به صورت الکتریکی کنترل می شود. این تعداد وضعیت برای صندلی سرنشین به هشت حالت کاهش یافته است. سیستم تهویه سه ناحیه ای در سمت راننده، سرنشین و عقب، کاملا مستقل عمل می کند.

برای پیشرانه از موتور شش سیلندر 3.5 لیتری استفاده شده که 268 اسب بخار قدرت و 248 پوند فوت گشتاور تولید می کند. برای انتقال نیرو از یک گیربکس شش سرعته خودکار استفاده شده است. مصرف سوخت در شهر 11.2 لیتر و در جاده 7.59 لیتر و به صورت میانگین 9.41 لیتر در صد کیلومتر می باشد.

بررسی تویوتا آوالون 2014

آوالون جدید نسبت به مدلهای قبلی، اسپرت تر شده است. در حالی که در نمونه های قبلی، رانندگی، آرام و بیش از حد نرم و کند بود، اکنون چالاکی بیشتر و استحکام بالاتری احساس می شود. شاسی آوالون کاملا تقویت شده است و سیستم تعلیق در چهار گوشه هم با میله های تثبیت کننده جدید و رول بار، بروز شده اند.

شاید تنها شکایت از سیستم کمکی فرمان الکتریکی (EPS) باشد که بیش از حد بی احساس است اما می توان آن را در حالت اسپرت قرار داد تا این نقیصه، کمتر به چشم بیاید.

تویوتا آوالون 2014 یک سدان بزرگ و جادار است که برای سفرهای جاده ای می تواند یک گزینه خوب و آرامش بخش باشد.

بررسی تویوتا آوالون 2014

منبع automoblog.net


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (6 مهر 1393 ساعت 11:24)

    جلوپنجرش شباهت های کمی به مازراتی داره.