1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

17 آذر 1394
  • 0

قبلاً اینفینیتی در مدل‌هایی چون G35 کوپه مدل ۲۰۰۳، چهره‌ای زیبا از یک خودرو با ابعاد متناسب را به نمایش گذاشته است، ولی آیا همین موضوع برای خودروی آینده اینفینیتی Q60 کوپه مدل ۲۰۱۷ نیز صدق می‌کند؟ مجله Motortrend در گفتگویی با آلفونسو آلبیسا (Alfonso Albaisa)، جزئیاتی دقیق‌تر از کانسپت Q60 و ویژگی‌های کوپه تولیدی ارائه کرده است. «آلبیسا» کسی است که قبلاً با طراحی Q60 کانورتیبل، در سال تقویمی ۲۰۱۴ توانست در زمینه فروش از Q70 سدان، QX50 و QX70 کراس‌اور پیشی بگیرد.

خودروی تولیدی Q60، از ابتدا طراحی شده است.

اینفینیتی پایه طراحی کانسپت Q60 را برای مدل تولیدی Q60 کوپه قرار داده است؛ خودرویی که زمان ورود آن به نمایندگی‌ها برای پاییز سال ۲۰۱۶ میلادی درنظر گرفته شده است.

۴۰۰ طرح اولیه تبدیل به یک کانسپت شده‌اند.

طراحان این پروژه در اینفینیتی با تولید حدود ۴۰۰ طرح اولیه از فرم احتمالی خودرو، کار خود را آغاز کرده‌اند. از این مرحله به بعد، ۶ مدل با مقیاس یک‌چهارم انتخاب شدند و از این تعداد، ۳ مدل در ابعاد واقعی ساخته شدند که هر کدام هویت طراحی برند را به طور مشخص در خود داشتند. در نهایت یکی از آنها به عنوان کانسپت نهایی انتخاب شده است.

سؤال اینجاست که چه‌چیز در میان ۳ طرح نهایی مشترک بوده است؟

خط شانه قدرتمند

«آلبیسا» در این زمینه می‌گوید:

همه این طراحی‌ها، شانه‌های بسیار قدرتمندی در خود داشتند. چیزی که که در آن زمان می‌خواستیم در این مدل از اینفینیتی نشان دهید، شانه‌های فوق‌قدرتمندی بود که کابین را در بر می‌گرفت. حسّ دستان یک هنرمند بر روی بدنه این خودرو، بسیار دوست‌داشتنی است.

پاشنه درها

«آلبیسا» نسبت به طراحی پیچیده سطوح پنل درها که تداخلی با باز شدن مناسب و ترکیب خطوط بدنه ندارند، افتخار می‌کند. با این حال، این پرسش پیش می‌آید که طراحی درهای کانسپت Q60 تا چه حد به مدل تولیدی نزدیک است.

اینفینیتی Q60 مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ معرفی می‌شود.

زمان معرفی Q60 مدل ۲۰۱۷ در ماه ژانویه سال جدید میلادی در دیترویت درنظر گرفته شده است. پس از رونمایی از این مدل، توجه زیادی به طراحی‌ درها و خط مرزی بین درها و یک‌چهارم جلوی بدنه خواهیم داشت؛ چرا که به گفته «آلبیسا» مدل تولیدی دقیقاً همین طراحی را در این قسمت دارد. همچنین در دیترویت قرار است جزئیات بیشتری از مدل تجدیدنظر شده Q50 برای ۲۰۱۶ و همین‌طور QX60 کراس‌اور ۷ سرنشینه در دسترس قرار گیرد.

تغییرات در مجرای گلگیرها

به گفته «آلبیسا»، خودروی تولید Q60 مدل ۲۰۱۷ دارای مجرای گل‌گیر خواهد بود، ولی این مجراها دقیقاً‌ آنهایی نیستند که در این کانسپت، به سمت چرخ‌های جلو امتداد یافته‌اند. این در حالی است که مدل جدید مرسدس‌بنز کلاس C مدل ۲۰۱۷ بدون مجرای گل‌گیرها ارائه شده و در ب‌ام‌و سری 4 کوپه، یک جفت مجرای گل‌گیر کاربردی استفاده شده است.

یک جلوپنجره قدرتمندتر برای یک خودروی قدرتمندتر

در کانسپت Q60 از یک جلوپنجره بزرگ در جلو استفاده شده که با نشانه‌هایی از Q50 و QX70، قابل‌شناسایی است. با این حال، هنوز هم بزرگتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید؛ این چیزی است که به گفته «آلبیسا»، به قدرت بشتر موتور خودرو ارتباط پیدا می‌کند. Q60 مدل ۲۰۱۷ با یک موتور دو توربوشارژر ۳ لیتری V-6 معرفی می‌شود که حداقل قدرتی برابر ۳۵۰ اسب‌بخار خواهد داشت و با گشتاور حداکثری بین ۳۶۶ تا ۳۷۴ نیوتن‌متر، فاصله زیادی با مدل قبلی دارد. با این حال، این همه داستان مرتبط با پیشرانه Q60 مدل ۲۰۱۷ نیست …

نسل بعدی Q60 احتمالاً بیش از یک گزینه برای پیشرانه در اختیار خواهد داشت.

همانند اینفینیتی Q50 که بالاخره یک آپشن موتور دیگر برای مدل ۲۰۱۶ دریافت کرد، انتظار می‌رود که برای Q60 نیز آپشن‌های بیشتری درنظر گرفته شود. برخی از مشتریان خودروهای لوکس با این موضوع که قدرتی حدود ۳۰۰ اسب‌بخار در اختیار داشته باشند، مشکلی ندارند و بنابراین، یک موتور توربوی چهار سیلندر مشابه مدل ۲۰۱۶ از Q50، می‌تواند هم برای کاهش قیمت سطح نخست Q60 مدل ۲۰۱۷ و هم مصرف‌ بهینه‌تر سوخت مورد استفاده قرار گیرد.

آینده طراحی اینفینیتی

در یک افق طولانی‌مدت، اینفینیتی همچنان به ارائه طراحی‌های جدید در سال‌های آینده ادامه خواهد داد. «آلبیسا» در این رابطه، اشاره می‌کند که طراحی‌های آینده این برند «عمیق‌تر» و «برجسته‌تر» از رقبا خواهند بود. وی همچنین یک خودروی پرمیوم واقعی را صرفاً یک خودرو با تجهیزات بیشتر نمی‌داند. کسانی که به دنبال سطح نخست خودروهای لوکس می‌روند، بیشتر علاقه دارند که با پرداخت پول زیاد، آخرین سطح اتومبیل‌سازی مدرن را در برخی زمینه‌ها مانند طراحی یا تکنولوژی دریافت کنند.

ادامه استفاده از خط کاراکتر وسط کاپوت

یک خط کاراکتر کوچک از لبه کاپوت Q60 شروع شده و به بالای جلوپنجره کرومی منتهی می‌شود. این خط که نگاه‌ها را مستقیماً به نشان «اینفینیتی» معطوف می‌کند، در مدل تولیدی نیز دیده خواهد شد.

دوخت صندلی‌ها

در کانسپت Q60، صندلی‌ها با قسمت‌های چرمی دوخته‌شده دیده می‌شوند و گفته می‌شود که این سبک از جزئیات طراحی، در آینده در محصولات بیشتری از اینفینیتی دیده خواهد شد. البته این یک ویژگی منحصر به فرد در میان خودروهای لوکس و یا حتی غیر لوکس محسوب نمی‌‌شود، ولی در همین حال، می‌تواند نظر تعداد بیشتری از مشتریان را به سمت کابین اینفینیتی جلب کند.

حرف I به مقدار زیاد!

تا حالا دقت کرده‌اید که چقدر حرف I در اینفینیتی (Infiniti) وجود دارد؟ این موضوعی است که «آلبیسا» به آن اشاره می‌کند و به ما یادآوری می‌کند که چه اسم جذابی برای برند انتخاب شده است.

استراتژی رده‌بندی مدل‌ها ممکن است تغییر کند.

در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ در ماه ژانویه، این احتمال وجود دارد که استراتژی رده‌بندی اینفینیتی برای این مدل تغییر کند؛ چیزی که از صحبت‌های «آلبیسا» و کایل بیزمور (Kyle Bazemore)، مدیریت ارشد ارتباطات محصولات اینفینیتی در امریکا، دریافت می‌شود. «بیزمور» در این رابطه می‌گوید:

برخی تغییرات در مورد سطح عملکرد و همین‌طور نحوه تعریف آن برای مشتریان، اهمیت خواهند داشت.

اینفینیتی Q60 مدل ۲۰۱۷ قرار است در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شود.

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

 13 نکته جالب درباره اینفینیتی Q60

منبع پدال


نظرات