1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

1 شهریور 1395
  • 0

بسیار مشتاق هستید تا جرمی کلارکسون را با برنامه‌ی جدید خود یعنی گرند تور ببینید؟! خب باید بگوییم که خبری جدید از این برنامه نداریم اما در عوض 10 خودروی مورد علاقه‌ی این مجری مشهور را برای شما لیست کرده‌ایم.

اگر طرفدار تاپ گیر باشید خوب آگاه هستید که کلارکسون در واقع بینشی جدید نسبت به خودروها ایجاد می‌کرد و این چیزی بیش از یک برنامه‌ی شخصی سرگرم‌کننده بود. همانند همه‌ی مقالات بررسی خودرو، شاید شما با نظرات و سلایق کلارکسون موافق نباشید اما این فرد یکی از معدودترین افراد جهان است که این فرصت را داشته تا برخی از بهترین خودروهای تولید شده را براند.

کلارکسون اخیراً 10 خودروی مورد علاقه‌ی خود را اعلام کرده است. جالب اینکه همه‌ی این خودروها از نوع هایپرکار و یا نمونه‌های گران‌بها نیستند. او می‌گوید که راندن این خودروها باعث ایجاد هیجان زیادی شده و کلارکسون حس ارتباط بین خودرو و خود را داشته که همین مورد یک خودرو را برای سواری هیجان‌انگیز و جذاب می‌سازد. با هم 10 خودروی مورد علاقه‌ی جرمی کلارکسون را از نظر می‌گذرانیم.

مزدا MX-50 اسپورت ریکارو

نسل جدید مزدا MX-5 میاتا تحسین‌های بسیاری را برانگیخته و در انگلستان مدل فول اسپورت ریکارو بسیار مورد توجه است. مهندسان مزدا می‌توانند از شنیدن نظر کلارکسون که گفته میاتا “بهتر از همیشه” است خوشحال باشند. کلارکسون می‌گوید که این خودرو بسیار ذاتی و ساده است و دقیقاً حسی را که یک خودروی اسپورت باید داشته باشد دارد. جدا از اینکه کلارکسون چه فکری می‌کند، واقعاً باید به این خودروساز ژاپنی دست‌مریزادی جانانه گفت.

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

آلفارومئو 4C کوپه

اگر آن قسمت از تاپ گیر را دیده باشید که در آن ریچارد هموند که یک آلفارومئو 4C را می‌راند و با جرمی کلارسکون مسابقه می‌دهد پس می‌دانید که کلارسکون چقدر به این خودرو عشق می‌ورزد. او البته می‌داند که این خودرو چندین مشکل کوچک دارد که از آن جمله می‌توان به دید عقب و سروصدا اشاره کرد. خب در واقع کلارکسون می‌گوید که 4C یک خودروی وحشتناک است اما هنوز هم آن را می‌ستاید. دلیل دوست داشتن این خودرو توسط کلارکسون این است که 4C شبیه دیگر خودروهای مدرن که حسی شبیه ماشین دارند نیست. 4C حتی با آن نقاط ضعفش حس نزدیکی به انسان را دارد.

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

مرسدس-ای ام جی GT S

یک مرد وقتی بحث مدل‌های مرسدس-ای ام جی پیش می‌آید هیچ عبایی از ابراز علاقه‌ی خود به این خودروها ندارد و مرسدس-ای ام جی GT S نیز از این قضیه مستثنا نیست. کلارکسون درباره‌ی این خودرو می‌گوید که “این یک خودروی عضلانی عصر مدرن است.GT S موستانگ مرسدس است. شما این را در هنگام رانندگی با GT S می‌بینید.” جای تعجبی ندارد که از میان انبوه خودروهای این سگمنت، کلارکسون مرسدس-ای ام جی GT S را انتخاب می‌کند.

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

فورد فوکوس RS

دلیلی وجود دارد که چرا مشتاقان صنعت خودرو این قدر درباره‌ی فورد فوکوس RS از خود علاقه و اشتیاق نشان می‌دهند. این خودرو بازخوردهای بسیار مثبتی را از سوی کلارکسون دریافت کرده است. او می‌گوید که فوکوس RS حسی شبیه نیسان GT-R دارد. سیستم چهارچرخ محرک این خودرو در سگمنت خود بسیار به فوکوس RS کمک می‌کند و بنا به گفته‌ی کلارکسون این سیستم یکی از پیشرفته‌ترین بخش‌های مناسب در هر خودرویی با هر بهایی است.

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

فورد موستانگ GT

شاید فکر کنید که این خودرو یکی از سورپرایزهای لیست است اما باید گفت که شگفت انگیز ترین انتخاب‌ها در ادامه خواهند آمد. برای اولین بار در تاریخ موستانگ در انگلستان در دسترس است و کلارکسون دلیل‌های بسیار کوچکی برای عدم علاقه به این خودرو دارد. کلارکسون اذعان می‌کند که به عنوان یک خودروی اسپورت، وزن موستانگ بسیار زیاد است اما این یک خودروی عضلانی است و “خودرویی بوده که می‌خواهد تا لاستیک‌ها را به دود تبدیل کند و از هر پیچی عبور نماید.”

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

ولوو XC90 D5 AWD

با در نظر گرفتن اینکه کلارکسون قدرت را دوست دارد این خودرو احتمالاً شگفت‌انگیزترین انتخاب کلارکسون است؛ و البته این یک لندروور نیست! علیرغم اینکه به باور کلارکسون این خودرو واقعاً بزرگ است اما او کابین این شاسی‌بلند را به همراه تکنولوژی‌ها و راحتی سواری‌اش می‌ستاید. به نظر می‌رسد که کلارکسون با خودروهای خودران کنار آمده است: “اگر اجازه دهید که سواری خودرو به پیش رود، این کار کاملاً آرامش‌بخش خواهد بود زیرا پیشرانه‌ی 2 لیتری این خودرو بسیار آرام‌تر از نسخه‌ی قدیمی است و سواری آن نیز کاملاً خوب است. شما کاملاً در آرامش خواهید بود زیرا اگر چیز اشتباهی رخ دهد خودرو شما را بیدار خواهد کرد!”

پ

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

واکسهال زافیرا تورر تک لاین

بررسی واکسهال زافیرا توسط کلارکسون برای خودش داستانی بود. او ادعا می‌کرد که این خودرو از بونو قرض گرفته شده است؛ و ظاهراً به خاطر دلایل قانع‌کننده‌ای این خودرو در لیست 10 خودروی مورد علاقه‌ی کلارکسون جای گرفته است. او حتی می‌گوید که زافیرا راحت‌ترین خودروی جهان بوده و حتی راحت‌تر از رولزرویس فانتوم است!

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

ب‌ام‌و M2

از ب‌ام‌و M3 یا M6 گرند کوپه و یا M5 بگذرید. کلارکسون خودروی جدیدی از M را دوست دارد. چندین بار کلارکسون در چالش‌هایی که در تاپ گیر صورت گرفته به سوی بخش M چرخش داشته و اگر لازم باشد او در گرند تور نیز M2 را رو خواهد کرد. کلارکسون می‌گوید: “M2 نه تنها در خط مستقیم سریع است بلکه از پیچ‌ها نیز با چابکی عبور می‌کند. این یک لذت خالص است.”

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

فراری 488 GTB

و حالا به بخش خودروهای جذاب و اسپورت ایتالیایی می‌رسیم. شاید برخی افراد موافق استفاده‌ی فراری از توربو در 488 GTB جدید نباشند اما کلارکسون در این باره نظر دیگری دارد. او می‌گوید که 488 GTB برای راندن دوست‌داشتنی است و برای راندن آن ناراحت نمی‌شوید و کار سختی انجام نمی‌دهید. او می‌گوید که این خودرو اگرچه به اندازه‌ی مک لارن 12C خوب نیست اما اسب رقصان فراری را در جایگاهی والا قرار می‌دهد.

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

لامبورگینی آونتادور

پایان بخش این لیست لامبورگینی آونتادور است و این به خاطر سواری فوق‌العاده‌ی این خودرو نیست… حداقل در چشمان کلارکسون که این‌گونه نیست. او می‌گوید: “آونتادور بهترین سوپرکار برای رانندگی نیست. این خودرو حس بزرگی و سنگینی دارد و اگر بخواهید که یک دور سریع در پیست ثبت کنید بهتر است که درباره‌ی انجام کار دیگری فکر نکنید زیرا ترمزها محو خواهند شد و سپس از کار خواهند افتاد.” اما برخلاف نقاط ضعف این خودرو، کلارکسون آونتادور را به خاطر اینکه برخلاف نسل جدید سوپرکارهای هیبریدی یک خودروی اسپورت واقعی و اصیل است دوست دارد. و زمانی که سؤالی جالب از او درباره‌ی مقایسه‌ی آونتادور و مک لارن P1 پرسیده می‌شود این‌گونه پاسخ می‌دهد: “می‌خواهید حیوان خانگی شما چگونه باشد: یک روبات هوشمند و راضی‌کننده یا یک دایناسور خونین عالی؟!

  10 خودروی مورد علاقه جرمی کلارکسون

منبع:پدال



نظرات