1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

24 شهریور 1394
  • 0

بدون شک یکی از قربانیان ناگوار افزایش بهره‌وری در صنعت خودرو، اتومبیل‌های دیفرانسیل عقب هستند. درست است که این اتفاق به‌آرامی در حال وقوع است، اما مطمئناً در طول ۳۰ سال گذشته، خودروسازان برای عرضه خودرو مقرون‌به‌صرفه ناچار به روی آوردن به خودروهای دیفرانسیل جلو شده‌اند. برای علاقه‌مندان رانندگی، خودروهای دیفرانسیل عقب در اولویت هستند و هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از مهار یک دیفرانسیل عقب در حین دریفت سرپیچ‌ها نیست. اما هنوز هم می‌توان با هزینه‌ای معقول یک خودرو دیفرانسیل عقب خریداری کرد. در اینجا یک لیست از ۱۰ خودرو مقرون‌به‌صرفه RWD در بازار امروز را که توسط وب‌سایت autoguide تهیه‌شده مرور می‌کنیم.

شورلت SS ۲۰۱۶

پس از عرضه پونتیاک G8 که به‌طورکلی در بازار با شکست مواجه شد، حالا پس از چند سال در حاشیه بودن، جنرال موتورز می‌خواهد دوباره از دیفرانسیل عقب، در بخش سدان های بزرگ خود استفاده کند. شورلت SS از یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۱۵ اسب بخار بهره می‌برد. توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته، این ماشین در حدود پنج ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. علاوه‌براین گیربکس دستی با همان نسبت نیز ارائه می‌گردد. متأسفانه، این خودرو اصلاً ارزان نیست. قیمت پایه آن به‌علاوه هزینه حمل، به بیش از 48،000 دلار می‌رسد!

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

نیسان 370Z ۲۰۱۶

"یک کوپه باتجربه ژاپنی با قدمتی به‌اندازه فورد موستانگ" این یک جمله کوتاه برای معرفی نیسان Z هست. نیسان نام مدل ۲۰۱۶ Z را 370Z گذاشته است. همان‌طور که از نام آن پیداست، در زیر کاپوت آن یک موتور ۳.۷ لیتری V6 قرارگرفته است که ۳۳۲ اسب بخار را توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک یا گیربکس شش سرعت دستی به چرخ‌های عقب می‌رساند. قیمت پایه آن حدود ۳۰۰۰۰ دلار است.

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

کرایسلر ۳۰۰ / دوج چارجر

خودروهای بعدی، دو سدان بزرگ هستند. کلاسی که بیش‌ترین صدمه را از افزایش بهره‌وری دیده‌اند. متأسفانه، امروزه سنت دیفرانسیل عقب در سدان های اندازه کامل در معرض خطر است. هر دو به‌طور یکسان افتخار تکان دادن پرچم خودروهای دیفرانسیل عقب را بین طرفداران و علاقه‌مندان پلتفرم LX دارند. کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر با طیف گسترده‌ای از موتورهای V6 اعم از مدل SRT در دسترس هستند. چه کسی می‌تواند بگوید این دو سرگرم‌کننده نیستند؟

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

دوج چلنجر ۲۰۱۶

کرایسلر دوج چلنجر را هم بر پایه نسخه اصلاح‌شده از پلت فرم LX طراحی کرده است. برای چلنجر پیشرانه ۳.۶ لیتری Pentastar و ۵.۷ لیتری HEMI قابل سفارش است و تمام موتورهای V6 اعم از مدل SRT برای آن ارائه‌شده قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید یک گیربکس دستی هم برای آن در دسترس است. قیمت چلنجر از ۲۶۹۹۵ دلار شروع می‌شود.

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

سایون FR-S ۲۰۱۶ / سوبارو BRZ

سایون FR-S، تویوتا GT86 و سوبارو BRZ کوپه‌های دیفرانسیل عقب مقرون‌به‌صرفه هستند، که از یک پلتفرم مشترک بهره می‌برند. این کوپه‌های دیفرانسیل عقب اسپورت از فرم کلاسیک دو درب برخوردارند و واضح است مهندسانی که این پلتفرم را ساخته‌اند تمرکز خود را بر روی رانندگی دینامیک قرار داده‌اند. این کوپه‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند و شما می‌توانید با پرداخت حدود ۲۶۰۰۰ دلار یکی از آن‌ها را داشته باشید. همه آن‌ها با یک موتور باکسر ۲.۰ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شوند که ۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. راننده امکان انتخاب بین دو گیربکس دستی و اتوماتیک شش سرعته را دارد، اما اجازه دهید صادقانه بگویم، فقط گیربکس دستی می‌تواند راننده واقعی را مشخص کند.

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۶

هیوندای جنسیس کوپه یک دیفرانسیل عقب کره‌ای که برای رقابت با خودروهای اصیل آمریکایی مانند شورلت کامارو و فورد موستانگ پا به میدان گذاشته است! برای رقابت با دشمنان اصلی خود، این کوپه تازه به‌دوران رسیده ویژگی‌های بلند پروازانه هیوندای، ازجمله گیربکس اتوماتیک هشت سرعته را ارائه می‌دهد؛ همچنین یک گیربکس شش دنده دستی هم ارائه‌شده است. برای این کوپه فقط یک موتور V6 3.8 لیتری در دسترس است. خوشبختانه، قادر است ۳۴۸ اسب بخار ارائه کند. شروع قیمت از ۲۶۷۵۰ دلار است.

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

مزدا MX-5 ۲۰۱۶

مزدا MX-5 میاتا، احتمالاً نمادین‌ترین رودستری هست که تاکنون ساخته‌شده. این ماشین ترکیبی از یک خودرو سرگرم‌کننده، کم‌مصرف و مهم‌تر از آن، قابل‌اطمینان در یک رودستر جمع‌وجور و سبک‌وزن است. البته، MX-5 میاتا با دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی در دسترس است و از توزیع وزن ۵۰-۵۰ برخوردار است. تنها یک راننده ماهر، می‌تواند به ظرافت و سرعت این سامورایی مقرون‌به‌صرفه پی ببرد. مدل‌های جدید این خودرو برای سال ۲۰۱۶ از کاهش وزن قابل‌توجهی برخوردار است که باعث شده از قدرت نسبتاً کم ۱۵۵ اسب بخار خود نهایت استفاده را بکند. وزن مدل جدید ۱۰۵۷ کیلوگرم است و این به این معنی است که به ازای هر ۶.۸۱ کیلوگرم یک اسب بخار در اختیار دارد. قیمت پایه آن تنها ۲۴۹۱۵ دلار است.

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

شورلت کامارو ۲۰۱۶

شورلت سال‌هاست یک مدل بسیار محبوب دیفرانسیل عقب را به فروش می‌رساند. کامارو یکی از مقرون‌به‌صرفه خودروهای دیفرانسیل عقب است که دیدن دود لاستیک آن بسیار لذت‌بخش است. خریداران می‌توانند یک موتور V6 کارآمد تنفس طبیعی و یا حتی یک مدل قوی‌تر V8 سوپرشارژ را در کامارو ZL1 انتخاب کنند. برای مدل‌های ۲۰۱۶، یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هم به‌عنوان یکی از مدل‌های پایه عرضه می‌شود. کامارو رؤیایی با دو گیربکس اتوماتیک و دستی موجود است، به‌علاوه این‌که حتی مدل کانورتیبل آن هم عرضه خواهد شد. همه مدل‌های جدید کامارو از پاییز امسال به فروش می‌رسند ولی قیمت‌گذاری آن‌ها هنوز اعلام‌نشده است، اما انتظار می‌رود قیمت از زیر ۲۵۰۰۰ دلار آغاز شود.

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

فورد موستانگ ۲۰۱۶

موستانگ درواقع سردمدار سگمنت پونی از زمان پیدایش این بخش در سال ۱۹۶۴ است. پونی یک کلاس از خودروهای آمریکایی است که با الهام از فورد موستانگ راه‌اندازی شد و خودروهای این بخش اصطلاح مقرون‌به‌صرفه، جمع‌وجور، سبک اسپورت و عمل‌گرا را به یدک می‌کشند. پنج دهه از تولد این ماشین دیفرانسیل عقب می‌گذرد اما همچنان اصالت نسل اول موستانگ را در خود دارد. موتور V6 با عملکرد مناسب و معقول در مدل پایه عرضه می‌شود، درحالی‌که یک موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست هم برای آن قابل انتخاب است. اما چیزی که درخور موستانگ باشد موتور ۵.۰ لیتری V8 است، که ۴۳۵ اسب بخار ارائه می‌کند. قیمت پایه موستانگ از ۲۳۸۰۰ دلار شروع می‌شود.

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

اسمارت فورتو ۲۰۱۶

شرط می‌بندم شما اصلاً انتظار دیدن یک اسمارت را در این لیست نداشتید، اما باور کنید یا نه، این خودرو سبک و کوچک دایملر درواقع دیفرانسیل عقب است. همچنین ویژگی دیگر آن نصب موتور در قسمت عقب آن است، درست مثل پورشه ۹۱۱ البته شباهت بین این دو همین‌جا به‌پایان می‌رسد. تجربه رانندگی با نسخه‌های قبلی آن چندان دل‌چسب نبود اما خوشبختانه، در مدل جدید ۲۰۱۶ گیربکس اتوماتیک دوکلاچه به همراه شیفتر و گیربکس پنج دنده دستی قابل انتخاب است. در زیر کاپوت آن یک موتور زیر ۱.۰ لیتر سه سیلندر توربوشارژ با ۸۹ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر قرار گرفته، که برای آن کافی است. بااین‌وجود هیچ‌چیز در سال ۲۰۱۶ به‌اندازه اسمارت فورتو ارزش یک تست رانندگی را ندارد!

 ۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

منبع پدال


نظرات