1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سریعترین خودروها از سال 2000 تاکنون

سریعترین خودروها از سال 2000 تاکنون

29 اردیبهشت 1395
  • 0

سنجش شتاب خودروها یکی از مهمترین نشانه‌های عملکرد بالای آنهاست که هم از سوی خودروسازان و هم مجلات خودرویی جدی گرفته می‌شود. مجله کارانددرایور، سالیان طولانی است که خود به تست شتاب‌گیری خودروهای مختلف می‌پردازد و بنابراین مرجعی مناسب از شتاب و سرعت خودروها محسوب می‌گردد. در ادامه سلسله مطالب معرفی سریع‌ترین خودروهای تست شده توسط این مجله از دهه 50 تاکنون، به قسمت انتهایی و خودروهای اخیر از سال 2000 تاکنون می‌رسیم.

سریعترین خودروها

۱۰) پورشه 911 توربو S کابریولت مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۸ ثانیه (جایگاه مشترک)

تصویر قدیمی‌تر پورشه 911 به عنوان یک اسپورت کوچک گران‌قیمت، و در عین حال، دست‌یافتنی در اذهان ساخته شده بود. کسانی که می‌خواستند اندکی از «کوروت» پا به سن گذاشته‌ی خود فاصله بگیرند، به سراغ این مدل می‌رفتند. ولی بعداً 911 دیگر خودروی کوچکی به شمار نمی‌رفت و طول آن به اندازه نیم اینچ بیشتر از C7 کوروت که خودش ابعاد چندان کوچکی هم نداشت، بود. همچنین موضوع در دسترس‌ بودن قیمت آن، اگر هم زمانی وجود داشت، به خاطره‌ها پیوست.

سریعترین خودروها

۹) پورشه 911 توربو S مدل ۲۰۱۱ – زمان ۲/۸ ثانیه (جایگاه مشترک)

توربو S هیچ پدال کلاچی نداشت؛ ترمزهای کربن-سرامیکی آن در سرعت‌های پایین، با سر و صدای عجیبی همراه بودند و صندلی‌های عقب نیز فضای بسیار تنگی داشتند. ولی در این میان، موتور قدرتمند ۵۳۰ اسب‌بخاری از شرایط بی‌نقص و کاملی برخوردار بود.

سریعترین خودروها

۸) مک‌لارن P1 مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریعترین خودروها

۷) پورشه 911 توربو S مدل ۲۰۱۱ – زمان ۲/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)

اگر این چهره برای شما آشنا نیست، به دلیل آن است که توجه کافی نداشته‌اید. این ترکیب پایه از سال ۱۹۶۵ در حال رشد بوده و نسخه توروبوشارژر برای پیشرانه 911 از سال ۱۹۷۶ در بازار امریکا وجود داشته است.

سریعترین خودروها

۶) پورشه 911 توربو S مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۶ ثانیه

آیا تا به حال به درون یک خودروی اسپورت برای تشخیص نوع گیربکس آن سرک کشیده‌اید؟ بنابراین حتماً برای شما اتفاق افتاده که مالک چنین خودرویی را برای استفاده از گیربکس اتوماتیک ملامت کنید. ولی اگر این نسخه از 911 توربو را در خیابان دیدید، نیازی به نگرانی در مورد نوع سیستم انتقال قدرت آن نیست؛ چرا که به صورت انحصاری با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه همراه است.

سریعترین خودروها

۵) فراری لافراری مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

تست فراری لافراری در پیست معروف «فیورانو» در ایتالیا انجام شده است. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که فراری تنها در شرایطی حاضر به تست این خودرو بوده که این کار در داخل همین پیست صورت گیرد.

سریعترین خودروها

۴) لامبورگینی اوراکان LP610-4 مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

«ناردو رینگ» یک پیست آسفالتی ۱۲/۵ کیلومتری است که خودروسازان از سراسر دنیا، سرعت‌های بالای خود را در آن امتحان می‌کنند. این اتوبان دایره‌ای بدون‌ترافیک در پاشنه چکمه ایتالیا، در مالکیت پورشه قرار دارد و انحنای آن به صورتی است که می‌توانید در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، دست‌های خود را از روی فرمان آزاد کنید. در واقع، این از معدود جاهایی در دنیاست که مدل جدید ۱۰ سیلندر لامبورگینی می‌تواند به حداکثر سرعت اعلام‌شده برای آن، یعنی ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

سریعترین خودروها

۳) پورشه 911 توربو S مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

به‌راحتی می‌توان در این خودرو سرعت گرفت. در داخل کابین، شرایط موتور شش سیلندر تخت درست به مانند چیزی است که از سال ۱۹۶۵ از یک 911 انتظار رفته است. امّا از بیرون، داستان به گونه دیگری است؛ مانند این است که توربو S تمام هوای اطراف را به درون خود می‌کِشد.

سریعترین خودروها

۲) بوگاتی ویرون مدل ۲۰۰۸ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریعترین خودروها

۱) پورشه 918 اسپایدر مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۲ ثانیه

خودروهای به سرعت پورشه 918 در دنیای اتومبیل بسیار نادر هستند. در سال ۲۰۰۸ سریعترین خودروی تولیدی که مورد تست قرار گرفته بود، بوگاتی ویرون 16.4 نام داشت که می‌توانست در ۲/۵ ثانیه، مرز ۶۰ مایل (۹۶/۶ کیلومتر) بر ساعت را رد کند و مسیر یک‌چهارم مایل را نیز در ۱۰/۱ ثانیه به پایان می‌رساند. امّا پورشه 918 رکوردهای خودروی میلیون دلاری قبلی را جابجا کرد و توانست در ۲/۲ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد و مسیر یک‌چهارم مایل را نیز در ۹/۸ ثانیه کامل کند. برای آن که مقایسه‌ای از این زمان‌ها در اختیار داشته باشید، شاید بهتر است بدانید که ۰/۳ ثانیه، زمانی است که برای یک چشم به هم زدن لازم است. با کاهش زمان‌های شتاب‌گیری، اختلاف بین عملکرد مدل‌های خودروی مختلف بسیار قابل‌توجه می‌شود و این ۰/۳ ثانیه برتری برای پورشه، دستاوردی مهم نسبت به ویرون محسوب می‌گردد.

سریعترین خودروها

منبع: پدال



نظرات