1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فورد موستانگ، پرفروش‌ترین خودروی اسپورت سال 2016

فورد موستانگ، پرفروش‌ترین خودروی اسپورت سال 2016

9 اردیبهشت 1396
  • 0

فورد موستانگ برای دومین سال متوالی عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال را از آنِ خود کرده است. این خودروساز آمریکایی در سال 2016 بیش از 150 هزار دستگاه از موستانگ را در سراسر دنیا به فروش رسانده که 45 هزار دستگاه آن‌ها خارج از خاک آمریکا تحویل مشتریان شده‌اند.

 فورد موستانگ، پرفروش‌ترین خودروی اسپورت سال 2016

این موفقیت زمانی که گیراتر می‌شوند که بفهمیم فورد تنها دومین سالی است که این خودرو را در 140 بازار دنیا عرضه می‌کند. به زودی بازارهای دیگری نیز به خیل بازارهای متقاضی موستانگ افزوده خواهند شد که شامل برزیل، جزایر پالائو و ایووری است.

از زمانی که فورد تصمیم گرفت موستانگ را به‌صورت جهانی عرضه کند بیش از 98 هزار دستگاه از آن با کشتی به خارج ایالات‌متحده انتقال یافتند. فورد انتظار دارد تا 30 درصد موستانگ های تولیدی در سال 2017 را نیز صادر کند.

چینی‌ها و آلمانی‌ها علاقه‌ی زیادی به موستانگ دارند. این خودرو در سال 2015 پرفروش‌ترین مدل اسپورت هر دو بازار بوده است. فروش موستانگ در بازارهای آسیایی مهم بیش از 74 درصد افزایش در سال 2016 را نشان می‌دهد.

 فورد موستانگ، پرفروش‌ترین خودروی اسپورت سال 2016

با سابقه‌ای بیشتر از نیم قرنی، فورد موستانگ از پرفروش‌ترین خودروهای اسپورت آمریکا بوده است. رقیب اصلی این خودرو یعنی شورلت کامارو در برهه‌ای از زمان در بازار حضور نداشته اما موستانگ همواره در دل علاقه‌مندان قرار داشته است. بازار دست دوم و همچنین شبکه‌ی وسیع توزیع قطعات باعث شده تا نگهداری این خودرو برای طرفداران بسیار آسان باشد.

فورد موستانگ مدل 2018 فیس لیفتی عمده خواهد داشت تا موفقیت جهانی آن ادامه یابد. استایل بازنگری شده مخصوصاً در نمای جلو و کاپوت و چراغ‌ها باعث ایجاد نمای گیراتری شده است. داخل کابین نیز تجهیزات مدرنی چون پانل نشان دهنده‌ی دیجیتالی به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود.

موستانگ 2018 از نظر قوای محرکه نیز بهبود خواهد یافت اما فورد هنوز جزئیات آن را اعلام نکرده است. ضریب کمپرس افزایش یافته و سیستم تزریق سوخت بازنگری شده باعث می‌شود تا پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری موستانگ قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشد. گشتاور پیشرانه‌ی 2.3 لیتری اکوبوست نیز افزایش خواهد یافت. گیربکس 10 سرعته ی اتوماتیک فورد نیز در هر دو پیشرانه قابل سفارش خواهد بود.

 فورد موستانگ، پرفروش‌ترین خودروی اسپورت سال 2016

منبع : ایران جیب



نظرات