1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. نمایشگاه بین المللی شیراز: تولید محصول جدید سوزوکی در ایران

نمایشگاه بین المللی شیراز: تولید محصول جدید سوزوکی در ایران

21 خرداد 1393
  • 0

معاون فروش و بازاریابی ایران‌‌خودرو از توقف پروژه رانای هاچ‌بک، عرضه ویتارا طی ۳ تا ۴ ماه آینده، ورود دنا به بازار تا ۲ ماه آینده و متعادل شدن بازار خودرو طی سال جاری خبر داد.

عبدالله بابایی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو در شیراز در پاسخ به سئوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد مشکل مردم برای خرید اینترنتی محصولات ایران‌خودرو و برخی واسطه‌گری‌ها توسط نمایندگی‌های فروش این شرکت با بیان اینکه طی سال جاری 137 هزار و 538 دستگاه تجاری‌سازی شده، افزود: حدود 110 هزار خودرو به مردم تحویل داده شده و 27 هزار دستگاه خودرو نیز در حال توزیع است. وی تصریح کرد: بیش از 155 هزار ثبت‌نام برای خرید محصولات ایران‌خودرو انجام شده که 110 هزار ثبت‌نام از طریق فروش فوری و 40 هزار ثبت‌نام نیز از طریق پیش‌فروش خودرو صورت گرفته است

 سوزوکی گرند ویتارا 2014

بابایی با بیان اینکه 80 درصد فروش ایران‌خودرو اینترنتی و بقیه از طریق نمایندگی‌های این شرکت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: سهمیه خودرو برای نمایندگی‌های ایران خودرو به طور مساوی در نظر گرفته شده و با توجه به وسعت هر شهر و جمعیت آن، تعداد نمایندگی‌ها مشخص است.

وی در پاسخ به این سؤال فارس که برخی نمایندگی‌های ایران‌خودرو با دریافت سبد محصولات این شرکت اقدام به فروش آن با قیمت بازار آزاد می‌کنند، نیز گفت: اگر نمایندگی این کار را انجام دهد متخلف است و با آن برخورد می‌شود. وی افزود: اگر شکایتی از طرف مردم در مورد عرضه خودرو با قیمتی بالاتر از کارخانه توسط نمایندگی‌های ایران‌خودرو مطرح شود به این مسئله رسیدگی خواهیم کرد زیرا نمایندگی‌ها موظفند خودرو را با قیمت کارخانه به مردم تحویل دهند.

معاون فروش و بازاریابی ایران‌خودرو ادامه داد: در این مورد چند گزارش از طرف مردم داشته‌ایم که با نمایندگی‌های متخلف برخورد شده و حتی در چند مورد نیز تعلیق نمایندگی را داشته‌ایم. وی در مورد مشکل خرید اینترنتی محصولات ایران‌خودرو نیز گفت: در هر لحظه 70 تا 80 هزار نفر متقاضی خرید محصول در فروش فوری داشتیم و همین مسئله دسترسی مردم برای خرید اینترنتی را با مشکل روبرو می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی ایران‌خودرو برای افزایش تولید، میزان عرضه خودرو نیز بیشتر خواهد شد و این مشکل هم برطرف می‌شود به طوریکه در آینده نزدیک مردم نگران خرید خودرو نباشند.

به گفته وی در حال حاضر روزانه 2300 دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود که این رقم تا پایان سال به بیش از 2500 دستگاه خواهد رسید.

وی در پاسخ به سؤال دیگر فارس که خودروسازان معتقدند هیچ گشایشی در تحریم‌ها اتفاق نیفتاده و تحریم‌ها علیه صنعت خودرو همچنان ، چطور تولید خودرو افزایش یافته است، نیز گفت: نگاه مدیریتی تغییر کرده و تأمین قطعات بهتر شده است، قبل از عید تحریم‌ها شدیدتر بود ولی بعد از مذاکرات برخی تحریم‌ها مرتفع شده است. وی ادامه داد: تأمین نقدینگی نیز به تامین قطعات توسط قطعه‌سازان کمک کرده است. بابایی در پاسخ به این سؤال که آیا با افزایش تیراژ تولید، قیمت محصولات ایران خودرو کاهش خواهد یافت؟ گفت: کاهشی برای قیمت‌ها نمی‌بینیم ولی رشد تولید باعث می‌شود که امسال زیان‌ده نباشیم.

وی تاکید کرد: خودروسازان علاقه‌ای به بالا بودن قیمت خودرو ندارند زیرا در این صورت فروش محصولاتشان کاهش خواهد یافت. ب

ابایی در پاسخ به سئوال دیگر فارس که پرسید عرضه رانای هاچ‌بک چه زمانی انجام خواهد شد، نیز گفت: پروژه رانای هاچ‌بک مسکوت است و متوقف شده است.

وی افزود: موضوع تولید این خودرو در حال بررسی است. وی در مورد مشکل پایین بودن کیفیت برخی خودروها نیز، اظهارداشت: در مقطعی که خودروهای ناقص به مردم عرضه می‌شد با چالش کیفیت روبرو بودیم ولی از زمانیکه خودروهای کامل تولید می‌شوند این چالش کمتر شده است.

معاون فروش و بازاریابی ایران‌خودرو با بیان اینکه در حال حاضر ایران‌خودرو بیش از 170 هزار تعهد عرضه خودرو به خریداران دارد، گفت: تا پایان سال 94 باید 112 هزار دستگاه خودرو از طریق فروش فوری عرضه شود که 60 هزار دستگاه به سال جاری اختصاص دارد.

وی ادامه داد: عرضه خودرو از طریق پیش‌فروش نیز افزایش خواهد یافت و 20 تا 40 درصد خودروها از طریق پیش‌فروش، 30 تا 40 درصد نیز از طریق فروش فوری و 20 درصد عرضه نیز به مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد عرضه خواهد شد. به گفته بابایی ، آمار فروش‌های ویژه نیز جزء فروش‌های نقدی محسوب می‌شوند.

وی همچنین در مورد عرضه محصولات سوزوکی در ایران نیز به فارس گفت: طی 3 تا 4 ماه آینده عرضه ویتارا خواهیم داشت و برنامه‌ای برای تغییر قیمت این خودرو نداریم.

بابایی همچنین از مذاکره با شرکت سوزوکی برای تولید محصولات جدید این شرکت در ایران خبر داد.

وی از ورود دنا به بازار طی یکی دو ماه آینده خبر داد و گفت: تحویل این خودرو به مشتریان از مردادماه آغاز می‌شود و طی سال جاری برنامه عرضه 15 هزار دستگاه دنا را داریم.

وی در مورد وضعیت بازار خودرو نیز اظهارداشت: طی 3 ماهه دوم امسال حاشیه بازار خودرو کاهش خواهد یافت، بازار در 3 ماهه سوم سال به تعادل می‌رسد و در 3 ماهه چهارم نیز ثبات بازار را شاهد خواهیم بود. وی افزود: سهمیه شهرهای بزرگ و تهران از فروش نقدی محصولات ایران خودرو نیز در آینده افزایش خواهد یافت.

 سوزوکی گرند ویتارا 2014

 سوزوکی گرند ویتارا 2014

 سوزوکی گرند ویتارا 2014

 سوزوکی گرند ویتارا 2014

 سوزوکی گرند ویتارا 2014

 سوزوکی گرند ویتارا 2014

 سوزوکی گرند ویتارا 2014



نظرات