1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

12 اسفند 1393
  • 3

آیین گشایش دهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت، مراد طاقان اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور صنعت و بازرگانی، وزرای بازرگانی، حمل و نقل، دریانوردی و هوانوردی ترکمنستان، سیدمحمدموسی هاشمی گلپایگانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد، سفرای کشورهای مختلف در عشق آباد و تنی چند از مقامات و دیپلمات های دو کشور برگزار شد.

گروه صنعتی ایران خودرو با عرضه محصولات دنا، رانا، تندر90 اتوماتیک، تندر90 پیکاپ، سورن، سمند، تاکسی پژو 405، تاکسی سمند و وانت جدید آریسان در غرفه‌ای به مساحت 260 متر مربع در این رویداد تجاری-صنعتی حضوری فعال دارد.

در این مراسم معاون رئیس جمهوری ترکمنستان با قرائت پیام رئیس جمهور این کشور ضمن اشاره به دوستی و برادری دو کشور ایران و ترکمنستان، بر اهمیت مراودات اقتصادی دو کشور و لزوم گسترش آن تاکید کرد.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان نیز در پیامی به این نمایشگاه که توسط «طاقان اف» قرائت شد، برگزاری نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد را در بهبود و گسترش همکاری های دوجانبه اقتصادی و بازرگانی اثرگذار توصیف کرد.

در بخش دیگری از پیام محمداف آمده است: امیدوارم این نمایشگاه به تعمیق روابط دوستانه دو کشور کمک کند. این رویداد بازرگانی بهترین فرصت برای تجارت شرکت های صنعتی و خدماتی با کشورهای همسایه است و فرصت های صنعتی زیادی را برای همکاری های اقتصادی فراهم می سازد. همکاری های بین المللی برای دست یابی به فن آوری های نوین اهمیت زیادی دارد و همایش اقتصادی مشترک ایران و ترکمنستان نیز بر روابط دو جانبه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

محمداف در پیام خود به دهمین نمایشگاه کالاهای جمهوری اسلامی ایران بر لزوم برقراری رابطه برنده-برنده میان کشورها تاکید کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم پروژه های مشترک خوبی را با ایران آغاز کنیم و همکاری های اقتصادی و صنعتی خود را گسترش دهیم. رییس جمهور ترکمنستان در پایان برای برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان در این رویداد تجاری آرزوی موفقیت کرد.

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت نیز طی سخنانی، به نقش نمایشگاه های بازرگانی در توسعه روابط فی مابین و حرکت عمیق تر آن به سمت بهبود اشاره کرد. وی طی سخنانی گفت: تغییرات و بهبودهای نمایشگاه در راستای مشارکت ایران در پروژه های مرتبط با توسعه و رشد اقتصادی ترکمنستان صورت گرفت است.

وی افزود: شرکت های ایرانی برای بررسی وضعیت کسب و کار در این کشور آمده اند و برای مشارکت در پروژه ها، عزم جدی دارند. خسروتاج مجمتع بندری-صنعتی در خلیج ترکمن باشی، احداث مجتمع های صنایع پتروشیمی، احداث واحد تولید لوله های بدون درز، انجام پروژه های سیمان، پالایشگاه، گاز، آبیاری، زه کشی، خطوط انتقال انرژی و تعمیر و تجهیز نیروگاه ها را از زمینه هایی دانست که شرکت های ایرانی آماده همکاری با طرف های ترکمن در آن ها هستند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به این که نمونه های ذکرشده بیانگر توان فنی و مهندسی شرکت های ایرانی است و علاوه بر آن، از پشتوانه اراده سیاسی مسوولان ارشد دو کشور نیز برخوردار است گفت: علایق مشترک فرهنگی و سوابق کاری موید این حرکت هاست و تسهیلات بیش تر برای تردد بازرگانان، ناوگان حمل و نقل زمینی و ریلی و توسعه ترانزیت و نیز توسعه همکاری های بانکی از اولین ضروریات گسترش روابط دو کشور است.

خسروتاج به اهمیت ایران به عنوان یکی از سه شریک تجاری نخست ترکمنستان اشاره کرد و گفت: بدون احتساب تجارت نفت و گاز و تنها با لحاظ بازرگانی کالا، در مبادلات تجاری با ترکمنستان به رقم یک میلیارد دلار رسیده ایم و طی دو سه سال گذشته همواره با رشد 15 تا 20 درصدی روبه رو بوده ایم.

پس از برگزاری آیین گشایش نمایشگاه، معاونان رییس جمهوری ترکمنستان در بازرگانی و حمل و نقل از محصولات متنوع ایران خودرو در این رویداد بین المللی بازدید کردند و خواستار حضور بیش تر ایران خودرو در بازار کشورشان شدند.

گفتنی است، دهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد از ششم تا هشتم اسفند در کاخ نمایشگاهی عشق آباد برگزارمی شود. در این نمایشگاه که در فضایی به وسعت یک هزار و 800 متر مربع برپا شده است، 93 شرکت ایرانی محصولات خود را در زمینه های مختلف تولیدی و صنعتی به بازدیدکنندگان و تجار ترکمنستان عرضه می کنند.

 محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

 محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

 محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

 محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

 محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

 محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

 محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

 محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان

 محصولات ایران خودرو در نمایشگاه ترکمنستان



نظرات

  • آفرین آفرین (13 اسفند 1393 ساعت 00:17)

    یعنی مثلا مثل چین که بازار ایران را گرفته شما هم میخواهید بازار دنیا را تسخیر کنید ؟

  • رخش جاده رخش جاده (12 اسفند 1393 ساعت 15:44)

    والا اگه اونا 1% ماشین های مارو قبول داشته باشن! اخه که میخره ؟؟؟

  • علایی علایی (12 اسفند 1393 ساعت 13:35)

    خب دنا و رانا و تندرم تاکسی می کردین