1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

17 اسفند 1393
  • 8

بعد از فروکش کردن التهاب اولیه در معرفی خودروها در روز نخست نمایشگاه ژنو، در روز دوم هم همچنان شاهد خودروهای جدید و جذابی هستیم. فناوری‌های مدرن به کار گرفته شده در خودروها، نیروی شگفت‌انگیز خودروهای سوپر اسپرت و طراحی آینده‌نگرانه کانسپت ها می‌توانند چشم‌ها را خیره کنند.

نگاهی فهرست‌وار داریم به خودروها در روز دوم نمایشگاه ژنو 2015.

خانواده سوزوکی

 روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

 روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

سوزوکی از دو خودروی کانسپت کوچک با نام‌های IM-4 و iK-2 در این نمایشگاه رونمایی کرد. مدل iM-4 کانسپت، یک مینی کراس آور با طراحی مینیمالیستی است. با اینکه طراحیان مشابه هاچ بک‌ها است اما طراحی شیرین و نسبتاً خوبی دارد. فاصله کف آن از زمین هم خوب است. چراغهای LED جلو و ستون‌های مشکی رنگ A و B، جلوپنجره مشبک و فرم کلاسیک و گنبدی سقف این خودرو، یادآور مدل‌های کلاسیک سوزوکی مانند Fronte کوپه و Crevo است.

چرخ‌های 18 اینچی این مدل همراه با سیستم چهار چرخ محرکه 4x4 از یک سیستم پیشرانه هیبریدی خفیف نیرو می‌گیرند. بدین ترتیب که یک موتور 1.2 لیتری با ژنراتور استارت به صورت یکپارچه در آمده و از باتری‌های لیتیوم یون و انرژی احیا شده ترمزها برای بالا بردن بازده انرژی استفاده می‌کند. ابعاد این خودرو 3.69 متر طول و 1.57 متر عرض و 1.70 متر ارتفاع است. در حالی که فاصله بین دو محور آن به 2.44 متر محدود گردیده است.

خودروی بعدی هم iK-2 کانسپت است که یک هاچ بک جمع و جور بر مبنای پلتفرم تازه ارتقا یافته سوزوکی برای سال 2016 است. این خودرو از طراحی اسپرت و گلگیرهای عضلانی بهره می‌برد. نیروبخش این مدل هم یک موتور 1.0 لیتری بنزینی با تزریق مستقیم سوخت است. البته می‌توان نسخه هیبریدی را نیز برای آن سفارش داد. این مدل هم از چرخهای 18 اینچی سود می‌برد اما ابعاد آن کمی کشیده تر از مدل قبلی است و طول آن به 4 متر می‌رسد. فاصله بین دو محور 2.52 متری هم از فضای بیشتر پا برای سرنشینان حکایت دارد.

نانوفلوسل کوانتینو

 روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

باز هم یک خودروی الکتریکی با تکنولوژی بسیار پیشرفته در ژنو رونمایی شد. نانوفلوسل این بار یک خودرو با ولتاژ پایین را رونمایی کرد که می‌تواند به طور شگفت‌انگیزی به برد مسافت 1000 کیلومتری دست یابد. در حالی که ولتاژ مورد استفاده آن تنها 48 ولت می‌باشد.

کوانتینو از چهار موتور الکتریکی 25 کیلوواتی و در مجموع با قدرت 136 اسب بخار سود می‌برد. نهایت سرعتان نیز به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این خودروی کوچک 2+2 نفره دارای طول 3.91 متر است. چرخ‌های غول پیکر 22 اینچیان و طراحی خاص آن جلب توجه می‌کنند. دو مخزن 175 لیتری از مایعات یونی یکی با بار مثبت و دیگری با بار منفی، مجموعه باتری مایع این خودرو را تشکیل می‌دهند. شاید آینده خودروهای الکتریکی را نیز چنین فن‌آوری متحول نماید.

ایتال دیزاین GEA

 روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

هر بار در نمایشگاه‌های خودرو، طراحان برجسته دنیا ممکن است مستقلاً یک محصول را معرفی نمایند تا توانایی‌های ویژه خود در طراحی خودرو را به رخ بکشند. ایتال دیزان با طراحان شهیری چون جیوجیارو از اعتبار بالایی برخوردار گشته است. در ژنو، این استودیو یک سدان اسپرت خاص را رونمایی کرد.

این سدان با طول 5.37 متری خود، بسیار بزرگ و لوکس به نظر می‌رسد. چهار موتور الکتریکی برای هر دو محور این خودرو با خروجی مجموع 764 اسب بخار درنظر گرفته شده‌اند. البته بیشینه سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تویوتا اونسیس فیس لیفت

 روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

تویوتا این سدان در سگمت D را با کمی چاشنی اسپرت و به عنوان یک خودروی مفرح‌تر و جذاب‌تر به ژنو آورده است. تغییرات اساسی در جلوی خودرو به چشم می‌خورند. چراغ‌های جلوی LED باریک با چراغهای روزتاب یکپارچه شده‌اند.

جلوپنجره بالا، باریک‌تر و جلوپنجره پایینی هم بزرگ‌تر شده‌اند. چرخهای 17 و 18 اینچی هم برای آن قابل انتخاب می‌باشند. چراغ و سپر عقب نیز اصلاح شده است. یک نوار کرومی هم چراغهای عقب را به یکدیگر متصل می‌کند.

تغییرات داخلی این مدل همانند کرولا و آئوریس می‌باشند. داشبورد با طراحی نسبتاً ساده ای همراه است. یک نمایشگر 8 اینچی در داشبورد مرکزی و یک نمایشگر 4.2 اینچی در خوشه ابزار قرار گرفته‌اند. به گفته تویوتا، کیفیت مواد مورد استفاده در کابین افزایش یافته‌اند. صندلی‌ها از تکیه‌گاه بزرگ‌تری برخوردار شده‌اند. نورپردازی داخلی نیز بهتر شده است. عایق‌های ضخیم‌تری برای کاهش صدای ورودی به کابین بکار رفته‌اند.

پیشرانه‌های بکار رفته در این خودرو با استاندارد یورو 6 می‌باشند. موتور پایه 1.6 لیتری 110 اسبی و 270 نیوتن متری دیزلی همراه با گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌شود. در بین موتورهای بنزینی هم موتور 1.8 لیتری 150 اسبی 196 نیوتن متری را باید نام برد. مصرف سوخت پیشرانه‌های جدید 10 درصد نسبت به گذشته کاهش یافته است.

آستون مارتین DBX

 روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

سرانجام چشم ما به جمال خودروی شاسی‌بلند آستون مارتین البته از نوع کوپه آن روشن شد. خودرویی الکتریکی و کانسپت که می‌تواند مورد علاقه جیمز باند قرار گیرد. این خودرو از سبک طراحی متمایزی با دیگر خودروهای آستون مارتین سود می‌برد. چراغ‌های آن بسیار باریک می‌باشد اما جلوپنجره آن همان الگوی آشنای آستون مارتین را تکرار کرده است. در مورد ویژگی‌های فنی این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. اما می‌دانیم که نیروی موتورهای الکتریکیان، هر چهار چرخ را پوشش می‌دهد.

اوپل کارل

 روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

کارل یک محصول جدید، مقرون به صرفه و اقتصادی از اوپل است. مدل پنج دربان برای پنج سرنشین فضای کافی دارد. یا اینکه می‌توان با خواباندن صندلی‌های آن 940 لیتر فضا برای بار فراهم کرد. قیمت این خودرو در آلمان با وجود مالیات تنها 9500 یورو می‌باشد.

کارل از یک موتور سه سیلندر 1.0 لیتری از نوع اکوتک جنرال موتورز با قدرت 75 اسب بخار نیرو می‌گیرد. مصرف سوخت این مدل تنها 4.3 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

با وجود ابعاد کوچک، ایمنی این خودرو مغفول نمانده و از راحتی خوبی نیز بهره می‌برد. سیستم‌هایی چون دستیار پارکینگ و کروز کنترل با محدودکننده سرعت به صورت استاندارد رویان قرار می‌گیرند که رانندگی در ترافیک را لذت‌بخش می‌کنند.

رنو کجار

 روز دوم در نمایشگاه ژنو 2015

رنو برای جایگزینی کولئوس، به سراغ پلتفرم CMF از گزوه نیسان رفته است. کجار در اصل همان نیسان قشقایی است که با نشان و طراحی رنو تولید خواهد شد. طراحی این خودرو مخلوطی از طراحی رنو کپچر و رنو کلیو است. این خودرو با هر دو نوع سیستم دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل قابل سفارش خواهد بود. فاصله کفان تا زمین به 19 سانتی‌متر می‌رسد. بنابراین باید تاکید کرد که این یک خودروی کراس اوور شهری است. البته سینی ضد ضربه ای در جلو و عقب برای حفاظت در زمین‌های ناهموار قرار داده شده است.

ابعاد کجار اندکی بزرگ‌تر از قشقایی است. طول آن 4.45 متر و عرضان 1.84 متر و ارتفاعان 1.6 متر می‌باشد. ظرفیت بار آن 472 لیتر می‌باشد که 42 لیتر بیشتر از همتای خود در نیسان است. در اطراف کابین هم 30 لیتر فضای اضافه برای ذخیره و جای دادن وسایل تعبیه شده است.

برای این خودرو می‌توان از پیشرانه توربودیزل 1.5 لیتری با قدرت 108 اسب بخار یا یک پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی توربو با قدرت 128 اسب بخار سود برد. گیربکس نیز می‌تواند یکی از انواع 6 سرعته دستی یا خودکار انتخاب شود.

منبع پدال


نظرات

  • گالاردو گالاردو (19 اسفند 1393 ساعت 03:52)

    از سال پیش تا الان نوآوری های بیشتری مورد استفاده ی خودروسازان توی همه ی زمینه ها مخصوصا تو ساخت پیشرانه های هیبرید و الکتریکی بود. آدم با دیدن این همه پیشرفت توی یکسال به این پی میبره که اونا 24 ساعته کار میکنن و مرگ ندارن! خودروسازان وطنی ما هم به پیشرفت های قابل ملاحظه ای چون: بلندتر شدن آنتن رادیو ، سیستم صوتی یو اس بی خور ، صندوق پران روی سوییچ ، کولر و بخاری و .... دست یافتن!!!! نخند اینا درده.

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (18 اسفند 1393 ساعت 19:48)

    واقعا نمایشگاه عالیه

  • فوجی فوجی (18 اسفند 1393 ساعت 17:07)

    حلا ماشینارو ول کنین... نمایشگاه رو حال کنین. به زور بهشون اجاره دادم، خیلی ارزون می خواستن......

    دومینیک تورتو دومینیک تورتو (19 اسفند 1393 ساعت 01:43)

    شما انقد تلریون در هستی چرا داری با حرف میزنی؟ وقت خودتو تلف نکن برو نمایشگاهتو بپا یه وقت رو دیواراش میخ نکوبن.

  • محمدماجد محمدماجد (17 اسفند 1393 ساعت 22:08)

    عاغا میخوای سکته کنیم راهای بهتریم هستا

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (17 اسفند 1393 ساعت 18:34)

    جای ماها خالی.............

    فوجی فوجی (18 اسفند 1393 ساعت 17:05)

    آرزو نکن چیزی نیست....

  • آفرین آفرین (17 اسفند 1393 ساعت 07:33)

    یک همچنین نمایشگاهی واقعا دیدنش لذت بخش است .