1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. روز اول در نمایشگاه ژنو 2015

روز اول در نمایشگاه ژنو 2015

17 اسفند 1393
  • 8

نمایشگاه ژنو یکی از برترین نمایشگاه‌های خودرویی جهان محسوب می‌شود. در این نمایشگاه شاهد خودروهایی جدید، فیس لیفت، تیونینگ شده و کانسپت خواهیم بود. حضور ابرخودروهای سوپراسپرت و هایپرکار نیز در این نمایشگاه دیدنی است. در روز نخست این نمایشگاه، نگاهی داریم به برترین خودروهای رونمایی شده. با ما همراه باشید:

کونیگ زگ رگرا

 روز اول در نمایشگاه ژنو

یک هایپرکار شگفت‌انگیز با موتور هیبریدی که شامل یک موتور 8 سیلندر 1100 اسبی و سه موتور الکتریکی 240 اسبی می‌شود. این خودرو با چنین پیشرانه ای، فاقد گیربکس است و از یک سیستم خلاقانه بجای آن استفاده می‌کند. رگرا، سریع‌ترین خودروی استاندارد جهان با قوای هیبریدی است. شتاب صفر تا 400 آن کمتر از 20 ثانیه اعلام شده است. اما بیشینه سرعت آن هنوز مشخص نیست.

مرسدس AMG GT3

 روز اول در نمایشگاه ژنو

مرسدس برای شرکت در مسابقات GT3 FIA این خودرو را آماده کرده است. زیربنای این خودرو، همان مدل AMG GT می‌باشد. در عوض از یک موتور 12 سیلندر 6.2 لیتری با تنفس طبیعی به‌جای موتور V8 توربو استفاده می‌کند.

هوندا سیویک تایپ R

 روز اول در نمایشگاه ژنو

هوندا با معرفی این مدل اسپرت از سیویک، با قدرت 306 اسب بخار، رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو را در پیست نوربرگ رینگ از آن خود کرده است.

کونیگ زگ آگرا RS

 روز اول در نمایشگاه ژنو

بعد از معرفی مدل رگرا، نوبت مدل مسابقه ای آگرا RS است. برخلاف برادر خود، این خودرو هیبریدی نیست و تنها متکی به یک موتور 8 سیلندر 1160 اسبی می‌باشد.

رنجروور اووک کانورتیبل

 روز اول در نمایشگاه ژنو

دیدن خودروهای شاسی‌بلند لوکس که تبدیل به نوع روباز یا کانورتیبل شده‌اند، جالب است. یکی از معدود خودروهای این سبک در دنیا، اووک کانورتیبل است که بعد از مدت‌ها شایعه، رؤیای آن به حقیقت پیوسته است.

بوگاتی ویرون گرند اسپرت فینال

 روز اول در نمایشگاه ژنو

آخرین دستگاه از بوگاتی ویرون رکوردشکن بعد از ده سال تولید و رکوردداری سرعت و شتاب به نمایشگاه ژنو آمده است. این خودروی 1200 اسبی به یک مشتری در خاورمیانه تعلق می‌گیرد.

اینفینیتی QX30 کانسپت

 روز اول در نمایشگاه ژنو

جدیدترین کراس اوور اینفینیتی با زبان طراحی این شرکت و برای ورود به دنیای کراس‌های کوچک در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. برخلاف برادران بزرگ‌تر خود، چهره ان بسیار هیجان‌انگیز و اسپرت است.

لامبورگینی اونتادور SV

 روز اول در نمایشگاه ژنو

اونتادور سوپر ولوچه یا SV با این فرمول ساخته شده، اندکی افزایش قدرت و اندکی کاهش وزن. نتیجه آن خودرویی خشن و 740 اسبی است که سرعت نهاییان 350 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن کمتر از 2.8 ثانیه می‌باشد.

بنتلی EXP 10 اسپید 6

 روز اول در نمایشگاه ژنو

بنتلی با این مدل کوپه و لوکس خود، در مرحله نخست مدل ونتیج آستون مارتین را هدف گرفته است. این کوپه دو نفره اسپرت و بسیار لوکس، مدل کوچک‌تر و سبک‌تر از کانتیننتال GT می‌باشد و به احتمال زیاد، موتوری 8 سیلندر و توربو خواهد داشت.

فولکس واگن اسپرت کوپه GTE

 روز اول در نمایشگاه ژنو

این سدان اسپرت، با طراحی هیجان‌انگیز خود شاید پایه و اساسی برای پاسات نسل بعد باشد. چرخ‌های 21 اینچی، موتور شش سیلندر 380 اسبی، شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه ای و از همه مهم‌تر مصرف سوخت تنها 2 لیتر در صد کیلومتر، ویژگی‌های قابل توجه این خودرو می‌باشند.

پورشه 911 GT3 RS

 روز اول در نمایشگاه ژنو

این خودرو برای شکست دادن هر خودروی مسابقه ای دیگر در پیست، آماده است. موتور 4.0 لیتری آن 493 اسب بخار نیرو و 460 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد آن نیز 3.3 ثانیه و بیشینه سرعتان 320 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. با این وجود قیمت آن تنها 181 هزار یورو است.

لندروور دیفندر 6 چرخ

 روز اول در نمایشگاه ژنو

همانند مرسدس بنز کلاس G 6x6 در اینجا نیز به نظر می‌رسد که طراحان داشتن 6 چرخ را به 4 تا ترجیح داده‌اند. البته دیفندر دیگر بازنشسته شده و باید دید که چنین خودرویی هیچ‌گاه تولید می‌شود یا خیر.

خودروی هیبریدی اسپرت مگنا استایر

 روز اول در نمایشگاه ژنو

شرکت مهندسی اتریشی در نمایشگاه ژنو یک خودروی کانسپت کوپه هیبریدی به نام MILA پلاس را رونمایی کرد. پیشرانه هیبریدی این خودرو شامل یک موتور سه سیلندر و دو موتور الکتریکی است که هر چهار چرخان را پوشش می‌دهند. با قدرت 275 اسب بخار و گشتاور 580 نیوتن متر، شتاب آن 4.9 ثانیه می‌باشد.

آستون مارتین ولکان

 روز اول در نمایشگاه ژنو

خودروی جدید و مسابقه ای آستون مارتین از یک موتور 12 سیلندر 800 اسبی سود می‌برد. با این وجود، طراحی آن کمتر به مدل‌های این شرکت شباهت دارد.

منبع پدال


نظرات

  • بی ام دبیلو بی ام دبیلو (19 اسفند 1393 ساعت 13:54)

    این لندروور یا اتوبوس

  • گالاردو گالاردو (19 اسفند 1393 ساعت 03:27)

    تا اینجای کار که هایپرکارها دارن غوغا میکنن من خودم به شخصه خیلی منتظر محصول جدید شرکت سوئدی کوئینگ زگ بودم که با مدل رگرا خیلی شگفت زده شدم هم از طراحیش هم از پیشرانه این ماشین که بیشتر برای سفینه های ناسا کاربرد داره!!!

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (18 اسفند 1393 ساعت 19:48)

    خیلی بهتر شده

  • فوجی فوجی (18 اسفند 1393 ساعت 17:09)

    جای پراید ها خالی....

  • فوجی فوجی (18 اسفند 1393 ساعت 17:09)

    ااااااااااااوووووووففففففففففف......

  • محمدماجد محمدماجد (17 اسفند 1393 ساعت 22:08)

    یا اینا میرن توحلقم یا من میرم تو اگزوز اینا

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (17 اسفند 1393 ساعت 18:35)

    خیلی هم باحال..............

  • آفرین آفرین (17 اسفند 1393 ساعت 07:30)

    لنگرود شش چرخ خیلی باحاله ، لذت بردم .