1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. ده خودروی تماشایی تاریخ

ده خودروی تماشایی تاریخ

9 آذر 1393
  • 1

اگر قرار باشد خودروهای جالب تاریخی را ببینید، آیا به سراغ فورد مدل تی می‌روید یا خودروهای افسانه ای فراری را برمی‌گزینید. در اینجا لیستی از ده خودرو که با نظرسنجی فراهم شده را می‌بینید. این خودروها تنها برای دیدن انتخاب شده‌اند و شاید اگر نظرسنجی برای داشتن یا سواری با خودروها بود، نتیجه دیگری حاصل می‌آمد.

10. هلی کورن

این خودرو در واقع یک مدل سیتروئن است که با وجود یک موتور چهار سیلندر دارای یک پروانه بزرگ ملخی نیز می‌باشد. نیروی موتور مستقیماً به ملخ جلو وارد می‌شود تا عملکردی شبیه به یک هواپیما داشته باشد. لازم به گفتن نیست که چنین ایده ای فاقد کارایی و راندمان مطلوب می‌باشد. این خودرو را در موزه Lane Motor خواهید یافت.

 هلی کورن

9. URSaab

این خودروی عجیب و غریب ساب توسط تعدادی از مهندسان هواپیما ساخته شد که اطلاعات کمی از خودرو داشتند. بنابراین طراحی آن با الگوهای آئرودینامیک دقیق انجام شده است. البته ساب 92 از روی این خودرو ساخته شد. برای دیدن این خودرو باید به موزه ساب Bilmuseum بروید.

 URSaab

8. Auto Avio Costruzioni 815
با وجودی که نام این خودرو احتمالاً هیچ گاه به گوش شما نخورده اما این اولین خودرویی است که توسط انزو فراری طراحی و تولید شده است. شراکت با آلفارومئو باعث شد تا وی مجاز به استفاده از نام فراری برای این خودرو نباشد. بنابراین او از نام Auto Avio Costruzioni برای تولید خودرو و قطعات هواپیما استفاده می‌کرد. این خودرو هم در کلکسیون Righini موجود است.

  Auto Avio Costruzioni 815

7. خودروی توربینی کرایسلر

ایده خودروهای توربینی با وجود معایب و مزایای آن‌ها به کنار گذاشته شد. کرایسلر 55 دستگاه از این خودروی توربینی را ساخت. اما در عوض مصرف سوخت بالای آن‌ها راهکاری پیدا نشد و در نهایت این ایده منسوخ گشت. بیشتر این خودروها از بین رفته‌اند و تنها تعداد معدودی برجای مانده‌اند. موزه حمل و نقل سنت لوئیس یکی از جاهایی است که می‌توان این خودرو را دید.

 خودروی توربینی کرایسلر

6. پورشه شانزده سیلندر 917

در حالی که موتورهای باکسر 12 سیلندر پورشه یکی از بزرگ‌ترین موتورهای زمان خود بودند، این نمونه 16 سیلندر با سیلندرهای بیشتر و همان ساختار تخت یا باکسر خود قادر بود 900 اسب بخار نیرو تولید کند. این خودرو اکنون در موزه پورشه قرار دارد.

  پورشه شانزده سیلندر

5. خودروی Dymaxion

این ایده ای از یک خودروی مسافرتی دیفرانسیل جلو و موتور عقب است که دارای سه چرخ می‌باشد. گنجایش این خودرو، یازده سرنشین است. می‌توانید این خودرو را در موزه ملی خودرو در Reno ببینید.

  خودروی Dymaxion

4. مک لارن MP4/8

این یک خودروی فرمول یک شگفت‌انگیز با پیروزی‌های فراوان است اما شهرت آن به دلیل آیرتون سنا، راننده فقید آن است که اولین دور را با آن در پیست Donington در سال 1993 زد. این خودرو اکنون در کلکسیون گرندپری Donington قرار دارد.

 
4. مک لارن MP4/8

3. گالف GT40

قهرمان لمانز این خودروی قهرمان مسابقات 24 ساعته استقامت لمانز در موزه هنری فورد قرار دارد و نام GT40 به اندازه کافی گویای همه چیز است و توجیه کننده اینکه باید حتماً آن را دید.

 گالف GT40 قهرمان لمانز

2. لانچیا Stratos Zero

این خودروی عجیب و اسپرت، نگاهی به آینده داشت و شکل گوه ای آن بسیار معروف شد. طراحی برتونه به صورت یک خودروی مفهومی تبدیل به یک اعجاز طراحی در سالهای 1970 شد. تا همین اواخر این خودرو در موزه هنر آتلانتا قرار داشت و اکنون به جای ناشناخته ای منتقل شده است.

  انچیا Stratos Zero

1. بوگاتی تایپ 57

اگر با شنیدن نام بوگاتی به یاد خودروی ویرون با 16 سیلندر می‌افتید، باید پدربزرگ آن را نیز ببینید. 710 دستگاه از این خودروی 8 سیلندر بین سال‌های 1934 تا 1940 ساخته شد. تازه اگر برای دیدن فورد GT40 به موزه فورد رفته باشید، این بوگاتی را آنجا هم ملاقات می‌کنید.

  بوگاتی تایپ 57

منبع jalopnik.com


نظرات

  • ابوالحسن ابوالحسن (14 آذر 1393 ساعت 22:44)

    جالبه