1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. یک بوگاتی خیابان‌های تهران چقدر می‌ارزد؟

یک بوگاتی خیابان‌های تهران چقدر می‌ارزد؟

4 اسفند 1392
  • 9

خودروی بوگاتی مدل ویرون که اخیرا وارد کشور شده است، چنین عددی قیمت گذاری شده است. 6 میلیارد تومان یا به عبارتی عددی معادل درآمد سالانه 375 خانواده ایرانی طبقه متوسط.

به عبارتی خودرویی که یک فرد در یک روز با 6 میلیارد تومان خریداری می کند به اندازه درآمد کل سال 375 خانواده ایرانی است.اگر همین امروز در یکی از خیابان شمالی شهر تهران اتومبیلی دیدید که سریع تر از هر اتومبیل دیگری حرکت می کند و در ظاهرش از لوکس ترین اتومبیل بازار ایران هم چند برابر اعجاب انگیز تر است، اصلا تعجب نکنید چرا که اخیرا خودرویی وارد خیابان های پایتخت شده که نه محصولی از کمپانی پورشه است و نه مرسدس بنز. این اتومبیل آلمانی فرانسوی بوده و البته مهم ترین مسئله قیمتش است که بیش از حد معمول فراتر از قیمت پورشه و یا مرسدس بنز است. اما حدستان درباره قیمت این اتومبیل چیست؟ 500 میلیون؟ یک میلیارد تومان؟ دو میلیارد تومان؟ پاسخ ساده است. بسیار بالاتر از این حرف ها؛ 6 میلیارد تومان ناقابل. بله، این عین حقیقت است. خودروی بوگاتی مدل ویرون که اخیرا وارد کشور شده است، چنین عددی قیمت گذاری شده است. 6 میلیارد تومان یا به عبارتی عددی معادل درآمد سالانه 375 خانواده ایرانی طبقه متوسط. به عبارتی خودرویی که یک فرد در یک روز با 6 میلیارد تومان خریداری می کند به اندازه درآمد کل سال 375 خانواده ایرانی است. اما داستان بوگاتی و سردرآوردنش از مملکت ما از کجا آغاز شد؟

اولین بار نیمه های زمستان 92 یعنی حدود کمتر از یک ماه پیش یک مورد از همین بوگاتی ها از طریق گمرک بندر انزلی وارد کشور شد. یک بوگاتی ویرون زرشکی رنگ که قرار بود از طریق کریدور ایران از مبدا به مقصد روسیه ارسال شود. روایت یکی از افرادی که اولین بار در انزلی بوگاتی فوق را دید، این بود:"تا زمانی که روکش پارچه ای روی ماشین بود همه فکر می کردیم در نهایت خودوریی کمی لوکس تر از پورشه پاناروما باشد اما زمانی که روکش برداشته شد به جرات می توانیم بگویم هیچ کس چیزی که می دید را باور نمی کرد. پیش خودمان می گفیتم مگر می شود چنین اتومبیلی وارد بازار ایران شود." این آغاز داستان گره خوردن بوگاتی و ایران بود تا اینکه این ماشین در شهر تهران نیز دیده شد. خبرگزاری فارس اولین بار با انتشار این مطلب مدعی شد که راننده بوگاتی دیده شده در تهران یکی از آقازاده های تهرانی بوده است. فارس اینطور نوشته بود:" در خبرها آمده است خودروی «بوگاتی ویرون» از گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان با ارزشی حدود 6میلیارد تومان اخیرا با رانندگی یکی از آقازاده‌ها در حالی در تهران مشاهده شده که پلاک 66 د 666 ایران 66 بر روی آن نصب بوده است." آقای راننده علاقه مند به عدد 6 حتی تمی خاص نیز برای ماشینش در نظر گرفته بود که می توان آنرا "شیطان طور" قلمداد کرد. با توجه به صدور پلاک این خودرو که صدور قانونی آن، تقریبا غیرممکن است، هزینه صدور پلاک و مجوز ورود خودرو به کشور، با توجه به ممنوعیت قانونی استفاده از آن در ایران، از سوی مالک خودرو بیش از یک میلیارد تومان عنوان شده است.

بوگاتی "ویرون" گرانقیمت ترین خودروی جهان محسوب می شود و ارزشی بیش از 2 میلیون دلار دارد. این خودرو با موتور ۱۶ سیلندر W شکل و حجم موتور ۸ لیتری توربوشارژدار، ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت دارد، برای ۲ سال رکورد سرعت را ۴۰۸ کیلومتر در اختیار داشت و به دلیل تعداد سیلندر و سرعت بالایش، ورودش به ایران ممنوع است. جالب است که سرعت این خودور که بیش از سرعت بالگردهای موجود در ایران است، به حدی است که هیچ دوربین کنترل ترافیکی در کشور قادر به ثبت آن نیست. اما آنطور که از شواهد مشخص است همین حالا با وجود این ممنوعیت ها چند مورد بوگاتی سوار در تهران وجود دارد. البته هنوز اثری از این خودرو در نمایشگاه های اتومویبل شهر نیست. هر چند به نظر می رسد آدم های زیادی در شهر هستند که مشکلی برای خرید آن نداشته باشند. تحقیقات میدانی ما این موضوع را اثبات کرده است. صاحب یکی از نمایشگاه های اتومبیل لوکس شهر واقع در خیابان مطهری پرده از واقعیت جالبی برداشته است. زمانی که از او سوال کردیم اگر بوگاتی وارد نمایشگاه شما شود، اساسا مشتری برایش وجود دارد، او پاسخ داد:"در همین دو روز اخیرتعداد زیادی تماس درباره تمایل افرادی برای خرید این خودرو با قیمت 6 میلیارد تومان و حتی بالاتر داشتم. یکی از این مشتری ها حتی به من گفته بود حاضر است اگر همین فردا بوگاتی پلاک تهران زیر پایش باشد، حتی تا 7 میلیارد تومان نیز هزینه کند."

اما همین حالا اگر بخواهیم قیمت بوگاتی ویرون را حساب و کتاب کنیم، با توجه به این که قیمت این خودروبا احتساب قیمت دلار حدود دو میلیارد و ششصد میلیون تومان است و 90 درصد عوارض آن نیز حدود دو میلیارد و سیصد میلیون تومان می شود، قیمت تمام شده این خودرو در ایران بیش از 5 میلیارد تومان خواهد بود. و نکته بسیار کلیدی این است که در شهر تهران تعداد قابل توجهی آدم وجود دارد که قدرت خرید این خودرو را دارند. بر پایه برخی شواهد بر پایه تعداد خریدار، مشتریان بوگاتی در تهران چیزی معادل مشتریان این اتومبیل در پاریس، مسکو، برلین و لندن هستند.




نظرات

  • جواد علیمحمدی جواد علیمحمدی (6 اسفند 1392 ساعت 17:47)

    بوگاتی ماشین خوبی است اما متاسفانه هنوز تکنولوژیش به پراید نمیرسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • fundorp fundorp (6 اسفند 1392 ساعت 13:25)

    وقتی فراری200هزار دلاری میشه هشت میلیارد.اونقت چجوری بوگاتی2میلیون دلاری میشه6میلیارد؟؟؟؟؟؟

  • اسحاق اسحاق (6 اسفند 1392 ساعت 10:24)

    fundrop جان
    وجود داره خودم حدود یه ماه پیش یدونه مشکیشو تو یه جاده دیدم

  • fundorp fundorp (5 اسفند 1392 ساعت 16:30)

    میلاد تو پدال عضو نیستی؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ariya ariya (5 اسفند 1392 ساعت 16:15)

    فراری 458 اتالیا با 8.5 میلیارد تومن پلاک شد اونوقت شما فکر میکنید گرانترین ماشین دنیا با 6میلیارد وارد بشه اونم با پلاک ملی خب معلومه این خبر واقعی نیست!!!!

  • سامان سامان (5 اسفند 1392 ساعت 13:49)

    من خودم توی منطقه آزاد انزلی کار میکنم. این خبری که گذاشتین کاملا درسته و من و همکارانم این خودرو را در پارکینگ منطقه آزاد انزلی دیدیم.

  • میلاد . فقط المان .فقط بنز . میلاد . فقط المان .فقط بنز . (5 اسفند 1392 ساعت 12:17)

    درود .

    دوست عزیز اون خبری که شما داری میگی برای 2 الی 3 سال پیشه . همه ی نشریات و روزنامه ها هم تکذیب کردن.

    ولی این خبر برای این یک هفته ی اخیره .

  • fundorp fundorp (4 اسفند 1392 ساعت 21:09)

    اون پلاک فتوشاپ بود.خیلی وقته معلوم شده.اون بوگاتی مال امارات بود .توایران بوگاتی وجود نداره

  • کیمیاگر کیمیاگر (4 اسفند 1392 ساعت 18:18)

    خیلی خبر جالبی بود.فقط یه نظر برای سایت خوبتون داشتم که برای هر خبر یه عکس مرتبط هم بزارین،مثلا برای همین خبر یه عکس از بوگاتی میذاشتین.مرسی:)))