1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. K500، گران ترین مرسدسی که در ایران است

K500، گران ترین مرسدسی که در ایران است

14 اسفند 1392
  • 0

شاید هنگامی که تیتر این مقاله را دید گفتید باز هم یک مدل 2014 یا یک کوپه لوکس زیبا از مرسدس است که تازه از گمرک ترخیص شده و به بازار ایران راه پیدا نموده است .

اما کاملا در اشتباه هستید ، این زیبا ترین و شاید گران ترین مرسدسی باشد که در ایران تا به امروز وجود داشته و این خودرو در دنیا هیچ مشابهی ندارد . هیچ مشابهی ندارد چون ، رنگ بدنه آن کاملا سالم بوده و فابریک است ، موتور آن تک در دنیا می باشد ، طراحی بدنه آن دیگر هیچ نمونه ای ندارد و یا اگر باشد بازسازی شده است که به ارزش این مدل نخواهد رسید ، در کل این خودرو زیباترین و بهترین خودروی مرسدسی بوده که تا به امروز به صورت کاملا فابریک موجود بوده است .


K500، گران ترین مرسدسی که در ایران است


این خودرو در اوایل دهه 80 شمسی توسط کارشناسان رسمی مرسدس بنز دیدن شده و رقمی نجومی در آن سال برای خرید این خودرو به موزه خودروهای کلاسیک پیشنهاد شد ( بر اساس شنیده ها و منابع غیر رسمی بیش از 2 میلیون دلار ) که این موزه این رقم را نپذیرفت و بعدها شاهد این مطلب بوده ایم که از طرف این موزه هر رقمی که برای فروش پیشنهاد بشود ( برای این خودرو ) ، موزه مرسدس آنرا به سرعت پرداخت خواهد داشت ، زیرا اکنون از این خودرو دیگر در دنیا موجود نیست ، تنها این نکته را باید اشاره داشت که هنوز هیچ فردی نتوانسته به درستی بر روی این خودرو قیمت گذاری مناسبی را به انجام رساند .

منظور از اینکه این خودرو دیگر مشاهده نخواهد شد جز موزه خودروهای کلاسیک ایران ، این بوده که هم اکنون مدل های بدون سقف این خودرو در دسترس عموم برای خرید و فروش بوده ولی نمونه کوپه یا اتوبان کروزر آن ظاهرا دیگر وجود ندارد و تنها 4 دستگاه از آن تولید شده که فقط این مدل سالم مانده است و این مدل در نوع خود نیز تک رنگ است ( اشاره شد که اگر هم موجود باشد به صورت بازسازی شده می باشد و نه کاملا سالم ) .

این خودرو دارای موتوری 8 سیلندر خطی و به حجم دقیق 5018 سی سی بوده که قدرتی معادل 160 اسب بخار را در اختیار راننده خویش قرار خواهد داد . سیستم تعلیق جناغی دوبل ( اکنون در خودروهای لوکس و اسپرت بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد این سیستم ) در جلو و در عقب سیستم سیستم مولتی لینک یا همان اتصال چند گانه ( اتصال دو گانه در اصل ) موجود می باشد . با مراجعه به مشخصات فنی برخی از خودروهای امروزی به راحتی میتوانید از تکنولوژی این خودرو در زمان خویش مطلع شوید .

موتور این خودرو ساخت جنرال موتورز بوده و دارای توربو شارژ می باشد و حرف اول این خودرو یعنی K نشان دهنده سیستم کمپرسور یا همان توربو شارژ می باشد . این خودرو در زمان خویش دارای حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت بوده و به همراه یکی از نمونه های خاص میباخ ، صرفا برای حرکت در اتوبان طراحی شده بود .

این خودرو با ظاهری آرام دل هر بیننده ای را می برد اما ، وای بر روزی که راننده آن نا آرام باشد ، چون این خودرو در آن زمان به هیولایی تبدیل گشته که دیگر نیازی به آیینه سمت شاگرد نخواهد داشت . در انتها شما را دعوت می نماییم تا از تصاویر خودروهای سری K مرسدس به همراه عکس های مرسدس زیبا ، بهره کافی را برده و مانند دیگران غرق در زیبایی این خودرو بشوید .




نظرات