1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. گزارشی از نمایشگاه خودرو دیترویت 2014

گزارشی از نمایشگاه خودرو دیترویت 2014

1 بهمن 1392
  • 3

هر ساله با شروع سال نو میلادی ، شاید اولین نمایشگاه خودرویی که همگان در انتظار آن بوده تا بدانند در سالی که پیش رو دارند ، چه خودروهایی را در بازار خواهند دید ، نمایشگاه دیترویت باشد .

امسال نیز تمام خودروسازان در این نمایشگاه سنگ تمام گذاشتند ، خودروسازان کره ای خودروهایی تازه آوردند ، ژاپنی ها مدلهایی را زنده نگه داشتند ، آلمانی ها تجهیزات و امکانات خودروهایشان را به رخ کشیدند ، امریکایی ها نشان دادند به دنبال پس گیری مقام خود از ژاپنی ها به عنوان برترین و پرفروش ترین خودرو سازان جهان هستند و اتفاقات جالب دیگر .

در این مطلب سعی بر این گردیده است که از بهترین هایی که در نمایشگاه دیترویت معرفی شد ، نمونه هایی را برای شما دوستان و همراهان همیشگی سایت Car.ir انتخاب نماییم و به معرفی مختصری از این خودروها بپردازیم .

تویوتا FT-1

تویوتا از سال 1998 و پس از پایان عرضه مدل معروف و جذاب سوپرا ، خودرو اسپرت توانمند دیگری در سبد تولید نداشته است . گونه سوپر اسپرت LFA نیز علیرغم توانمندی های بسیار ، نمی توانست آنطور که باید و شاید جای خالی سوپرا را به عنوان یک خودرو اسپرت و هیجان انگیز پر کند ، چرا که LFA بر خلاف سوپرا ، بسیار گران قیمت و کم تیراژ بود ، حالا تویوتا مدل مفهومی FT-1 را با خود به نمایشگاه دیترویت آورده است تا شاید در آینده نمونه تولید انبوهی باشد برای جایگزینی سوپرا افسانه ای ، البته طراحی ظاهریFT-1 به عقیده بسیاری ، بیش از حد غیر معمول و عجیب است ( طرحی رادیکالی داشته ) و تاکنون مشخصات فنی خاص نیز از آن توسط تویوتا منتشر نشده است . با این شرایط باید منتظر ماند و دید که آینده خودروهای اسپرت تویوتا که قرار است رقیبی برای نیسان GT-R و هوندا NSX باشند ، چه می شود .

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

ب ام و M3 وM4 مدل 2015

ب ام و اطلاعات فنی تازه ای منتشر نکرده است اما مدل هایM3 و M4 جدید را برای نخستین بار به شکل همزمان در یک نمایشگاه رسمی حاضر کرده است تا خیال طرفداران این کمپانی از طراحی و عملکرد تازه ترین های M POWER راحت باشد . علیرغم افزایش سایز و ابعاد ، وزن خودرو نسبت به مدل پیشین در حدود 100 کیلوگرم کاهش یافته و در عین حال پیشرانه V8 و 4.2 لیتری 414 اسب بخاری مدل پیشین نیز با نمونه ای 3.0 لیتری و تویین توربو با 431 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور جایگزین شده است ( به یاد مدلهای افسانه ای E46 خواهیم افتاد ) . با این حساب می توان انتظار داشت که عملکرد M3 جدید به شکل قابل توجهی از مدل های پیشین بهتر باشد و به شکل همزمان از نظر مصرف سوخت و آلایندگی نیز بهترین M3 تاریخ لقب بگیرد . با این حال شتاب گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به شکل رسمی 4.1 ثانیه اعلام شده است ، اما انتظار می رود که ثبت ارقامی در حدود 3.8 ثانیه در عمل ممکن باشد . حداکثر سرعت محدود شده بر روی 250 کیلومتر بر ساعت نیز در صورت سفارش پکیج M Drivers به 280 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد . همچنین قیمت مدل سدان در بازار ایالات متحده از 62000 دلار و مدل کوپه (M4) از 64000 دلار آغاز می شود .

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

کیا GT4 استینگر

کمتر کسی از اتحاد دو کمپانی کیا و هیوندایی در ساخت خودروهای مشابه با طراحی ظاهری متفاوت بی اطلاع است ، اما تفاوت این دوکمپانی در بازار به تفاوت طراحی محدود نمی شود و سبد محصولات کیا در عمل برخلاف هیوندایی کاملا از خودروهای اسپرت دیفرانسیل عقب خالیست ، شاید در راستای پاسخگویی به این مسئله و به مناسبت پیروزی کیا در مسابقات SCCA ، مدیران کیا تصمیم به تولید مدلی مفهومی برای نمایشگاه دیترویت گرفتند که به واسطه پیشرانه ای 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو بسیار مدرن ، قادر به تولید 315 اسب بخار قدرت است . کیا در صورت به تولید رساندن مدل GT4 می تواند به رقیب سرسختی برای تویوتا GT86 و سوبارو BRZ مبدل شود که این روزها در مقام خودروهای ارزان قیمت و جوان پسند ، فروش بالایی را تجربه می کنند .

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

لکسوس RC F 2015

تویوتا سال هاست که به ساخت محصولاتی در جهت رقابت با مرسدس و ب ام و می اندیشد . در واقع تولید سری IS در سال 2000 ، تنها با هدف به چالش کشیدن سری سه ب ام و بود ، که البته هنوز در این امر موفق نشده است ، با این وجود باید کوپه تازه معرفی شده RC F در نمایشگاه دیترویت را ، محصولی متفاوت ، جذاب و خطرناک برای رقابت با ب ام و سری چهار دانست . هرچند این خودرو در نمونه مفهومی معرفی شده به پیشرانه ای V8 و 5.0 لیتری مجهز است که 480 اسب بخار را به چرخ های عقب می فرستد ، با این وجود احتمال می رود که نمونه اصلی و تولید انبوه به پیشرانه های کوچک سازی شده که به موتور توربو شش سیلندر اشاره داشت . به هر حال باید صبر کرد و دید که اینبار ژاپنی ها چه سلاحی را برای مقابله با آلمانی های همیشه مدعی به میدان می فرستند .

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

اینفینیتی Q50 EAU Rouge

با وجود ب ام و M3 ، 425 اسب بخاری و لکسوس RC F که از موتوری با قدرت 480 اسب بخاری سود می برد ، عجیب نیست که اینفینتی هم برای تازه ترین خودروی مفهومی و جذاب خود که با همکاری متخصصین تیم فرمول یک ردبول شکل گرفته ، از پیشرانه ای 500 الی 600 اسب بخاری سود برده باشد ، ئی روژ (Eau Rouge ) نام یکی از مشهور ترین پیچ ها در مسابقات فرمولاوان است که در بخش ابتدایی پیست معروف SPA بلژیک قرار گرفته و محبوبیت فراوانی بین رانندگان حرفه ای دارد . به گفته مسئولین اینفینیتی ، Q50 از پیشرانه ای مشترک طبق توافق همکاری آلایناس سود خواهد برد ، این گفته بدان معناست که در تئوری احتمال استفاده از پیشرانه معروف نیسان GT-R یا پیشرانه مرسدس های AMG در سینه Q50 وجود دارد ، سدان اسپرت و هیجان انگیزی که در طراحی آن ، از نظر قهرمان چهار دوره اخیر مسابقات فرمول یک ، یعنی سباستین فتل نیز استفاده شده است .

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

فولکس واگن گلف R

شکی وجود ندارد که گلف یکی از بهترین هاچ بک های دنیاست ، و البته مدل R از این خانواده نیز در طی چند نسل گذشته ، هیجان انگیز ترین محصول فولکس واگن بوده است.با این حال این کمپانی عریض و طویل آلمانی برای سال 2015 چه در آستین دارد ؟ پاسخ وزن کمتر ، قدرت بیشتر ، فنربندی بهتر و عملکرد شگفت آور گیربکس آپشن DSG است که در کنار نمونه شش سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت پیشرانه 2.0 لیتری توربو را به هر چهار چرخ دارد . پیشرانه حالا 296 اسب بخار قدرت دارد و گلف R 2015 با چنین مشخصاتی می تواند به راحتی در مقابل قدری چون میتسوبیشی لنسر اوولوشن و سوبارو WRX STI قد علم کند .

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

سوبارو WRX STI

با وجود رقبایی قدر نظیر گلف R و لنسر اوولوشن ، سوبارو نیز معروف ترین محصول خود را اینبار با ویژگی های بهبود یافته به بازار معرفی کرده است . WRX جدید از نظر هندلینگ و پایداری نسبت به مدل های پیشین بهبود یافته و از سوی دیگر خودرو بزرگتر و راحت تری نیز نسبت به اسلاف خود خواهد بود . از این رو باید کاهش 100 کیلوگرمی وزن نسبت به مدل قبلی و حفظ قدرت تولیدی پیشرانه در در حدود 350 اسب بخار از مهمترین دلایل عملکرد خوب این خودرو دانست ، این خودرو هنوز از همان موتور 2.5 لیتری تخت ( بوکسوری ) چهار سیلندر اما دارای توربو نسل قبلی ، بهره می گیرد که البته در مراحلی نیز مورد بازنگری و توسعه واقع شده است . حالا باید منتظر ماند و دید که این ژاپنی خشمگین در میدان مبارزه واقعی در برابر رقبا چه قابلیت هایی دارد.

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

مینی کوپر S

مهندسان مینی برای سال 2015 مدل تقویت شده و سریع جان کوپر ورکز را پس از معرفی مدل اسپرت S به بازار خواهند فرستاد . مهمترین نکته در خصوص مدل S، اشتراک پیشرانه این خودرو تند و تیز و جذاب با مدل های 320 و 328 ب ام دبلیو است که از قلب مشترک N20 با آرایش چهار سیلندر توربو بهره می برند . ب ام دبلیو ها با این پیشرانه به ترتیب 184 و 240 اسب قدرت دارند ، این درحالیست که مدل کوپر S به گفته مسئولین مینی در حدود 189 اسب بخار را در سینه جای داده است و با این حساب می توان انتظار داشت که قدرت تولیدی پیشرانه گونه برتر جان کوپر ورکز ، به راحتی از مرز 220 اسب بخار رد خواهد شد . بدین ترتیب باید انتظار ظهور یکی از لذت بخش ترین محصولات سال های اخیر جهان خودروسازی را داشت ، خودرویی که قطعا جوانان زیادی را به سوی خود جذب خواهد کرد .

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

نیسان IDX

این یک اصل کلیدی است که خودروهای اسپرت و ارزان قیمت ، باید ساده باشند . نیسان پس از توقف تولید خودروهای خانواده داتسون ( شاید پدرانمان این نام را به خوبی به یاد دارند ) ، مدت ها از این اصل فاصله گرفته بود ، اما حالا به نظر می آید که بار دیگر برنامه هایی برای احیای خودروهای ساده و مناسب جوانان در این کمپانی دو رگه ژاپنی – فرانسوی ( سهام مشترک با رنو ) پدیدار شده باشد . حالا سوال اینجاست که این مدل های عجیب و غریب IDX که شاید در دو گونه استاندارد و تقویت شده ( نیسمو ) عرضه شوند ، تا چه حد می توانند مورد توجه خریداران واقع شوند . چهره نمونه های مفهومی IDX FREE FLOW به شکل عجیبی یادآور مدل های اولیه داتسون است و پیشرانه های 1.2 – 1.5 لیتری یا 1.6 لیتری مشابه نیسان جیوک ، نیز شاید آنچنان که باید و شاید مهیج نباشند .

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

تک خال های دیترویت 2014

منبع دنده 6


نظرات

  • محمد محمد (2 بهمن 1392 ساعت 11:14)

    فقط ماشین بی ام دبلیو-خدایش ماشینه مردییه دمش گرم

  • علی علی (1 بهمن 1392 ساعت 14:05)

    خداییش فقط حق مسلم ما دیدن عکس ماشینهاست . و اضهار نظرهای بی مورد که این قشنگه یا اونیکی. صد سال دیگه هم به دست ما نمیرسه

  • Leo Leo (1 بهمن 1392 ساعت 10:24)

    خداییش فلوکس از همه زیباتر بود.
    اخه کدوم ماشینی با این قیمت (٢٦٠٠٠ تا) با موتور ٢ لیتری، ٢٩٦ اسب بخار قدرت داره ؟
    سلطان جادس