1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

28 اسفند 1392
  • 3

911 Carrera RSR

پورشه یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا است و از دیرباز تا کنون بیشتر با مدل 911 شناحته می شود و می توان نتیجه گرفت که یکی از این خودروها در میان گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک دنیا قرار داشته باشد. مدل"911 Carrera RSR" این خودرو در سال 1973 برای اولین ار تولید شد و از آن برای مسابقات رالی نیز استفاده می شد. در این میان یک مدل تقریبا در تمام دنیا مسابقه داد و همچنین چند سال پیش به قیمت 750 هزار دلار فروخته شد که معادل دو میلیارد و 250 میلیون تومان است.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

Ferrari 275 GTB/4

یکی از فراری هایی که به تعداد محدود در دنیا تولید شد مدل " Ferrari 275 GTB/4" بود. این خودرو در سال 1963 و در یک پروسه خیلی کوتاه طراحی ساخته و وارد بازار شد. این مدل دارای یک موتور پرقدرت V12 با 300 اسب بخار بود که در نوع بسیار پرقدرت بود. یکی از مدل های باقی مانده این خودرو را سال گذشته یک کلکسیونر با قیمت 500 هزار دلار خریداری کرد که معادل با یک میلیارد و 500 میلیون تومان می شود.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

Plymouth Hemi 'Cuda

خودروهای قوی هیکل در دوره خاصی تمام دنیا را فراگرفته بودند و البته همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارند. این خودروهای غالبا دارای موتورها بسیار قوی با مصرف سوخت بالا بودند. در سال 1970 یک مدل " Plymouth Hemi 'Cuda" با موتور V8 طرفداران زیادی بدست آورد. این خودروی 424 اسب بخاری به گونه ای است که طرفداران آن حاضرند هر مبلغی را برای داشتنش بپردازند. یک نمونه بسیار تمیز از این خودرو سال گذشته با قیمت 899 هزار دلار به فروش گذاشته شد که معادل با دو میلیارد و 700 میلیون تومان است.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

Alfa Romeo 2300MM

شرکت ایتالیایی الفارومئو یکی از قمدیمی ترین و همچنین مشهورترین شرکت های خودروسازی دنیا است. این کارخانه خودروسازی در سال 1963 مدل " Alfa Romeo 2300MM" را به بازار عرضه کرد که در زمان خود یکی از بهترین و همچنین زیباترین خودروهای بود. آلفا رومئو از این خودرو برای مسابقات رالی های مختلف آن زمان استفاده می کرد. این خودرو با اینکه بیش از 70 سال سن داشت در یک مزایده با قیمت باورنکردنی 1 میلیون دلار به فروش رسید که رقم باورنکردنی 3 میلیارد تومان معادل آن است.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

Ferrari Daytona

این فراری در زمان خودش به عنوان یک اسطوره شناخته می شد و تنها 14 عدد از آن ساخته شد. چندی پیش این خودرو در یک حراجی بزرگ با قیمت سرسام آور 700 هزار دلار به فروش رسید. این خودرو دارای یک موتور پر قدرت با توان 521 اسب بخار است و طراحی بدنه آن همیشه سرلوحه طراحان بزرگ فراری بوده است. قیمت این خودرو به تومان دو میلیارد و 100 میلیون تومان است.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

Mercedes-Benz 600 Pullman

یکی از زیباترین و همچنین معروف ترین مرسدس بنزهایی که تا به حال ساخته شده است مدل "600 Pullman" است. این خودرو در سال 1963 به عنوان بهترین خودروی تشریفاتی انتخاب شد. این خودرو به عنوان وسیله نقلیه بسیاری از دیکتاتورها و همچنین هنرپیشه ها ایفای نقش کرده است. این خودرو این روزها به قیمت 750 هزار دلار به فروش می رسد. این مبلغ معادل با دو میلیارد و 250 میلیون تومان است. این خودرو از نظر فنی نیز بسیار قدرتمند است چرا که موتور 6.3 لیتری آن رقیب ندارد.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

Rolls-Royce Silver Dawn

کارخانه خودروسازی رولزرویس یکی از معروف ترین تولید کننده های خودروهای لوکس و تجملی است. مدل " Silver Dawn" یک از بهترین خودروهایی است که این شرکت تا به حال تولید کرده است. این خودرو از نظر ظاهری دارای طراحی منحصر به فرد است و از نظر فنی نیز با داشتن یک موتور 4.6 لیتری چیزی کم ندارد. قیمت این خودرو در حدود 750 هزار دلار است که معادل دو میلیارد و 250 میلیون تومان است.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

Chevrolet Corvette

این خودرو این روزها نیز به امکانات گسترده ای به فروش می رسد اما مدل 1967 آن یکی از بهترین ها بود که کمتر خودرویی را می توان با آن مقایسه کرد. این خودرو یک موتور 560 اسب بخاری دارد که حتی این روزها نیز خودروهای بسیاری نمی توانند به سرعت آن برسند. این خودرو این روزها با قیمت 850 هزار دلار به فروش می رسد این مبلغ دو میلیارد و 550 میلیون تومان است.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

Duesenberg SJ Speedster

هرکسی با دیدن این خودرو شگفت زده خواهد شد چرا که در سال 1933 ساخته شده است اما واقعا یک خودروی بی نظیر است. این خودرو در آن ها سال های دارای یک موتور 320 اسب بخاری بود که واقعا ترسناک است. تنها 36 عدد از این خودرو تولید شد و این روزها نسخه های باقی مانده از آن 2.6 میلیون دلار فروخته می شود که مبلغ شگفت انگیز 7 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک

Ferrari 250 GT California Spyder

به نقل از باشگاه خبرنگاران در عین ناباوری یک خوروی سال 1959 از کارخانه فراری که تنها به تعداد محدود ساخته شد به عنوان گرانترین خودروی کلاسیک دنیا شناخته می شود. مدل" 250 GT California Spyder" از فراری با اینکه ا نظر فنی و ظاهری در سطح خیلی بالایی قرار ندارد اما چند سال پیش با قیمت گزاف 3 میلیون و 260 هزار دلار به فروش رفت. بسیاری از کارشناسان خودرو بر این باروند که خودروهای بهتری نیز هستند که لایق این عنوان باشند. این قیمت معادل با 9 میلیارد و 780 میلیون تومان است.

گرانترین خودروهای کلاسیک

گرانترین خودروهای کلاسیک



نظرات

  • محمد پاینده محمد پاینده (10 تیر 1394 ساعت 09:15)

    کوروت همچنان بی رقیبه

  • صادق صادق (1 فروردین 1393 ساعت 10:48)

    اینکه کدوم ماشینها گرونتره ، نمیدونم . اما برای من هیچکدوم از ماشینها به اندازه معروفترین مدل پونتیاک ، جذاب نیست !
    Pontiac , FireBird Trans AM , 1978
    اگر میشد عکسش رو میذاشتم اینجا تا ببینین یک ماشین واقعی یعنی چی . با اون طرح عقاب معروفش و رنگ آبی مخصوصش

  •  sams sams (28 اسفند 1392 ساعت 10:24)

    ولی من شنیده بودم گرونترین یه ferrari 250 دیگس که فک کنم حدوده 20 میلیون دلار فروش رفته بود چند سال پیش