1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودروهای زمینی، هوایی و دریایی مالک برند «زارا» یکی از سه مرد ثروتمند جهان

خودروهای زمینی، هوایی و دریایی مالک برند «زارا» یکی از سه مرد ثروتمند جهان

10 آبان 1396
  • 0

اومانسیو اورتگا که در کنار موسس آمازون و بیل‌گیتس یکی از سه مرد ثروتمند جهان است، ترکیبی از ماشین، جت و قایق بادبانی را به‌عنوان وسایل حمل‌و‌نقل و تفریح استفاده می‌کند. اومانسیو اورتگا با وجود ثروت انبوهش اهل کلکسیون‌داری نیست اما سعی کرده است وسایل حمل‌و‌نقل مطمئنی را برای خود دست‌و پا کند.

به گزارش اخبار خودرو ، مدتی پیش خبر رسید‌ اومانسیو اورتگا، سرمایه‌دار بزرگ اسپانیایی و مالک برند «زارا» توانسته است بیل‌‌گیتس، مالک شرکت مایکروسافت را پشت‌سر بگذارد و ثروتمندترین مرد جهان شود. البته این جایگاه هرچند وقت یک‌بار تغییر می‌کند، بر‌اساس آخرین اطلاعات چندروز گذشته جف بیزوس، مدیرعامل و موسس آمازون جایگاه نخست را به‌خود اختصاص داده است.

 خودروهای زمینی، هوایی و دریایی مالک برند «زارا» یکی از سه مرد ثروتمند جهان

زارا یک برند اسپانیایی پوشاک و زیورآلات است. زندگی اومانسیو اورتگا مالک این برند یک داستان دراماتیک واقعی است. اورتگای ۸۱ساله هم اکنون ۸۵میلیارد دلار ثروت دارد.

حدود دو ماه قبل برای نخستین‌بار اورتگا توانست بالاتر از بیل‌گیتس و برای بیش‌از ۲۴‌ساعت در صدر ثروتمندترین فرد جهان قرار گیرد. در‌حال‌حاضر مالک زارا بعد از صاحبان مایکروسافت و آمازون جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

او ثروتش را از هیچ به‌دست آورده و حالا با همین ثروت بهترین هواپیماها، ماشین‌ها و قایق‌های جهان را در اختیار دارد. او در سال ۱۹۳۶ در اسپانیا و در خانواده‌ای مهاجر و فقیر متولد شد.

اورتگا در ۱۴‌سالگی به‌عنوان یک پسر‌بچه کارش را در یک شرکت نساجی آغاز کرد. او به‌سختی و تقریبا تمام‌وقت کار می‌کرد و اولین شرکت خود را در سال ۱۹۷۲ راه اندازی کرد که کسب‌و‌کاری با حضور زنان بود.

او با استفاده از هنرمندی خانم‌ها و به‌ویژه زنان محلی محصولات جالبی تولید کرد و در بخش‌های مختلف از‌جمله اتحادیه‌ها می‌فروخت. اورتگا اولین فروشگاه زارا را در سال ۱۹۷۵ افتتاح کرد.

البته می‌خواست آن را زاربا بنامد اما این نام قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده بود. البته دسترسی به پول به‌معنای تغییر در اورتگا نبوده و نیست. او حتی سخت‌تر کار می‌کرد و به ندرت به تعطیلات می‌رفت. به لباس خودش هم توجه زیادی نمی‌کند و اغلب با لباس‌های معمولی مانند شلوارهای خاکستری، پیراهن سفید و کت‌و‌شلوار آبی دیده می‌شود. او دوست ندارد کراوات بزند اما همه اینها باعث نمی‌شوند که سوار وسایل‌نقلیه گران‌قیمت نشود.

خودروی مورد علاقه؛ آئودی A8

آئودی A8 خودروی موردعلاقه اورتگا و عاشق رانندگی با این خودروی آلمانی است. اورتگا رانندگی را بسیار دوست دارد اما کلکسیونی از اتومبیل‌های گران‌قیمت ندارد. جالب این‌که آئودی A8 از سال ۱۹۹۴ تاکنون تولید شده است.

جت خصوصی؛ گلوبال اکسپرس بی‌دی۷۰۰

اورتگا در یک جت خصوصی مدل گلوبال اکسپرس بی‌دی۷۰۰ دارد و حداکثر سرعت آن ۹۵۰ کیلومتر در ساعت است. موتور این جت به‌گونه‌ای طراحی شده تا با سرعت بالا و در مسافت‌های طولانی پرواز کند.

این جت می‌تواند بدون توقف بین قاره‌های مختلف پرواز کند، این در حالی است ‌که بیشتر جت‌ها برای پرواز بین بیشتر از دو مکان در جهان نیاز به سوختگیری دارند. این جت می‌تواند ۸ تا ۱۸ مسافر به همراه داشته باشد. در داخل این جت فضای کافی برای استراحت، یک گالری، یک اتاق کنفرانس و یک ناهارخوری قرار دارد.

قایق بادبانی؛ والریا

والریا نام قایق بادبانی اورتگاست. او این قایق بادبانی ۲۳ساله اما لوکس را حدود ۶ میلیون یورو خرید. این قایق ۶٫۳۸ متر عرض و ۳۱٫۵۰ متر طول دارد. به‌نظر می‌رسد اورتگا این قایق بادبانی را به‌نام مادرش والریا نامگذاری کرده که متولد شهر وایادولید اسپانیاست.



نظرات