1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. درخواست افزایش قیمت تایر روی میز سازمان حمایت

درخواست افزایش قیمت تایر روی میز سازمان حمایت

17 مهر 1396
  • 1

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران از افزایش تولید تایر در سال جاری خبر داد و گفت : بر اساس آخرین آمارها در 5 ماهه اول امسال تولید تایر حدود 15 درصد افزایش داشته است.

محمد رضا گنجی در گفتگو با خبرخودرو اظهار داشت : پیش بینی می شود این روند افزایش تولید تا پایان امسال نیز ادامه داشته باشد.

وی گفت : انتظار می رود در پایان امسال به جای 230 تا 240 هزار تن لاستیک ، حدود 902 هزار تن تایر در کشور تولید شود.

وی در خصوص افزایش قیمت لاستیک در سال جاری خاطر نشان کرد : هم اکنون تایری که به دست مصرف کننده می رسد به قیمت سال 1393 است و تاکنون 3 سال می شود که قیمت لاستیک توسط کارخانجات افزایش نیافته است هر چند هم اکنون برنامه جدی برای افزایش قیمت لاستیک نداشته و تا این لحظه نیز تغییری در قیمت ها اعمال نشده است.

وی همچنین اظهار داشت : علی رغم اینکه تولیدکنندگان در شرایط کنونی تمایل چندانی به افزایش قیمت ندارند اما در این زمینه با سازمان حمایت از مصرف کنندگان وارد مکاتبه و مذاکره شدیم که حداقل 10 تا 12 درصدی قیمت لاستیک افزایش یابد چرا که در این 3 سال کلیه هزینه های تولید از دستمزد تا قیمت انرژی و برخی از مواد اولیه گران شده است .

وی تاکید کرد : در شرایطی که تایرهای خارجی به میزان فراوانی در بازار وجود دارند طبعا کشش بازار نیز برای افزایش قیمت ها کم می شود در چنین شرایطی اگر قیمت تایرهای داخلی افزایش یابد بسیاری از مصرف کنندگان به سمت کالاهای ارزان تر خارجی خواهند رفت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران تصریح کرد : در این وضعیت به طور مرتب از سود کارخانجات کاسته می شود به طوری که در سه سال گذشته تولیدکنندگانی که 15 درصد سودی کسب می کردند در این مدت این سود به 8 درصد کاهش یافته است.

گنجی افزود : متاسفانه افزایش هزینه ها در این مدت به تولیدکنندگان تحمیل شده است و تلاش کردند به مصرف کنندگان این هزینه ها فشاری وارد نکند.



نظرات

  • hgfhg hgfhg (18 مهر 1396 ساعت 14:30)

    کدوم .... این سوالو پرسیده