1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اختلاف 6 میلیونی قیمت تندر 90 از کارخانه تا بازار

اختلاف 6 میلیونی قیمت تندر 90 از کارخانه تا بازار

8 آذر 1393
  • 4

به دنبال مخالفت شورای رقابت با افزایش قیمت تندر 90 و کمبود عرضه این خودرو توسط شرکت های خودروسازی به بازار، تهیه این خورو برای مشتریان مشکل و قیمت ها نیز روند صعودی به خود گرفته است.

10 آبان ماه بود که شورای رقابت در ادامه بررسی اطلاعات شرکت‌های خودروساز در قیمت گذاری محصولات جدید اعلام کرد این شورا با افزایش قیمت تندر 90 موافقت نکرده و شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو باید حداقل تا پایان سال تمام تعهدات معوق خود را در مقابل مشتریان خود به بروز کنند.

براساس مصوبه شورای رقابت قیمت تندر 90 همان قیمت سال 92 است و هیچ گونه تغییری تا پاپان سال نخواهد داشت البته در این مدت شرکت‌های خودروساز هم به هیچ عنوان نباید فروش نقدی در خودروی تندر 90 داشته باشند.تصمیم شورای رقابت برای ثابت ماندن قیمت تندر 90 و مشکلات خودروسازان در تأمین قطعات این خودرو باعث شد تا خط تولید تندر90 در برخی از شرکت‌های خودروساز متوقف شود و همین امر عرضه این خودرو را در سطح بازار کاهش داد و موجب افزایش 6 میلیونی قیمت تندر 90 در سطح بازار نسبت به کارخانه شد.برای بررسی بیشتر وضعیت خرید و فروش تندر 90 در سطح بازار به سراغ تعدادی از فروشندگان خودرو رفته‌ایم تا از نزدیک در جریان معامله این خودرو که مسؤلان تصمیم بر ثبات ماندن قیمت آن پایان سال گرفته‌اند باشیم .

موسایی یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط به خبرنگار ما می‌گوید: در حال حاضر خودروی تندر 90 در بازار نایاب شده و کمتر نمایشگاه‌داری حاضر است این خودرو را معامله کند زیرا اهمچنان امید افزایش قیمت آن را در در روزهای آینده دارند. وی با اشاره به اینکه تندر پارس نیز توسط شرکت پارس خودرو به بازار عرضه نمی شود، افزود: هم اکنون قیمت تندر 90 از 44 تا 45 میلیون تومان توسط نمایشگاه داران قیمت گذاری شده اما خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد .

این فروشنده خودرو اضافه کرد: در سایر خودروها نوسان قیمت زیادی در بازار مشاهده نمی‌شود اما فقط تندر 90 با حاشیه های زیادی در خرید و فروش روبه رو شده است.

محمودی دیگر فروشنده خودرو با گله از اینکه طی یک سال اخیر بازار خودرو هر روز با نوسانات مختلفی مواجه بود، افزود: این بار نوبت به ال 90 رسیده است و هیچ کس هم تدبیر مناسبی را برای مدیریت بازار انجام نمی دهد هر کس به دنبال خرید این خودرو وفروش آن با قیمت بالاتر است حتی کارخانه ها نیز خودرویی را وارد بازار نمی‌کنند که این امر خود بر تشدید التهابات بازار این خودرو افزوده است.

هم اکنون محصولات ایران خودرو از جمله رنو تندر E2 تک ایربگ با قیمت 42 میلیون و 600 تومان، رنو تندر E2 دو ایربگ 43 میلیون تومان و رنو تندر اتوماتیک مدل E2 حدود 54 تا 55 میلیون تومان در سطح بازار به فروش می‌رسد. همچنین تندر E2 تک ایربگ پارس خودرو با قیمت 42 میلیون و 500 تومان، رنو تندر E2 دو ایربگ 43 میلیون و 700 هزار تومان و رنو پارس تندر دو ایربگ 43 میلیون و 600 مورد معامله قرار می‌گیرد. البته قیمت‌های فوق قیمت رسمی بازار نبوده و هر کدام از نمایشگاه داران با توجه به خریداران قیمت های متفاوت تری را هم اعلام می کنند.



نظرات

  • دیستور دیستور (14 آذر 1393 ساعت 22:27)

    کلمه ای که از ظلم بالاتر باشه گمونم چپاول مناسب باشه - شورای حقه بازی

  • رضا شاه علی رضا شاه علی (9 آذر 1393 ساعت 01:20)

    کاشکی فقط ظلم میشد ...

  • کینگ بنز کینگ بنز (8 آذر 1393 ساعت 21:48)

    مقرون به صرفه ترین خودروی اروپا 42-55 میلیون !!!پس دیگه یعنی صنعت خودرو باید بره ...

  • حسین معمار حسین معمار (8 آذر 1393 ساعت 17:34)

    خداوکیلی داره ظلم میشه در حق ما با این قیمتها...