1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت پارس تندر یک میلیون تومان افزایش یافت

قیمت پارس تندر یک میلیون تومان افزایش یافت

7 اردیبهشت 1394
  • 0

محمد قربانی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه حدود 12 هزار دستگاه از تعهدات این شرکت به مشتریان به سال 94 منتقل شده است، اظهار داشت: در ماه های پایانی سال 93 میزان تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا کرد به همین منظور نتوانستیم به تمام تعهدات خود در سال گذشته عمل کنیم اما در فروردین و اردیبهشت امسال به تمام تعهدات معوق خود عمل خواهیم کرد.

وی در رابطه با دلایل کاهش حجم تولید تندر 90 و عدم اجرای تعهدات شرکت در قبال مشتریان این خودرو نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: عدم ایفای تعهدات شرکت رنو در تأمین قطعات این خودرو باعث شد تا ظرفیت تولید این خودرو کاهش پیدا کند. هم اکنون پارس خودرو ظرفیت تولید روزانه 300 دستگاه تندر 90 را دارد اما روزانه 50 تا 60 دستگاه تندر 90 تولید می‌‌کند.

معاون برنامه‌ریزی تولید شرکت سایپا اضافه کرد: در حال حاضر پارس خودرو با مذاکره با رنو به دنبال افزایش تحویل قطعات و رشد تولید یک خودرو است، اما تاکنون صحبتی درباره افزایش قیمت تک قطعات تحویلی از سوی رنو پارس صورت نگرفته است، ضمن آنکه رنو سطح همکاری را کاهش داده تا محدودیت‌ها برطرف شود.

قادری با تأکید بر اینکه مشکل اصلی ما ظرفیت تأمین قطعات است، تصریح کرد: هنوز قرارداد جدیدی با رنو منعقد نشده است و در حال مذاکره هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در قیمت های محصولات شرکت سایپا تغییراتی به وجود نیامده است، گفت: قیمت تندر 90 هم با تمام محدودیت‌ها یا تغییراتی روبه رو نشده است.

معاون برنامه‌ریزی تولید شرکت سایپا در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا علاوه بر نرخ یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، قیمت تندر 90 افزایش پیدا کرده است نیز افزود: ما هیچ افزایش قیمتی در محصولات خود خلاف قانون و بدون هماهنگی با شورای رقابت انجام نداده ایم .خودروی پارس تندر پیش از این با یک ایربگ تولید می شد اما براساس قانون این خودرو باید به دو ایربگ مجهز می شد که این شرکت نیز اطلاعات هزینه های نصب ایربگ را به شورا ارسال کرد و هماهنگی لازم را برای افزایش هزینه های تولید آن با شورای رقابت انجام داده است.

قادری تأکید کرد: هیچ افزایش قیمتی در محصولات این شرکت مگر برای محصولی خاص آن هم با هماهنگی با شورای رقابت صورت نگرفته است.



نظرات