1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. حذف برچسب آرم طرح ترافیک در سال 94

حذف برچسب آرم طرح ترافیک در سال 94

15 آذر 1393
  • 0

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حذف برچسب آرم طرح ترافیک در سال 94 خبر داد و گفت: ای دی کارت های طرح ترافیک سال94 جایگزین برچسب شده و از طریق پست ارسال می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی در تشریح تفاوت های آرم طرح ترافیک سال94 با سال های گذشته گفت: بسیاری از متقاضیانی که موفق به دریافت مجوز طرح ترافیک می‌شوند، در ایامی از سال تمایل به ورود به محدوده طرح ترافیک ندارند، لذا در سال جاری این امکان در سامانه الکترونیکی ثبت آرم طرح ترافیک فراهم شده که افراد می توانند روزهایی را که به طور مشخص می دانند در محدوده طرح ترافیک تردد ندارند، در سیستم الکترونیکی مشخص کنند و بدین ترتیب از هزینه سالانه آرم طرح ترافیک شان کاسته خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه این امکان در صفحه ای در سامانه الکترونیکی شهرداری تهران فراهم شده است، بیان کرد: شهروندانی که پس از ثبت نام حایز دریافت آرم طرح ترافیک شوند، می توانند با مراجعه به این صفحه و در تکمیل فرایند ثبت نام و ارایه مدراک، روزهایی که ورود به محدوده نخواهند داشت را مشخص کنند .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برچسب آرم طرح ترافیک در سال 94 حذف شده است، گفت: با توجه به اینکه اکنون تمامی محدوده طرح ترافیک با دوربین کنترل می شود و طی سال جاری نیز محدوده زوج و فرد هم به دوربین های ثبت تخلف مجهز می شوند، لذا دیگر نیازی به کنترل چشمی برچسب نیست و نصب برچسب بر روی خودروها را حذف کرده ایم .

به گفته وی، به جای برچسب آرم طرح ترافیک ای دی کارت هایی به متقاضیان ارایه می شود که چنانچه پلیس در برخی موارد نیازمند کنترل بود، از طریق این کارت ها کنترل صورت می گیرد. این درحالی است که کارت مذکور کارت اعتباری استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز محسوب می شود و امکان استفاده از مترو و اتوبوس‌ها را برای آن‌ها فراهم می‌کند .

تشکری با تاکید بر اینکه ای دی کارت های اعتباری از نوع مبلغ دار خواهند بود، اظهارکرد: چنانچه شهروندان تعداد روزهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد ندارند در سامانه مشخص کنند، علاوه بر اینکه از هزینه سالانه آرم طرح ترافیک شان کاسته می شود، متناسب با تعداد روزهایی که در سامانه الکترونیکی اعلام کرده اند، قیمت متوسط یک سفر با حمل و نقل عمومی در کارت های شان شارژ می شود .

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تمامی مراحل ثبت نام دریافت آرم طرح ترافیک همانند سال های گذشته الکترونیکی است، تصریح کرد: متقاضیان تنها در زمان ارائه مدارک لازم نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر دارند.

وی با تاکید بر اینکه آرم های طرح ترافیک سال94 از طریق پست ارسال می شود، گفت: به منظور سهولت و سرعت در ثبت نام، اطلاعات ثابت افرادی که در سال‌های قبل در سیستم مکانیزه ثبت نام کرده‌اند، هنگام ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، لذا فرد متقاضی صرفاٌ نسبت به اصلاح اطلاعاتی که نیاز به تصحیح دارند، باید اقدام نماید.

تشکری هاشمی با بیان این که داشتن برچسب معاینه فنی از مراکز مکانیزه معتبر، پرداخت عوارض سالانه خودرو و اخذ گواهی عدم خلافی برای ثبت نام طرح ترافیک ضروری است، گفت: متقاضیان از امروز نسبت به دریافت مدارک مذکور اقدام کنند.



نظرات