1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. موضوع پولی شدن تونل ها بدون اطلاع پلیس

موضوع پولی شدن تونل ها بدون اطلاع پلیس

15 دی 1394
  • 0

موضوع پولی شدن تردد خودروها از برخی تونل‌ها و پل صدر در پایتخت در حالی مطرح و در نوبت رسیدگی در صحن شورای شهر تهران قرار گرفته که پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از ارکان ترافیک در پایتخت از آن بی‌اطلاع است.

چند روزی است که دوباره در رسانه‌ها اخباری درباره پولی شدن تردد در برخی معابر پایتخت مطرح شده است و آنطور که مهدی چمران، رییس اعضای شورای شهرتهران گفته است، این طرح‌«پس از بررسی در کمیسیون عمران و حمل و نقل درنوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد»، اما تاکنون علیرغم اینکه رسانه‌ها و افکار عمومی از آن مطلع شده‌اند، پلیس راهنمایی و رانندگی از اجرای آن بی اطلاع است.

طرحی که اگر در شورای شهر تصویب شود، بر اساس آن عبور از اتوبان‌ دوطبقه صدر و تونل‌های نیایش، توحید و ... مشمول پرداخت عوارض خواهد شد و معلوم نیست که حجم خودروهای عبوری که قصد پرداخت عوارض را ندارند، به کدام معابر سرریز خواهد شد.

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به سوال خبرنگار، درباره پولی شدن برخی تونل‌ها و پل‌ها در پایتخت می‌گوید:« چیزی درباره این موضوع نشنیده ام اما برابر مقررات اگر شورای شهر مصوبه‌ای داشته باشد باید اجرا شود».

او درباره اینکه آیا این طرح در روان سازی ترافیک موثر خواهد بود یا خیر نیز گفت:« چون جزئیاتی از این طرح را نمی‌دانم نمی توانم اظهارنظر کنم و در این مورد چیزی به پلیس نگفته‌اند».

سردار سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز که بناست این طرح در حوزه استحفاظی پلیس تحت امر او برگزار شود دراین‌باره می‌گوید: «درباره این طرح مشخصا اظهار نظر نمی‌کنم و آن را به پس از بررسی کارگروه تخصصی موکول می‌کنم».

در این‌بین پیگیری‌ها از برخی از معاونان پلیس راهور ناجا و تهران بزرگ نیز حاکی از این است که جزئیات اجرای این طرح به اطلاع پلیس راهور نرسیده و پیشنهاد طرح قبل از کسب نظر پلیس راهور رسانه‌ای شده است.

گرچه معلوم نیست که این طرح به تصویب اعضای شورای شهر تهران می‌رسد یا خیر؟اما بهتر است در مسائل مرتبط با ترافیک آن هم در کلانشهری مانند تهران نظر نهادهای تاثیرگذار در ترافیک نیز اخذ شود.



نظرات